Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:
Dacht ik alBambu Lab in het nieuws
Update zet 3D-printers van Bambu half op slot, gebruikers woedend
-
Ch3vr0n
- Site Admin
- Contacteer:

1. https://blog.bambulab.com/custom-firmwa ... ecosystem/
2. https://blog.bambulab.com/updates-and-t ... u-connect/
Ze gaslighten de community, hebben TheWaybackMachine gevraagd om de site te scrubben / blacklisten, maken claims rond een officiële API die ontkracht wordt door BTT
. Ze zeggen dat ze werken met de OrcaSlicer dev, maar da's gelogen Klik. Ze zeggen in hun recentste blogWe were informed that at some point in the future there would be an official API but otherwise on both points we were unable to obtain clarity and eventually we ceased to get responses.
Maar sectie 7.4 van hun TOS zegt heel wat andersWe want to make it absolutely clear that all of these claims are entirely false:
Bambu Lab will remotely disable your printer ("brick" it).
Firmware updates will block your printer’s ability to print.Firmware updates will block your printer’s ability to print.
Ze forken opensource software voor hun slicer (gebaseerd op prusaslicer en orcaslicer) en gooien der nu een crappy muur op (bambu connect). Ze vereisen "authentication" zelfs in LAN MODE, waar ze helemaal geen recht toe hebben onder het mom van "security". Mijn netwerk veiligheid heeft bambu zich niet mee te moeien.7.4 Your Bambu Lab product will automatically search for and download new update packages to provide you with timely update services. These updates are designed to resolve cyber security loopholes and prevent new threats, and it is important to accept and install security related system updates in a timely manner. Due to the importance of these updates, your product may block new print job before the updates is installed, and will immediately provide update notifications to help you understand the related information.
En da's nog maar het begin
-
PrintEngineer

-
Ch3vr0n
- Site Admin
- Contacteer:

yup, maar dat ùaakt niet dat ze het recht hebben, ern al helemaal niet om te bepalen wat ik met mijn spullen doe en hoe, op mijn netwerkPrintEngineer schreef: 22/01/25, 22:57 De fabrikant bepaald in veel gevallen wat jij met hun producten kunt doen.
-
PrintEngineer

Bij tesla kunnen ze precies zien waar hun producten rijden , en als ze willen kunnen ze de auto op afstand laten stoppen .
Een auto fabrikant zegt ook niet dat je bij die ene benzine maatschappij moet tanken ander rijd jou auto niet meer .
En Liander zegt ook niet tegen haar klanten je moet Vattenfall nemen en niet Eneco want ander krijgt je geen stroom .
Dat is nu net het verhaal van Bambu , update je dan hebben zij de touwen in handen , en update je niet dan laten ze bepaalde functie vervallen.
B.V. camera zou mischien niet meer werken , ze ze zouden ook kunnen verplichten om alleen maar met Bambu filament te printen , want daar zit een chip .
Ik zegt niet dat je Bambu niet moet kopen , dat moet iedereen zelf weten .
Maar als je het heft in eigen handen wil houden zou ik het zeker niet kopen .
Wim
Prusa Core One + .
-
NineLizards

Nee, ik praat het niet goed. Maar we hoeven er ook niet oneindig lang over te zeuren. Besluit zelf wat je acceptabel vindt, en wat niet. Maak je keuze met je centjes.
Maar iedereen die een iPhone heeft en klaagt over Bambu, moet eigenlijk z'n smoel houden. Tenminste, dat vind ik. Tijd om weer wat te printen op mijn betrouwbare Bambu printer, via de wat minder betrouwbare Bambu cloud...
-
PrintEngineer

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in