Prints met Saturn 3 mislukken
Prints met Saturn 3 mislukken
Ik ben al enkele weken aan het kl##ien met mn Saturn 3 printer. Testprint ging goed.
Ik wil oa figuren printen, 35mm hoog. Het gaat om bemanning voor oa pitatenschepen.
Ik heb allehande tutorial en youtube fims bekeken maar het lukt gewoon niet.
De geprinte figuren missen 1 been, of print gaat goed tot aan de armen.
Wordt een beetje simpel van het niet willen lukken. Speeltje was iets te prijzig om het op te geven.
Iemand een gouden tip?
Of woonachtig in Heerlen en eens met mij mee wil kijken.
Als alicer gebruik ik de door alegoo geleverde chitubox.
Ik wil oa figuren printen, 35mm hoog. Het gaat om bemanning voor oa pitatenschepen.
Ik heb allehande tutorial en youtube fims bekeken maar het lukt gewoon niet.
De geprinte figuren missen 1 been, of print gaat goed tot aan de armen.
Wordt een beetje simpel van het niet willen lukken. Speeltje was iets te prijzig om het op te geven.
Iemand een gouden tip?
Of woonachtig in Heerlen en eens met mij mee wil kijken.
Als alicer gebruik ik de door alegoo geleverde chitubox.
Beetje moeilijk om zo te zeggen wat er fout gaat. Je zult met meer info moeten komen zoals bijvoorbeeld foto's of screenshots van slicer uitkomsten en gebruikte instellingen. 35 mm is niet groot voor een gedetailleerde print en om die fijne delen goed te kunnen printen zijn er veel dingen waar het fout kan gaan. De juiste support bijvoorbeeld en de stand van het object en de belichtingstijd. Heb je bijvoorbeeld proefprints gemaakt om de juiste belichtingstijd te bepalen. En welk resin gebruik je. Dus eerst meer info en misschien dat we er dan iets meer over kunnen zeggen. Zelf heb ik geen resinprinter meer, maar er zijn er hier nog wel enkele die er wel eentje hebben.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
-
PrintEngineer
Waar je eens naar kunt kijken is de wanddikte van de modellen die je wilt printen. Te dunne wanden laat de slicer volledig weg en dat kan je bij o.a Cura in de preview zien
Bij mij weet je het nooit waarmee ik print. Momenteel kan ik kiezen uit een Wanhao Duplicator I3 Plus en een gerestaureerde Orcabot v0.43
Bij een resin werkt dat heel anders. En hij werkt niet met Cura maar met Chitubox. Bij een resinprint is het object in eerste instantie massief en maakt je dat naar behoefte eventueel hol. In Chitubox kun je ook gewoon een voorbeeld zien, maar dat is anders dan in Cura met een filament object.
Dit lijkt me een gevalletje van under exposure. Na elke nieuwe aanvulling van resin in het vat, doe ik eerst een aantal calibatieprints om zo exact de exposure tijd te bepalen. Persoonlijk gebruik ik altijd deze : https://www.thingiverse.com/thing:6034082
Maar op Thingiverse of andere model-sites vind je een assortiment aan "resin calibration models"
Maar op Thingiverse of andere model-sites vind je een assortiment aan "resin calibration models"
Ultimaker 3 Extended / Ultimaker 2+
Anycubic Photon Mono X 6K / Creality Halot Lite / Creality Halot One
Creality Wash&Cure (2X)
Revopoint Range + XYZPrinting 3D Hand Scanner 2.0
Software : varia 3D CAD/CAM / Cura 5.x / Chitubox / Meshmixer / Fusion360 / LaserGRBL / ...
Anycubic Photon Mono X 6K / Creality Halot Lite / Creality Halot One
Creality Wash&Cure (2X)
Revopoint Range + XYZPrinting 3D Hand Scanner 2.0
Software : varia 3D CAD/CAM / Cura 5.x / Chitubox / Meshmixer / Fusion360 / LaserGRBL / ...
Eerst maar eens een reactie van de TS afwachten lijkt me, anders wordt het alleen maar speculatie.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in