[POLL] Tips & Tricks forum

Heb je een opmerking rond het beheer van het forum, suggesties, of aankondigingen of wil je gewoon je ongezouten mening kwijt? Dan kan je dat hier doen.

Moet er een Tips & Tricks forum gedeelte komen

Peiling loopt tot 06/08/24, 20:09, tot, dan alle stemmen verbergen.

Ja, compleet nieuw gedeelte
??
??%
Ja, FAQ gedeelte weg (hernoemen)
??
??%
JA, Tips & Tricks samenvoegen met FAQ
??
??%
Nee
??
??%
 
Totaal aantal stemmen: ??

Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 591
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

[POLL] Tips & Tricks forum

#1

Bericht door Ch3vr0n »

N.a.v het recente topic, en de mening wat verdeeld is op basis van de reacties gooi ik er even een pol tegenaan. Resultaten worden geheim gehouden tot het einde van de poll op 6/8/24.

Poll blijft 3 maand lopen, oordeel is definitief (maar kan misschien later herzien worden)

Je kan slechts 1 stem uitbrengen maar je kan em wel wijzigen.
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 498
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#2

Bericht door Rob52 »

Tips & Tricks is sowieso totaal iets anders dan FAQ. Dus in dat opzicht zou het een apart forum kunnen zijn. Maar zoals ene Wim al aangaf is het moeilijk het te rubriceren en wordt het al snel een ratjetoe van door elkaar gegeven tips. Overzicht is dan nergens.

Ik denk dat zoals het nu is prima werkt. Want wanneer iemand een vraag cq probleem heeft dan wordt daarop gereageerd met mogelijke oplossingen. dat staat dan in een rubriek. Vraagt later iemand iets vergelijkbaars dan is er al snel iemand die zich die vorige post herinnert, of misschien wel de toenmalige poster en wordt de vragensteller daarheen verwezen.

Kortom, ik mis geen apart Tips & Tricks forum. Ik heb ook (nog) niet gestemd.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 591
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#3

Bericht door Ch3vr0n »

Persoonlijk is dat ook mijn voorkeur maar zoals on het begin gezegd, leden krijgen hier inspraak

Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk

Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Gebruikersavatar
Frits
Berichten: 109
Lid geworden op: 26/03/23, 08:21
Locatie: Hoogeveen
Netherlands

#4

Bericht door Frits »

Omdat er net zoveel mensen als wensen zijn en ze ook nog vaak een andere soort of type machine gebruiken, denk ik dat het effect van een aangeboden tip veel minder effectief is dan een gestelde vraag op het FAQ forum. Op een vraag kan iedereen reageren, aan een tip heeft vrijwel niemand behoefte.

Om die reden heb ik dan ook 'nee' gestemd. Waarom zouden we het totale forum nog onoverzichtelijker maken?
Groeten uit Hoogeveen.

3 Printers: Artillery S1, Artillery Genius en een JGmaker duo printer
Software: ik ontwerp met Design Spark Mechanical 6.0.3 en Cura 5.6.0
Gebruikersavatar
PrintEngineer
Berichten: 231
Lid geworden op: 16/01/23, 12:38
Netherlands

#5

Bericht door PrintEngineer »

Tips & tricks voor 3D printen zouden m.i. meer gericht moeten zijn op b.v. hoe verwijder je op de handigste mannier support, hoe werk je een print het mooiste af, hoe kan ik vochtig filament regenereren enz. Voor wat betreft het uitwisselen van instelling is het eigenlijk niet zinvol. Er zijn per printer en merk filament simpelweg teveel variabelen die meespelen
Bij mij weet je het nooit waarmee ik print. Maar momenteel staan er een Wanhao Duplicator I3 Plus, een zwaar gemodificeerde CTC A13 en een oude Orcabot v0.43 (in restauratie)
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 498
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#6

Bericht door Rob52 »

In principe kan, ook in de huidige vorm, iedereen vrij Tips & Tricks posten. Wanneer iemand denkt een nuttige bijdrage te leveren met de oplossing voor een probleem waar hij/zij tegenaan liep, is daar niks op tegen. Het enige verschil is dan dat het niet in een nu (nog) niet aanwezig subforum staat. Zoals ik al aangaf hoeft een apart subforum voor mij niet perse.

Maar aan de andere kant kan het misschien toch nog een beetje de onderwerpen bij elkaar houden. Ook al is het dan verder niet gerubriceerd. Daarmee voorkom je dan weer de "vervuiling" van andere subforums met allerhande minder relevante zaken. Zo heeft ieder nadeel ook weer z'n voordeel. Dus als ik er zo een beetje verder over nadenk zou het misschien toch een nuttige toevoeging kunnen zijn. (Nog niet gestemd :roll: )
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Gebruikersavatar
MaestroLmpio
Berichten: 63
Lid geworden op: 18/12/22, 19:25
Locatie: Rond Mechelen BE
Belgium

#7

Bericht door MaestroLmpio »

Tips and tricks horen mijn inziens gewoon in hun bijhorende subforum.
Ender 5+: BTT Octopus PRO; EBB42 via CAN; Bondtech Phase 4 DDXV3; Lineare rails XY & Klipper

Anycubic Photon Mono SE

Sculpfun S30 Pro Max 20W optical power laser machine
henryschippers2023
Berichten: 69
Lid geworden op: 30/06/23, 19:35
Netherlands

#8

Bericht door henryschippers2023 »

PrintEngineer schreef: 09/05/24, 08:36 Tips & tricks voor 3D printen zouden m.i. meer gericht moeten zijn op b.v. hoe verwijder je op de handigste mannier support, hoe werk je een print het mooiste af, hoe kan ik vochtig filament regenereren enz. Voor wat betreft het uitwisselen van instelling is het eigenlijk niet zinvol. Er zijn per printer en merk filament simpelweg teveel variabelen die meespelen
Helemaal MEE-EENS👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten