Ik heb mij een paar weken geleden een Ender 3 S1 PRO gekocht en ben zeer tevreden over het toestel.
Heb tot hier toe al redelijk wat geprint (kleine dingen maar ook dictower van Catan bv) en dat gaat redelijk goed.
Ik leer stilletjes aan elke dag meer en meer over de instellingen en alles af te regelen.
Echter heb ik met grote vlakke prints soms het probleem dat die loskomen aan de zijkant en dan trekken ze beetje krom waardoor het resultaat niet is wat het moet zijn.
Gisteren had ik bv via OpenScad een onderlegger voor glazen (coaster) van 11cm diameter weer het probleem dat hij op 1 punt aan de zijkant lost en daardoor gaf het geen mooi resulaat. Ik had met een brim gewerkt van 8 mm breed maar in de helft van de print loste die dus hier en daar.
Voor het bakje van de Catan dicetower (ook bijna heel men printbed vol) had ik dat ook tijdens het printen met een brim. Daar heb ik het opgelost met men printbed terug te kalibreren en ik heb een raft gebruikt. Toen was het resultaat perfect.
Enkel stel ik me nu de vraag of ike cht elke keer die Raft moet gebruiken. Ik wil nu een 30-tal coasters printen (telkens met een andere naam in) en als ik elke keer een raft moet gebruiken ben ik 60 meter PLA extra kwijt. Is wat weggesmeten geld uiteraard

Zijn er hier mensen die hier ervaring in hebben ?
Thx