Cura vs Orca probleem

Heb je een vraag omtrent je slicer software, we zien het graag hier verschijnen
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 7 months en 2 weeks old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
PrintEngineer
Netherlands

Bericht door PrintEngineer »

Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:

Mijn Cura software staat standaard op Engels, dus gebruik ik ook vaak de Engelse termen. Adaptive layers is een handige functie, maar je ziet het soms behoorlijk terug in de surface van een print. Als je voor een mooi en gelijkmatig beeld gaat zou ik de functie deactiveren
Tja ik weet niet waarom, maar ik heb iets met Orcabot printers
Hardy
Netherlands

Bericht door Hardy »

Ik vind het juist wel een mooier beeld geven, maar de printtijd wordt ook langer, dus gebruik ik het alleen wanneer nodig (bol vormen/fillets in Z richting)

Toegevoegd in 1 minuut 44 secondes:
Inmiddels een print in Prusa slicer kunnen maken, hier is de maatvoering wel zoals het hoort, dus waarom niet in Orca licer?
Groeten Hardy

Zelfbouw Ultifaker 20x20 Ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER via CanBus
Puffeltje
Netherlands

Bericht door Puffeltje »

OrcaSlicer blijft een afgeleide van. Ze hebben mogelijks iets aangepast. Ik zou je printontwerp bij de makers van Orca Slicer aanmelden, mogelijk kunnen ze de fout elimineren.
Ender 5 Plus omgebouwd naar Mercury One.1 , voorzien van BigTreeTech Manta M8P V2, raspberry pi CM4, EBB36, Phaetus Rapido Hotend 2 UHF - DFR0550 display - Klipper met CANbus
3DWim
Netherlands

Bericht door 3DWim »

Lijkt me allemaal nogal veel werk voor een niet staand probleem. Hou het gewoon bij Cura als dat werkt. En als je "ineens" merkt dat je printer sneller kan door andere software dan moet/kan je dan vast in Cura ook zo instellen.
Groet,
Wim

To quote or not to quote

Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Hardy
Netherlands

Bericht door Hardy »

Het zou ook in Cura moeten kunnen natuurlijk, maar ik weet dan niet aan welke instellingen ik moet draaien, en alleen de snelheid verhogen geeft alleen maar slechtere prints tot nu toe, terwijl Orca gewoon direct al een veel mooier printbeeld geeft bij 30% hogere snelheid.
Groeten Hardy

3DWim
Netherlands

Bericht door 3DWim »

Er is in het verleden, dit of oude forum, veel over geschreven. Veel mensen waren toen hun printer aan het tunen.
Het mag duidelijk zijn, zonder software kennis, dat printsnelheid en doorvoer snelheid aan elkaar vast zitten net als laaghoogte. Je wilt namelijk meer volume printen in minder tijd of dikkere/dunnere lagen.
Groet,
Wim

To quote or not to quote

Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Hardy
Netherlands

Bericht door Hardy »

3DWim schreef: 07/09/24, 11:23 dat printsnelheid en doorvoer snelheid aan elkaar vast zitten net als laaghoogte. Je wilt namelijk meer volume printen in minder tijd of dikkere/dunnere lagen.
Daar zou het probleem kunnen zitten, maar die instellingen heb ik wel bij alle drie slicer zoveel mogelijk hetzelfde staan volgens mij en laaghoogte is toch vast zoals je instelt? (stappen van de motoren).

Toegevoegd in 27 minuten 53 secondes:
Ik heb even op github bij orcaslicer gekeken, en er zijn inderdaad mensen die dit probleem ook hebben, maar er is nooit iemand met een oplossing gekomen.
https://github.com/SoftFever/OrcaSlicer/issues/1629
Groeten Hardy

Rob52
Netherlands

Bericht door Rob52 »

Het lijkt mij ook dat als er geen correcties zijn ingesteld van welke aard dan ook, dat een laaghoogte van bijvoorbeeld 0,2 mm in elke slicer gelijk zou moeten zijn. Dat is toch, zoals je al aangeeft gewoon een aantal stappen van de Z-stepper.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
3DWim
Netherlands

Bericht door 3DWim »

Maar als je een andere laagdikte kiest dan moet ook je doorvoersnelheid aangepast worden, wil je dan ook meteen sneller printen dan zal je toch echt weer je doorvoersnelheid moeten aanpassen.
Kan goed zijn dat de verschillende software daar anders mee omgaat.
Groet,
Wim

To quote or not to quote

Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Rob52
Netherlands

Bericht door Rob52 »

De flow wordt door de software evenredig met de snelheid geregeld. Dit zou dan misschien bij de ene software net iets anders kunnen zijn geregeld dan de ander. Alhoewel ik dat betwijfel aangezien het een vaste verhouding is. Ik vraag me af of de flow wel echt invloed heeft op de totale hoogte. Je hebt natuurlijk wel een minimale hoeveelheid materiaal nodig om een laaghoogte te creëren, maar of een kleine afwijking daarin daadwerkelijk de hoogte gaat beïnvloeden betwijfel ik sterk. De stappenmotor zet toch telkens consequent de Z-as 0,2 mm hoger. Zou het wel invloed hebben dan zou er op een gegeven moment geen hechting meer zijn tussen de lagen omdat de afstand te groot wordt.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Hardy
Netherlands

Bericht door Hardy »

Zo zie ik het eigenlijk ook, de flow zal wel invloed hebben op de lijn dikte maar nooit op de Z hoogte, maar wel weer op de hechting natuurlijk.
Groeten Hardy

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer