Boren in 2020 profielen
Boren in 2020 profielen
Ik sta op het punt om mijn Mercury One.1 (omgebouwde Ender 5plus) te voorzien van een behuizing. Hiervoor moet ik 2020 profielen zijdelings aan elkaar zetten. De gekozen methodiek is een M5 bout door het profiel in een T-slot moer uit te laten komen. Hiervoor moet ik gaten boren in het profiel. Hoe kan ik dit het beste doen? Is dit te doen vanuit de losse hand of moet ik hier echt gaan denken aan een vaste booropstelling? Boren met 2 aparte boren, of een (dure) verzinkboor gebruiken?
Ender 5 Plus omgebouwd naar Mercury One.1 , voorzien van BigTreeTech Manta M8P V2, raspberry pi CM4, EBB36, Phaetus Rapido Hotend 2 UHF - DFR0550 display - Klipper met CANbus
Het ligt een beetje aan hoe nauwkeurig je zelf bent met boren. Uit de hand is prima te doen, alhoewel een kolomboor de voorkeur heeft. Maar met een beetje geduld en voorbereiding moet het lukken. Zet op de plek waar je het gat wilt boren eerst een centerpunt. Heb je geen centerpunt, dan gebruik je een stevige spijker of eventueel een priem. Hierdoor verloopt je boor niet tijdens de eerste omwentelingen. Boor eerst een gaatje van bijvoorbeeld 2 of 2,5 mm. Je zie dan meteen of je het gaatje op de juiste plek hebt zitten. Boor het daarna af met de juiste, in dit geval 5 mm. Moet lukken. Verzinkboor is niet nodig. Voor het afbramen kun je een wat grotere boor met de hand op de gatrand draaien.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in