Hoi ik ben Vincent

Even voorstellen....

Ben je nieuw? Wil je jezelf voorstellen, dan is dit het ideale plekje!
V1nce_78
Netherlands

Hoi ik ben Vincent

Bericht door V1nce_78 »

Hoi ik ben Vincent,

Al mijn hele leven bezig met computer/techniek en dus ook daar mijn vak van gemaakt. Al in een vroeg stadium naar 3D pritners gekeken, maar in die jaren meost je schilderen etc om het mooi te maken. Nu ben ik technisch heel handig, maar met een kwast in mijn hand, zit ik weer op kleuterniveau. Geen gezicht, zonde van het filament en vooral de tijd om dingen te printen.

De afgelopen jaren gekekn naar de MMU opties, maar ongeduldig als ik ben was dat heen en terugspoelen nog niet mijn ding. Maar wat werd ik blij van de berichten van de samenwerking tussen Bondtech en Prusa. Snel schakelen tussen verschilende toolheads. Seconden ipv minuten (gechargeerd). Toen ben ik er weer ingedoken, hoop uitgepluisd. FormNext gevolgd (helaas niet bijgewoond, maar wie weet dit jaar) en daar was de aankondiging: INDX. Dat klonk helemaal als my cup of tea. Prusa Core One L besteld. Om er vevoglens achter te komen dat de INDX pas in Q2 ging komen. Vervoglens werd duidelijk dat die voor de door mij beestedle L versie zelfs nog later ging komen....

Weken lang dingen voorbereiden, YouTube uitgespeeld en al voor maanden ideen opgedaan, STL's gedownload en bewerkt. Kon me niet inhouden, dus ook een SnapMaker U1 gekocht. (Echte fanatiekelingen hebben meerdere 3D printers vertelde ik mijzelf - steeds wachten op die andere machine is ook niet mijn ding). Maar de Snapmaker is er nu anderhalve week. Nog geen minuut stil gestaan. En elke dag maar de site van Prusa refreshen of ze de Core One L al verzonden hebben. 4 to 5 weken - nou daar zijn we al dik overheen....

Gelukkig is daar de U1, en wat een leuke printer is dit. Daar waar m'n vriendin en dochter niets moesten hebben van het idee van 3D printen, worden ook zij met de dag enthousiaster. (Of gewoon blij dat ik bezig ben en hun niet lastig val met mijn stomme grappen - kan ook, maar ik vertel mijzelf het eerste).

Er staan de nodige praktische wensen op het programma voor het komende jaar - maar dan wi lik eerst nog verder duiken in een 3D scanner. Die krengen zijn niet te betalen - teogegeven m'n 3D printers waren ook niet goedkoop, maar die staan non-stop aan. Zo'n scanner verwacht ik niet vaker dan max 10x per jaar te gebruiken. En ik vermoed dat het aantal nog wel eens lager kan liggen.

Voor nu de bekende Starwars printjes om dat multicolor printen een beetje onder de knie te krijgen. En ondertussen het nodige grid/clickfinity refined werk, om die zooi rond de printer een beetje in toom te houden.

Komende maand bezig met INBXX (leuk project van Voxel3D) en uitbreidingen daarvoor, voor de Core One L. Dat is een zelfbouw/print prject om de Prusa Core One L op te kunnen plaatsen en de filaments vanuit te kunnen voeren an de printer. En actief drogen is 1 van de uitbreidingsprojectjes die daar op aansluiten. Zodat als later dit jaar de INDX uitkomt, alles voorbereid is.

En mede via dit forum hoop ik de fijne kneepjes van dit vak te leren.
3d print enthousiasteling - Prusa Core One L - Snapmaker U1
Ch3vr0n
Site Admin
Contacteer:
Belgium

Bericht door Ch3vr0n »

Nouw, mooie voorstellen en een mede toolchanger eigenaar! Gewoon ter info, INDX voor de prusa's volgens laatste berichten zou de algemene release ergens voor April zijn. De aankopen voor diegene die een preorder hadden geplaatst zijn open, en de website had er de afgelopen dagen wat last van traagheid door.
Bambulab X1C + 4 AMS

PrusaXL 5 Toolhead Edition
V1nce_78
Netherlands

Bericht door V1nce_78 »

Klopt, alleen is/was dat de INDX voor de Core One +. Ik had in al mn wijsheid hun nieuwe model gekocht die iets groter was, de Core One L. (Want daar zou hij ook voor uitkomen).

En die hebben ze nu veplaatst van Q2 2026, naar '2026.'

Dat is wel heel ruim... Dus de tijd zal het uit moeten wijzen. Gelukkig inmiddels aan het printen geslagen.
3d print enthousiasteling - Prusa Core One L - Snapmaker U1
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in