sd kaart Onderwerp is opgelost

Heb je een vraag omtrent je slicer software, we zien het graag hier verschijnen
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 9 months en 4 days old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
Ingrid Boerlage
Berichten: 26
Lid geworden op: 28/05/23, 23:40
Belgium

#11

Bericht door Ingrid Boerlage »

Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:

3DWim schreef: 20/07/23, 19:43 Maar doet het kaartje het nog steeds in de 3D printer ?
Als de printer er mee bezig was terwijl jij het kaartje er uit haalde dan snap ik het wel. Maar dat is de kans groot dat ie het nu ook niet meer in de printer doet.
nee ik haal het kaartje er nooit uit als de printer er mee bezig is, zet mijn printer altijd uit voor ik het kaartje verwijderd.
en de printer print wat er op het kaartje staat

Toegevoegd in 53 secondes:
Rob52 schreef: 20/07/23, 19:50 Normaal gesproken kun je de sd-kaart die in de printer zit gewoon benaderen als je de printer op de pc aansluit. Maar elke printer is weer anders. Het is afhankelijk van je hele configuratie, maar het is het proberen waard.
heb je dan een speciaal programma nodig.
ik heb een ender 5 pro

Toegevoegd in 1 minuut 21 secondes:
DanCooper schreef: 20/07/23, 21:35 Is dat de bij de printer geleverde SD kaart Ingrid ? Als dat het geval is verbaast mij dit niet echt, de bij de (Chinese) printers geleverde kaartjes zijn de goedkoopste van de goedkope. Bij mij stopte mijn eerste printer ook plotseling na een 15-tal uren bij een 18-uren print (Nutella-Dragoncup) (printer was een 2015 Wanhao Di3), SD kaart vervangen door een deftig exemplaar en nooit meer dat soort problemen gehad.
maar als ik een andere sd kaart gebruik kan de printer hem niet lezen, moet die op een bepaalde manier geformatteerd worden?
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 477
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#12

Bericht door Rob52 »

Nee geen programma nodig. Net als dat je je telefoon aansluit en daar de sd kaart van kan zien kun je dat vaak met de printer ook.

Als je de sd kaart in je pc formatteert dan zou hij het in de printer moeten doen. Gebruik je misschien een te grote sd kaart die de printer niet kan lezen? Je hebt in principe geen hele grote nodig.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Ingrid Boerlage
Berichten: 26
Lid geworden op: 28/05/23, 23:40
Belgium

#13

Bericht door Ingrid Boerlage »

Rob52 schreef: 21/07/23, 17:14 Nee geen programma nodig. Net als dat je je telefoon aansluit en daar de sd kaart van kan zien kun je dat vaak met de printer ook.

Als je de sd kaart in je pc formatteert dan zou hij het in de printer moeten doen. Gebruik je misschien een te grote sd kaart die de printer niet kan lezen? Je hebt in principe geen hele grote nodig.
misschien is dat het probleem had een 64 gb kaartje, zal straks eens kijken moet ook kleinere hebben liggen
Gebruikersavatar
MaestroLmpio
Berichten: 59
Lid geworden op: 18/12/22, 19:25
Locatie: Rond Mechelen BE
Belgium

#14

Bericht door MaestroLmpio »

Een 64GB kaartje is veel te groot. Het liefst lusten de printers kaartjes tot 8GB, geformatteerd in FAT32. Groter dan 8GB werkt wel, maar het wordt niet aangeraden. Meestal wordt er een 8GB kaartje bijgeleverd, maar zoals eerder al aangegeven van belabberde kwaliteit.

Bij elk chinees toestel is het eerste wat ik doe de inhoud van het kaartje op de PC kopiëren......
Ender 5+: BTT Octopus PRO; EBB42 via CAN; Bondtech Phase 4 DDXV3; Lineare rails XY & Klipper

Anycubic Photon Mono SE

Sculpfun S30 Pro Max 20W optical power laser machine
henryschippers2023
Berichten: 66
Lid geworden op: 30/06/23, 19:35
Netherlands

#15

Bericht door henryschippers2023 »

je kan hem via schijfbeheer benadederen, en de partieties verwijderen
klik met de rechermuisknop op het windows logo 11 en klik op schijfbeheer,
daarna bij de juiste schijf, met rechtse muisknop de partieties verwijderen,
en daarna nieuw volume aanmaken

waarschijnlijk lost dat het probleem op
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 477
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#16

Bericht door Rob52 »

Wanneer je mensen gaat laten klooien met partitiebeheer die er geen kaas van hebben gegeten heb je voor je het weet een gefrustreerd iemand hier die per ongeluk de verkeerde schijf onder handen heeft genomen en nu al z'n gegevens kwijt is. Alleen doen als je weet waar je mee bezig bent. En dan is Minitool Partition Wizard ook een heel mooi gratis programma om mee te werken. Ik gebruik het al jaren.

Het is sowieso onzin om een joekel van een sd kaart te gebruiken aangezien de bestanden relatief klein zijn. Dus simpelste en goedkoopste oplossing is gewoon een 8 of hooguit 16 gig kaartje erin.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Gebruikersavatar
3DWim
Berichten: 296
Lid geworden op: 26/09/22, 20:04
Netherlands

#17

Bericht door 3DWim »

Maar, maar, Ingrid geeft toch aan dat de SD met de printer te lezen is. Waarom zou de kaart dan naar de gallemiezen zijn ?
Kan ze niet beter eerst uitzoeken of bv een ander kaartje het wel doet ?
Groet,
Wim

To quote or not to quote


Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Banditoz
Berichten: 135
Lid geworden op: 04/12/22, 13:49
Netherlands

#18

Bericht door Banditoz »

Het gaat er denk ik ook meer om of er wat te redden valt van het kaartje neem ik aan. Partities verwijderen ga je geen gegevens mee redden.
Hobby gebruiker, ender 3 pro met bigtreetech manta E3EZ met klipper/mainsail, ender 5 pro met skr mini e3v3, bigtreetech cb1 met klipper/mainsail en orbiter extruder met orbiter sensor en een creality k1.
Ingrid Boerlage
Berichten: 26
Lid geworden op: 28/05/23, 23:40
Belgium

#19

Bericht door Ingrid Boerlage »

ik heb nu een kaartje van 4 GB gebruikt en dat gaat wel, ik had 64 GB vlak bij liggen dus dacht gebruikt dat, maar weer wat geleerd
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 565
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#20

Bericht door Ch3vr0n »

Dat een ander kaartje wel werkt heeft dag toch de indruk dat het kaartje defect is op een of andere manier. SD kaartjes zijn gebaseerd op flash geheugen chips (net zoals gsm interne opslagruimte of een computer SSD). Wanneer flash media faalt is de meest voorkomende gebeuren dat de opslagmedium in een 'enkel-lezen' status gaat.

Die status geeft de gebruiker de mogelijkheid om wel nog data op het opslagmedium te lezen, maar er naartoe schrijven is dan niet langer mogelijk. Technisch gezien zou dit de computer niet mogen verhinderen het kaartje te herkennen, maar het kan wel.

Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk

Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
DanCooper
Berichten: 24
Lid geworden op: 09/06/23, 22:04
Belgium

#21

Bericht door DanCooper »

Normaal gezien moet die niet op een speciale manier geformateerd worden, gewoon formateren zoals elke andere kaart, je geslicete bestand erop plaatsen en in de printer plaatsen... meer zou er niet mogen aan zijn.
Printers in mijn bezit : Creality Ender 3V2 en Creality Halot One (resin).
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast