Printengineer's Wanhao Duplicator I3 v2

Algemeen forum
Wim62
Berichten: 331
Lid geworden op: 25/09/22, 17:12
Locatie: Arnhem
Netherlands

#31

Bericht door Wim62 »

Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:

Als de spindel (krom) niet recht is , en je gaat deze aan het uiteinde vastzetten zal deze op een ander gedeelte gaan bewegen .
Dus dan ben je weer terug naar af .

Ik het verleden had ik de spindel van mijn Anet A6 ook aan de bovenzijde vast gezet , maar de prints werden er niet beter/mooier op .
Dus had ik de lagers weer verwijderd .
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4
Gebruikersavatar
PrintEngineer
Berichten: 200
Lid geworden op: 16/01/23, 12:38
Netherlands

#32

Bericht door PrintEngineer »

De originele spindels van de machine heb ik op een vlakplaat bekeken en zijn op 0.027 mm recht. En van de langere spindels die nog moeten komen hoop ik zeker ook dat ze een vergelijkbare of minder afwijking hebben. Zo niet gaan ze gewoon terug naar de leverancier.

Op dit moment loopt de machine met dezelfde print als de vorige keer. Dan heb je tenminste een realistische vergelijking met de situatie voor en na. Dus ik ben zelf ook erg benieuwd of en hoe groot het verschil gaat zijn.

Door alles een stuk stijver te maken zorgt dat er ook weer voor dat de machine meer geluid gaat produceren. Niet dat ik het storend vind, want hij staat in de berging en dat hoor je in huis toch niet. Wel denk ik dat het frame van de machine vaker op de schroefjes zal moeten worden nagetrokken, want de krachten die nu zonder demping op het frame worden uitgeoefend zijn best pittig. Het frame staat nog net niet te kreunen, maar je hoort het veranderen van de bewegingsrichting best goed. Dus is het afwachten of het frame het op termijn aan kan
Wim62
Berichten: 331
Lid geworden op: 25/09/22, 17:12
Locatie: Arnhem
Netherlands

#33

Bericht door Wim62 »

Als alles zo star uitgevoerd word hoe je het beschrijft wens ik jou er veel suc6 mee .
Een machine hoort soepel te draaien .
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4
Gebruikersavatar
PrintEngineer
Berichten: 200
Lid geworden op: 16/01/23, 12:38
Netherlands

#34

Bericht door PrintEngineer »

De machine draait prima, alleen zijn waar mogelijk torsie en speling eruit gehaald. Geen van de Nema 17 motoren wordt warmer dan voorheen, dus netaan handwarm. Voor mij is dat een aanwijzing dat er geen verhoogde weerstand is en gezien de snelheid waarmee de printer nu staat te draaien zou de boel flink op temperatuur komen als het niet soepel draait
DanCooper
Berichten: 24
Lid geworden op: 09/06/23, 22:04
Belgium

#35

Bericht door DanCooper »

Eerlijk gezegd kan ik me heden ten dage zelfs niet meer voorstellen een fdm printer te gebruiken, ook al heb ik een Creality Cr3 staan, laat staan zoiets archaïsch als een Wanhao (die ik overigens ook heb gehad van 2015 tot 2022).
Printers in mijn bezit : Creality Ender 3V2 en Creality Halot One (resin).
Wim62
Berichten: 331
Lid geworden op: 25/09/22, 17:12
Locatie: Arnhem
Netherlands

#36

Bericht door Wim62 »

Wat is er mis mee met een FDM printer ?
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 477
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#37

Bericht door Rob52 »

Dat vraag ik me ook af Wim. Ze hebben ook een hoop voordelen ten opzichte van resin printers.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Wim62
Berichten: 331
Lid geworden op: 25/09/22, 17:12
Locatie: Arnhem
Netherlands

#38

Bericht door Wim62 »

Ik ben nog steeds zeer blij met mij huidige printer , het is een van mijn beste aankopen die ik gedaan hebt op 3D print gebeuren 😂
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4
Gebruikersavatar
3DWim
Berichten: 296
Lid geworden op: 26/09/22, 20:04
Netherlands

#39

Bericht door 3DWim »

@DanCooper ,
Wat is er mis met een FDM printer ?
Persoonlijk vind ik in een bak chemicaliën printen plus de nabewerking een doodlopende weg.
Ja detail niveau kan hoger liggen maar dat is ook niet altijd zo.

Het zorgeloze draad printer van bv een bambu lab printer zal eerder aanspreken dan een chemielab in huis.
Laatst gewijzigd door 3DWim op 12/04/24, 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet,
Wim

To quote or not to quote


Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Gebruikersavatar
PrintEngineer
Berichten: 200
Lid geworden op: 16/01/23, 12:38
Netherlands

#40

Bericht door PrintEngineer »

FDM is nog altijd het meest gebruikte principe en is het niet zo dat iedere 3D hobbyist zijn eigen voorkeur heeft? Persoonlijk ben ik een sleutelaar en dat kan heel goed aan FDM printers en resin printers juist niet. Dus mijn Wanhao is perfect geschikt voor wat ik ermee wil en doen
Gebruikersavatar
PrintEngineer
Berichten: 200
Lid geworden op: 16/01/23, 12:38
Netherlands

#41

Bericht door PrintEngineer »

Om te weten wat je printer kan moet je soms iets geks printen. Deze impossible cube is een support test, en die liet zien dat de eerste laag over support niet goed loopt. De oorzaak heb ik nog niet gevonden, maar ik vermoed dat het een instelling in Cura moet zijn

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten