STL negatief maken

Algemeen forum
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 1 month en 5 days old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
Dirk
Belgium

Bericht door Dirk »

Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:

3DWim schreef: 29/08/24, 23:00 Als je de case en de kat apart hebt als stl dan is het 5min. werk.
Beide objecten moeten dan wel een "blok" zijn, component of hoe het in je software heet. Dus iets dat één geheel is.
Dan moet de object kat aftrekken van object case.
Ik denk dat 5min. nog lang geschat is.
Bedankt voor je info echter :
Zoals je zal zien was het niet op deze wijze te doen denk ik, ken de werkwijze nu niet maar die kat was geen geheel dus...

Toegevoegd in 5 minuten 36 secondes:
Rob52 schreef: 30/08/24, 09:19
In Tinkercad gaat het echter heel gemakkelijk en een minuut is al lang. In Tinkercad heb je geen geneuzel dat een onderwerp door een klein foutje geen solid of component is Je kiest/selecteert simpelweg de onderdelen die je wilt samenvoegen. Bij een deel aftrekken moet dat onderdeel een "gat" zijn en bij optellen/samenvoegen moet het "vast" zijn.
Ja deze werkwijze heb ik toegepast maar zoals je zit was die kat niet volledig, het waren allerlei stukjes, en dat vraagt veel tijd en getest om het goed te krijgen, ben geen ervaren gebruiken van Thinkercad dus dat viel echt niet mee hoor.
Ben wel tevreden met het resultaat, heeft nog een beetje opruimwerk maar het bevalt mijn echtgenote nu al. :)

Toegevoegd in 7 minuten 58 secondes:
En hier dan het resultaat, invoegen die kat in de case, een gepriegel was het wel hoor, en wat aanpaswerk ook. ;)

Afbeelding
Ender 5 plus origineel, dat hoor je :mrgreen:
Rob52
Netherlands

Bericht door Rob52 »

Dirk schreef: 30/08/24, 12:25 maar zoals je zit was die kat niet volledig, het waren allerlei stukjes
Inderdaad zul daar wel eerst wat voorwerk aan moeten verrichten. Maar dat is informatie die we nu pas zien. Maar het principe blijft wel hetzelfde. Belangrijkste is dat het je gelukt is.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Dirk
Belgium

Bericht door Dirk »

Rob52 schreef: 30/08/24, 15:58 Inderdaad zul daar wel eerst wat voorwerk aan moeten verrichten. Maar dat is informatie die we nu pas zien. Maar het principe blijft wel hetzelfde. Belangrijkste is dat het je gelukt is
Jazeker veel werk om dat te laten lukken, daarom juist dat een soort "Gum'" optie in thinkercad welkom zou zijn.
Maar het is me gelukt, met een meer kleuren printer zou dat ook makkelijker op te lossen zijn, maar dan ook met meer verspilling van filament.
En ja .... moeilijke dingen ga ik niet zomaar uit de weg, mijn oplossingen zijn dikwijls "out of the box thinking" maar het lukt me meestal wel :mrgreen:
Akkoord dat ik beter meer info had moeten verstrekken, echter ik denk dat er geen betere oplossing was voor dit, met behulp van Thinkercad, en een ander veel gecompliceerde soft wil ik me niet meer eigen te maken, de jaren zijn al te ver gevorderd, en de wil ook :lol:
Ender 5 plus origineel, dat hoor je :mrgreen:
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in