Anet a6 minder luidruchtig maken😎

Anet a6

Is je keuze van 3D-printer gemaakt en aangekocht, maar je hebt nadien nog een vraag? Heb je een probleem met een 3D print, en zoek je hulp? Dan is dit z'n plek.
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 4 months en 3 weeks old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
henryschippers2023
Berichten: 66
Lid geworden op: 30/06/23, 19:35
Netherlands

Anet a6 minder luidruchtig maken😎

#1

Bericht door henryschippers2023 »

Om te beginnen, mijn anet a6 draait als een zonnetje!

Nu woon ik in een woon groep en dacht de printer in de openbare fitnes ruimte td zetten voor een 1dag durende print… als snel begon de leiding te zeiken dat dat niet mag… een heel gezijk waarbij ik bijna de neiging had m uit het raam te pl*r*n😡😡 vervolgens had er eentje de stekker uit gestrokken…en dus einde oefening😵‍💫

Ben dus maar uit pure ellende aan het kijken hoe de prin silence te maken en dmv een upgrade en om hem in een van denk ik karton met geluids werend schuim toch snachts te kunnen gebruiken

Heeft er iemand een idee of zulk soort aansturings borden te koop zijn?
Banditoz
Berichten: 135
Lid geworden op: 04/12/22, 13:49
Netherlands

#2

Bericht door Banditoz »

Ik denk dat je een 8bits moederbord hebt. Bij vrijwel alle nieuwere printers zit nu standaard een 32 bits moederbord in met "silent stepper drivers" dit zijn de chips die je motoren aansturen. Mijn ender 3 pro had dit ook niet toen ik hem kocht, je hebt dan een heel raar geluid uit de motoren. Dit is zogoed als weg als je een moderner moederbord gaat gebruiken. Je moet dan wel goed kijken naar de juiste firmware voor jouw printer.
Hobby gebruiker, ender 3 pro met bigtreetech manta E3EZ met klipper/mainsail, ender 5 pro met skr mini e3v3, bigtreetech cb1 met klipper/mainsail en orbiter extruder met orbiter sensor en een creality k1.
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 478
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#3

Bericht door Rob52 »

Aliexpress heeft er zat. Belangrijker nog, is dat je er stille stepper drivers inzet, het bordje maakt verder niet zoveel uit, mag een 32 bit zijn maar hoeft niet perse. Je kunt met een Anet A6 ook gemakkelijk een RAMPS boardje erin zetten. Misschien nog ergens goedkoop aan te komen.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Gebruikersavatar
3DWim
Berichten: 296
Lid geworden op: 26/09/22, 20:04
Netherlands

#4

Bericht door 3DWim »

Maar laten we eerlijk blijven naar elkaar: horen doe je het ding altijd. En en kartonnen doos er omheen gaat niet helpen.
Als dat ding weer in de fitness ruimte staat dan krijg je weer problemen. Ook al hoor je niets.
Groet,
Wim

To quote or not to quote


Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 478
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#5

Bericht door Rob52 »

Denk dat je daar wel gelijk in hebt.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Gebruikersavatar
PrintEngineer
Berichten: 200
Lid geworden op: 16/01/23, 12:38
Netherlands

#6

Bericht door PrintEngineer »

Zoek simpelweg een andere plek voor je printer. Ook ik heb een Anet A6 die prima draait maar wel van zich laat horen. Dus staat hij in de berging waar het niet uitmaakt dat de printer luidruchtig is. En het is hier al gezegd, ook met stille stepper drivers blijf je de printer horen
Wim62
Berichten: 332
Lid geworden op: 25/09/22, 17:12
Locatie: Arnhem
Netherlands

#7

Bericht door Wim62 »

Ik neem aan dat je slaapvertrek wel voor je zelf is .
Zet daar dan de printer neer en lekker laten draaien .
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten