Dremel Digilab 3D45

Object laat los van het printbed tijdens printen.

Vragen over het gebruik van een de printer, toepassingen etc...
SietseK
Berichten: 2
Lid geworden op: 26/03/24, 12:01
Locatie: Breda
Netherlands

Dremel Digilab 3D45

#1

Bericht door SietseK »

@h
Hallo,

Even voorstellen; Sietse Keun, nieuw in de wereld van 3D prining. Onlangs heb ik een Dremel Digilab 3D45 overgenomen, tweedehands dus. Het is mij nog niet gelukt om er iets mee te printen. De ontwerpen maak ik in SketchUp download dit als .stl en slice het met de Dremel slicer software. Het resultaat is dan een printbaar bestand. Maar dan gaat het verkeerd ergens tijdens het printproces laat het object los van het bed en het resultaat is een hoop spaghetti. Mijn vraag is; is er iemand die ook met dezelfde printer werkt en of dit herkenbaar is.

Ook prettig zou zijn om de instellingen over te nemen van een goed werkende Dremel Digilab 3D45.

Bij voorbaat dank voor jullie reactie.

Sietse.
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 479
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#2

Bericht door Rob52 »

Van mij hoef je dit niet (vetgedrukt?) in het rood te plaatsen. Ik zie de toegevoegde waarde daarvan niet.

Ik zou eerst het bed eens goed afstellen (levelen) en misschien een extruder kalibratie uitvoeren.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Gebruikersavatar
3DWim
Berichten: 296
Lid geworden op: 26/09/22, 20:04
Netherlands

#3

Bericht door 3DWim »

Rob52 schreef: 29/03/24, 12:16 Van mij hoef je dit niet (vetgedrukt?) in het rood te plaatsen. Ik zie de toegevoegde waarde daarvan niet.
Voor mij ook niet.
Instellingen overnemen gaat niet. Ik zou de verkopert benaderen en vragen of de printer in orde is.
Daarna tijd en energie steken in afstellen en studie.
Print je wel met het juiste materiaal, temperaturen, printbed schoon, vlak en op hoogte.
Groet,
Wim

To quote or not to quote


Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Gebruikersavatar
PrintEngineer
Berichten: 205
Lid geworden op: 16/01/23, 12:38
Netherlands

#4

Bericht door PrintEngineer »

Bij een tweedehands printer zou ik persoonlijk eerst alles goed nalopen. Om terug te gaan naar de originele instellingen gaat dat het snelst door de firmware te flashen. Zo maak je een frisse start en ben je een stapje dichterbij de oplossing
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten