Bizar idee?

Is je keuze van 3D-printer gemaakt en aangekocht, maar je hebt nadien nog een vraag? Heb je een probleem met een 3D print, en zoek je hulp? Dan is dit z'n plek.
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 4 months en 1 week old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
3DWim
Berichten: 296
Lid geworden op: 26/09/22, 20:04
Netherlands

#11

Bericht door 3DWim »

Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:

Ik snap wel het idee: je krijgt iets gratis, kan ik er wat mee.
Maar volgens mij kost het vacuum trekken nogal wat energie, en laat dat nu ook één van de redenen zijn waarom mensen minder printen.

Plus: als ze op de zaak die kasten gebruiken moet er toch ook wel een collega rondlopen die wat info kan geven?

Wat kost de kalibratie van een fluke 5520 bij jullie?
Groet,
Wim

To quote or not to quote


Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 476
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#12

Bericht door Rob52 »

3DWim schreef: 06/12/23, 22:07 Maar volgens mij kost het vacuum trekken nogal wat energie, en laat dat nu ook één van de redenen zijn waarom mensen minder printen.
Volgens even een korte observatie van het energieverbruik via de slimme stekker kom ik uit op ca.150 watt per uur. Dat lijken me nu niet meteen de kosten om niet meer te printen. Beetje afhankelijk van je huidige energiecontract en of je wel of geen zonnepanelen hebt. Maar een printje van 6,5 uur kost je dan 1 kwhr. Als je onder het prijsplafond zit dan is dat ca. 40 cent. Een hobby mag toch nog wel iets kosten denk ik.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Gebruikersavatar
PrintEngineer
Berichten: 199
Lid geworden op: 16/01/23, 12:38
Netherlands

#13

Bericht door PrintEngineer »

@3DWim sinds juni dit jaar werk ik niet meer bij de kalibratieafdeling. Ben nu test engineer warmtepompen bij hetzelfde bedrijf. De kalibratieafdeling gaat op termijn helemaal verdwijnen en wordt deze service elders ingekocht

Het idee om te printen in een vacuum is ontstaan naar aanleiding van de vervanging begin volgend jaar. Het is altijd leuk om te zoeken naar technieken die iets kunnen toevoegen of verbeteren en dan is out of the box denken erg leuk en interessant. Zo heb ik in de afgelopen 7 jaar veel kunnen en mogen helpen met het innoveren en ontwikkelen van nieuwe installaties die voor het testwerk worden gebruikt. Daar gaat mijn hart sneller van kloppen
henryschippers2023
Berichten: 66
Lid geworden op: 30/06/23, 19:35
Netherlands

#14

Bericht door henryschippers2023 »

Ik heb opzich wel int in zo’n vacuumbox… ga m dan inzettten als geluidsdichte kast

Stuur maar een pb als ik er eentje mag

Toegevoegd in :
Ik heb opzich wel int in zo’n vacuumbox… ga m dan inzettten als geluidsdichte kast

Stuur maar een pb als ik er eentje mag
Gebruikersavatar
PrintEngineer
Berichten: 199
Lid geworden op: 16/01/23, 12:38
Netherlands

#15

Bericht door PrintEngineer »

We gaan 4 vacuumkamers vervangen en ze zijn alleen beschikbaar voor medewerkers. Bij teveel interesse worden ze zelfs verloot en is het dus maar afwachten of ik er zelf eentje te pakken krijg. Dus ik hoop natuurlijk dat niemand anders er iets in ziet
henryschippers2023
Berichten: 66
Lid geworden op: 30/06/23, 19:35
Netherlands

#16

Bericht door henryschippers2023 »

Ok snap ik

Suc 6 met het experiment
Jampot007
Berichten: 2
Lid geworden op: 03/10/22, 12:34
Netherlands

#17

Bericht door Jampot007 »

Leuk idee, ik zou het wat anders bekijken. Print met een materiaal wat niet zoveel koeling nodig heeft.
Gebruikersavatar
PrintEngineer
Berichten: 199
Lid geworden op: 16/01/23, 12:38
Netherlands

#18

Bericht door PrintEngineer »

Dit idee kan ik vanaf nu loslaten. De vacuümkamers gaan naar een opkoper die er nog best veel voor wil betalen. Dus case closed
Wim62
Berichten: 327
Lid geworden op: 25/09/22, 17:12
Locatie: Arnhem
Netherlands

#19

Bericht door Wim62 »

Dan komen ze toch nog goed terecht .
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast