Bambu Lab P1P gekocht

Heb je een geslaagde print die je wil delen? Mooi, we bekijken het graag hier.
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 10 months en 6 days old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
Barbara
Berichten: 58
Lid geworden op: 31/12/22, 20:46
Netherlands

Bambu Lab P1P gekocht

#1

Bericht door Barbara »

Na veel zoek- en denkwerk is mijn keuze op een Bambu Lab P1P gevallen. (Wilde eerst een Flashforge Creator Pro 2 kopen, maar die had mij o.a. toch een te klein printvolume).
Bij de Bambu Lab kon ik een heleboel positieve vinkjes zetten, zoals groter printbed, sneller printen EN mogelijkheid tot multicolor .....
En met behulp van een lieve sponsor kon ik kiezen tussen een Bambu Lab X1 Carbon of een P1P met een AMS module erbij .... de keuze was niet moeilijk lollol.

De 2e print draait nu op de machine en ik moet zeggen, de beloftes liegen niet. Natuurlijk moet ik nog aan deze machine wennen na 3 jaar met een Ender 3 gespeeld te hebben. En ik moest de eerste print 3x opnieuw opstarten vanwege kleine schoonheidsproblemen, maar dat waren gebruikersproblenen en niets waar de machine mee te maken had.
Snel is deze machine zeker, de benchy-file die erbij zit print op de fameuze 500 mm/s, dat is een machtig gezicht, de hele machine en tafel schudden met de printkop mee, maar het eindproduct mag er zijn. De eerste benchy van mijn Ender 3 zag er niet zo goed uit als deze.
Afbeelding
Ook de automatische bedleveling mag er zijn.
Afbeelding
De print is wel al iets verder dan de 1e laag, maar dit ziet er toch fantastisch uit!
En in tegenstelling tot wat er op Youtube gezegd word, hoef je niet te levelen voor elke print, die functie kan je uitzetten.
Na deze print ga ik eens spelen met multicolor. Dat zal waarschijnlijk weer z'n eigen problemen hebben, maar:

Het leven is goed in het Brabantse land :D :D
Bambu Lab P1P met AMS
Creality Ender 3
Cura 5.3.1
Bambu Studio
Wim62
Berichten: 334
Lid geworden op: 25/09/22, 17:12
Locatie: Arnhem
Netherlands

#2

Bericht door Wim62 »

Gefeliciteerd mij je nieuwe aanwinst , en dat er mooie prints uit mogen komen .
Alleen jammer dat er bij multicolor zoveel filament wordt verspild bij het wisselen van kleur .
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4
Barbara
Berichten: 58
Lid geworden op: 31/12/22, 20:46
Netherlands

#3

Bericht door Barbara »

Dank je Wim :) , ik ben weer even van de straat (alleen maar goed met deze hitte lol).
En ja, qua afval met multicolor, daar heb je helemaal gelijk mee.
Ik zal het waarschijnlijk ook niet zo veel gebruiken, of proberen het afval zoveel mogelijk te beperken. Bijvoorbeeld meerder dezelfde objecten printen. Maar met de AMS is het ook mogelijk verschillende materialen te printen, dat trekt mij ook wel.
Ach het is een leuk speeltje met heel veel creatieve mogelijkheden.
En qua afval, gewoon het gezonde verstand gebruiken.
Bambu Lab P1P met AMS
Creality Ender 3
Cura 5.3.1
Bambu Studio
Gebruikersavatar
3DWim
Berichten: 296
Lid geworden op: 26/09/22, 20:04
Netherlands

#4

Bericht door 3DWim »

Beste Barbera,
Kan je mijn naam doorgeven aan die sponsor ?
Ik wil ook "van de straat af" ;-)
Groet,
Wim

To quote or not to quote


Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 569
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#5

Bericht door Ch3vr0n »

Ik ook

Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk

Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Banditoz
Berichten: 135
Lid geworden op: 04/12/22, 13:49
Netherlands

#6

Bericht door Banditoz »

Strakke printkwaliteit. Een paar jaar geleden bestond er niet eens een printer die standaard deze kwaliteit leverde zonder aanpassingen volgens mij.
Hobby gebruiker, ender 3 pro met bigtreetech manta E3EZ met klipper/mainsail, ender 5 pro met skr mini e3v3, bigtreetech cb1 met klipper/mainsail en orbiter extruder met orbiter sensor en een creality k1.
Gebruikersavatar
3DWim
Berichten: 296
Lid geworden op: 26/09/22, 20:04
Netherlands

#7

Bericht door 3DWim »

Ik ben wel benieuwd naar die snufjes die het speciaal maken: lidar, abl, multi color en materalen printen.
Maar dan ook bv eigen voorkeur aan materiaal en niet de eigen merk van bambu.
Dus hoe makkelijk kan je PLA van 123 gebruiken?
en eigen ontwerpen?
Groet,
Wim

To quote or not to quote


Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 569
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#8

Bericht door Ch3vr0n »

Daar heeft de 3d community al een oplossing voor gevonden Het Hydra AMS system. Een volledig nieuwe binnenkant voor het ams systeem dat compatibiliteit vergroot met support voor oa spoelen die anders te breed zouden zijn, of te groot in diameter...

Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk

Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Barbara
Berichten: 58
Lid geworden op: 31/12/22, 20:46
Netherlands

#9

Bericht door Barbara »

@3DWim
De P1P is de uitgekleedde versie van de X1 Carbon:
Bijvoorbeeld geen ombouw, geen lidar

Wel automatische bedleveling, die duurt ongeveer 5 minuten en is echt niet nodig voor elke print.
Wel direct-drive en een super snel opwarmend hotend en printbed. Voor mijn gevoel hoef ik maar 1x met m'n ogen te knipperen lol (Heelanders dan bij m'n Ender, zzzzz) En natuurlijk de overbekende printsnelheid.
Dat het printvolume ook groter is dan bij mijn Ender is meegenomen. Ender 220 x 220 x 250 mm tegenove de P1P met 256 x 256 x 256 mm.

Als je geen AMS hebt kun je elke spoel die op de spoelhouder past gebruiken.
En de AMS is inderdaad een foefje om de gebruikers aan het merk te binden, want naast het Bambu Lab filament passen er niet veel andere spoelen in het ding (Esun wel, eigen ervaring). De spoelen van 123 zijn net iets te breed :roll: Maar daar heeft de community inderdaad een oplossing voor gevonden, een ontwerp genaamd HYDRA, vrij verkrijgbaar op internet.Hiermee kun je de AMS op een vrij eenvoudige wijze ombouwen om meer soorten spoelen te kunnen gebruiken.
Dat wordt mijn eerstvolgende printproject, maar zelfs met zo'n supersnelle printer een marathon van uren printplezier.
En in nood kan ik nog filament op lege spoelen van Bambu Lab overspoelen, er zitten 4 lege spoelen bij de AMS.
Bambu Lab P1P met AMS
Creality Ender 3
Cura 5.3.1
Bambu Studio
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten