Print niet sterk genoeg

Vragen over het gebruik van een de printer, toepassingen etc...
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 1 year en 9 months old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 614
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#11

Bericht door Rob52 »

Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:

Ik heet wel geen Puffeltje, maar het is gewoon een optie in Cura. Staat onder Experimenteel -> Tochtscherm inschakelen.

Tochtscherm.jpg
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Gebruikersavatar
Wim62
Berichten: 438
Lid geworden op: 25/09/22, 17:12
Locatie: Arnhem
Netherlands

#12

Bericht door Wim62 »

Dank je , ga het eens proberen , ik print nog steeds met een rol ABS van 123.nl uit 2017.
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 614
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#13

Bericht door Rob52 »

Ik denk dat je hem dan toch eerst wel een paar uurtjes in de oven moet leggen. Dat is mijn ervaring met ABS tenminste als ik een tijdje er niet mee geprint heb, ondanks dat ik ze in plastic zakken bewaar en silicagel zakjes erin.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Berichten: 19
Lid geworden op: 25/09/22, 17:39
Contacteer:
Netherlands

#14

Bericht door Ballegooijen »

Ik ga dat zeker even proberen. Heb nu zonder geprobeerd maar trekt toch behoorlijk krom.
KeesL
Berichten: 2
Lid geworden op: 29/09/22, 17:18
Netherlands

#15

Bericht door KeesL »

Voor echt sterke onderdelen waarbij ik weinig risico wil lopen gebruik ik ABS met 80% infill, maar meestal voldoet PETG 60% infill ook.

M.vr.gr.

Kees
Gebruikersavatar
3DWim
Berichten: 355
Lid geworden op: 26/09/22, 20:04
Netherlands

#16

Bericht door 3DWim »

Ok nu ik: wat ben je aan het printen?
Dat hele ding of alleen dat "blokje" ?
En hoe wordt het belast?
Groet,
Wim

To quote or not to quote


Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Berichten: 19
Lid geworden op: 25/09/22, 17:39
Contacteer:
Netherlands

#17

Bericht door Ballegooijen »

Ik probeer het hele onderdeel te printen. De belasting komt op de schuine blokjes aan het einde en de schuine kanten van het blokje in het midden.
Het is een onderdeel van een draai-kiepraam wat niet meer leverbaar is.
Gebruikersavatar
3DWim
Berichten: 355
Lid geworden op: 26/09/22, 20:04
Netherlands

#18

Bericht door 3DWim »

En waar breekt ie dan?
Wat is de afmeting? Je moet wel wat meer info geven over het gebruik denk ik.
Ik zie veel scherpe hoeken die als ze belast worden snel kunnen afbreken of shceuren als daar een kracht op komt te staan.
En misshcien is het gewoon niet mogelijk om voldoende sterk te krijgen.
Groet,
Wim

To quote or not to quote


Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Berichten: 19
Lid geworden op: 25/09/22, 17:39
Contacteer:
Netherlands

#19

Bericht door Ballegooijen »

Ik denk dat je met de laatste zin gelijk hebt. Zoals ik al zei is het een onderdeel van een draaikiepraam. De nokken van de raamvergrendeling komen achter de nokjes van het onderdeel. Deze nokjes breken dan snel af.

Ik heb er nu een stuk of 4 5 geprint in verschillende materialen en met verschillende instellingen. De een is wat sterker dan de ander maar uiteindelijk zijn ze allemaal te zwak.

Mijn volgende optie om ze te gieten van aluminium. Zal ook nog wel een dingetje worden maar zou zeker moeten lukken.

Als laatste optie heb ik nog de mogelijkheid om het uit te frezen uit een blokje aluminium, maar ook dat is niet heel eenvoudig.
Jampot007
Berichten: 2
Lid geworden op: 03/10/22, 12:34
Netherlands

#20

Bericht door Jampot007 »

Epoxy coating?
iPadawan
Berichten: 17
Lid geworden op: 27/09/22, 15:39
Micronesia

#21

Bericht door iPadawan »

Al een verbetering gevonden?
Wat is er eigenlijk niet sterk? De bevestiging naar de rail of de rail zelf?
Heb je het al eens onder 45º geprint? Gedraaid zo wel verticaal als horizontaal? Dus diagonaal op het bed en onder een hoek.
Ooit, toen mijn Ender3 beter werkte, gaf dit wat extra sterkte met PETG.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast