Op dit moment ben ik mij verder aan het verdiepen in Python scripts. Na een paar avonden prutsen heb ik een repair tool voor STL bestanden in elkaar geflanst. Van STL repair tools zijn er natuurlijk in overvloed, maar ik heb nu bepaalde functies gekozen die ik vaak gebruik en wil automatiseren. Een van de functies is het opblazen van het aantal triangles (driehoeken in het Nederlands). Ik kan zelf instellen wat het maximum is en heb die nu op 1.000.000.000 (1 miljard) gezet (wel vrij instelbaar tussen 100 en 1.000.000.000). Veel modellen worden hierdoor gladder en strakker nadat ze door de reparatietool zijn gehaald. Rond is mooier rond en details worden gedetailleerder. Keerzijde is dat het bestand qua omvang toeneemt, maar met de huidige computers en opslagcapaciteit doet dat er niet veel meer toe. Dus ik ben lekker aan het prutsen en geniet van de eigen gecreëerde functionaliteit
Benchy bestaande uit 1 miljard driehoeken
Benchy bestaande uit 1000 driehoeken
