EasyThreed E3D nano geen USB communicatie

Vragen over het gebruik van een de printer, toepassingen etc...
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 2 months en 3 weeks old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
PrintEngineer
Berichten: 220
Lid geworden op: 16/01/23, 12:38
Netherlands

#31

Bericht door PrintEngineer »

Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:

Na enkele overwegingen wat nu te doen om dit project nog te redden heb ik besloten om toch de noodzakelijke onderdelen te vervangen. Om te beginnen heb ik een aantal van de super kleine vertande polies geprint. Ze zijn minder dan 2 cm hoog en dus niet heel simpel om te printen. Super strak zijn ze niet maar voor een FDM product valt het nog mee. Verder ga ik alle schroefgaatjes in het kunststof van M2 draadbusjes voorzien. Daarmee lossen zich een aantal problemen voor weinig geld goed op

Afbeelding
Wim62
Berichten: 350
Lid geworden op: 25/09/22, 17:12
Locatie: Arnhem
Netherlands

#32

Bericht door Wim62 »

Het zal mij benieuwen hoe dit eindigt .

Je kunt beter je energie en kunde in de Orcabot v0.43 steken dan ik zo'n kinderspeelgoed printertje .
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4
Gebruikersavatar
PrintEngineer
Berichten: 220
Lid geworden op: 16/01/23, 12:38
Netherlands

#33

Bericht door PrintEngineer »

De uitdaging is nu vooral om het mechanische gedeelte goed te krijgen zonder er veel geld in te steken. Het mechanische maleur is voor minder dan € 15 opgelost, dus dat heb ik er nog wel voor over. Met de Orcabot start ik pas in de kerstvakantie
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 490
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
It’s my birthday
Netherlands

#34

Bericht door Rob52 »

PrintEngineer schreef: 21/11/23, 20:44 Ze zijn minder dan 2 cm hoog en dus niet heel simpel om te printen. Super strak zijn ze niet maar voor een FDM product valt het nog mee.
Als je die hebt, gebruik dan een kleinere nozzle en printsnelheid wat langzamer en je kunt er toch nog iets acceptabels uitpersen. Al ziet het er ook zo niet heel erg slecht uit, maar het kan beter. Maar je kunt ook je lijnbreedte met een 0,4 nozzle verkleinen wat een beetje hetzelfde effect geeft. Samen met eventueel een dunnere laagdikte.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Wim62
Berichten: 350
Lid geworden op: 25/09/22, 17:12
Locatie: Arnhem
Netherlands

#35

Bericht door Wim62 »

PrintEngineer schreef: 21/11/23, 21:10 De uitdaging is nu vooral om het mechanische gedeelte goed te krijgen zonder er veel geld in te steken. Het mechanische maleur is voor minder dan € 15 opgelost, dus dat heb ik er nog wel voor over. Met de Orcabot start ik pas in de kerstvakantie
De vorige keer had je een verwarmd printbed á €30 nu mechanisch gedeelte á € 15 = €45 .
Is best veel voor zo'n printertje .
En wat ga je erna mee doen als hij klaar is ?
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4
Gebruikersavatar
PrintEngineer
Berichten: 220
Lid geworden op: 16/01/23, 12:38
Netherlands

#36

Bericht door PrintEngineer »

Als de printer klaar is gaat hij naar mijn broer. Die wil er onderdeeljes voor z 'n modelbouw hobby mee proberen te printen en ervaring op doen

Toegevoegd in 1 uur 1 minuut 47 secondes:
@Rob52 nozzels met een 0.2 boring heb ik niet liggen. De laagdikte stond nu op 0.15mm, de printsnelheid op 25 mm/s en de temperatuur op 195°C. Morgen doe ik nog een poging met aangepaste instellingen
Gebruikersavatar
PrintEngineer
Berichten: 220
Lid geworden op: 16/01/23, 12:38
Netherlands

#37

Bericht door PrintEngineer »

Het was even priegelen om de M2 draadbusjes te monteren maar dan zit alles ook weer stevig in elkaar

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
PrintEngineer
Berichten: 220
Lid geworden op: 16/01/23, 12:38
Netherlands

#38

Bericht door PrintEngineer »

De eerste prints die na het verstevigen van de behuizing met de Nano zijn gemaakt vertonen fikse layer shifting. Het lijkt mij geen mechanische shift maar eerder iets wat uit de Easythreed slicer software komt. De allereerste prints van voor de aanpassing waren gesliced met Cura. Daar klopte de verhoudingen niet maar het waren wel prints zonder layer shifting. Dat wordt dus weer puzzelen
Afbeelding
Gebruikersavatar
PrintEngineer
Berichten: 220
Lid geworden op: 16/01/23, 12:38
Netherlands

#39

Bericht door PrintEngineer »

Het euvel is gevonden en verholpen. De oorzaak was te vinden in de sliders van de X-as die door de riem moeten worden meegenomen. De riem wordt in een smal gleufje gelegd waar 5 tandjes in zitten zodat de riem de slider in twee richtingen mee kan trekken. Die tandjes bleken echter in een zeer slechte conditie, waardoor de riem er tijdens verandering van richting doorheen kon schieten. Dat heb ik opgelost door de riem nu te fixeren met hot glue wat het niet definitief maak, maar wel voldoende sterk zodat er nu normaal mee geprint kan worden

Afbeelding

Toegevoegd in 22 uren 58 minuten 24 secondes:
Nu het probleem layer shifting onder controle is gebracht was het tijd om een Benchy te printen. Dat het geen mooie gladde print is geworden valt te wijten aan het ontbreken van een part cooler. Verder kloppen de verhoudingen van de print nu wel en zat het toevoegen van een part cooler toch al in de planning. Uiteindelijk begint het na de valse start toch nog een redelijk machientje te worden

Afbeelding

Toegevoegd in 4 uren 5 minuten 7 secondes:
Nu het probleem layer shifting onder controle is gebracht was het tijd om een Benchy te printen. Dat het geen mooie gladde print is geworden valt te wijten aan het ontbreken van een part cooler. Verder kloppen de verhoudingen van de print nu wel en zat het toevoegen van een part cooler toch al in de planning. Uiteindelijk begint het na de valse start toch nog een redelijk machientje te worden

Afbeelding

Om te beginnen maar eens een eenvoudig proto type getekend

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
3DWim
Berichten: 302
Lid geworden op: 26/09/22, 20:04
Netherlands

#40

Bericht door 3DWim »

PrintEngineer schreef: 29/11/23, 23:22 Om te beginnen maar eens een eenvoudig proto type getekend
Als je de ventilator 90grd. draait dan scheelt dat weer een bocht.
Groet,
Wim

To quote or not to quote


Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
henryschippers2023
Berichten: 68
Lid geworden op: 30/06/23, 19:35
Netherlands

#41

Bericht door henryschippers2023 »

Werkt de printer met de door mij gestuurde software

Toegevoegd in 3 minuten 55 secondes:
Voordeel is ook, dat er voor weinig geld een levenslange licentie kan verkregen worden, en er dan een webcam kan aangesloten worden en er live meegekeken kan worden;
Ik deed het meestal anders; de pc aan, en daarop de webcam, en de pc met bijvoorbeeld anydesk pp afstand bedienen, waardoor je ook het webcam beeld kan zien
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 1 gast