Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:
Er zijn altijd wel van die dingen die toch om een aanpassing vragen. En dat zonder het originele ontwerp helemaal te ontwrichten. Bij de Orcabot wordt de bedrading van de extruder ondersteund door een 3 mm dikke nylon pees, en met een tywarp aan de kleine 40 mm ventilator vastgezet. Dat geeft een wiebelige constructie die onnodig veel kracht op de ventilator uitoefend. Daar heb ik nu een prototype fan holder voor bedacht, waarbij de kabelboom op een andere manier word vastgezet. Op zich werkt dit al goed, maar zoals altijd ben ik nog niet tevreden.Verder heb ik om de machine te kunnen testen voordat de SKR 1.4 turbo binnen is het GEN6 mainboard van de andere Orcabot overgezet op deze machine. En waarachtig werkte alles zonder problemen. Alle assen gaan met de Igus glijlagers geruisloos heen en weer, de endstops doen het en ook het heatbed en de extruder komen op temperatuur. Bij het testen van de extruder merkte ik wel dat het uitstromende filament naar boven krult en niet loodrecht uit de 0.2 mm nozzel stroomt. Daar moet dus nog wel wat extra aandacht aan worden gegeven.
Dus grosso modo loopt het best voorspoedig met dit project, en hoop ik over niet al te lange tijd de eerste prints met de Orcabot te kunnen maken