Ik ben in februari begonnen met de aanleg van een bekabeld netwerk in het huis. In april de kabels begonnen netjes weg te werken met behulp van die plastieke kabelgootjes die je bij elke bouwmarkt kunt krijgen. Die zijn mooi voor de rechte stukken, maar voor bochtjes e.d. zul je zelf iets moeten verzinnen. Gelukkig hebben wij een 3d printer... en scanner...
Het laatste deel dat nog moest gebeuren was in mijn werkkamer. Daar heb ik nog enkele meters netwerkkabel extra. Je weet immers nooit of de indeling van de kamer nog gaat wijzigen of zo. Afknippen en de kabels korter maken kan altijd nog. Dus zo zag het tot vanmorgen nog uit.
Gisteren met behulp van de scanner een 3d model gemaakt van hoe de bekabeling erbij ligt. Die kan ik vervolgens in Fusion360 gebruiken om op basis ervan een box te maken waar de overtollige kabel in gaat, plus 2 kabelgootjes voor de uitgangen van de box. Gistermiddag de printer laten ratelen en vannacht was alles klaar. Net de boel gemonteerd. Nu ziet het er in ieder geval iets beter uit.
Altijd fijn als je nuttig gebruik kunt maken van al het speelgoed dat de afgelopen jaren is aangeschaft.

Currently using: Prusa i3 MK3S+, BambuLab X1c, PrusaSlicer, BambuStudio

"A mind is like a parachute. It doesn't work if it's not open." FZ