Probleem bij Infill

Infill probleem

Is je keuze van 3D-printer gemaakt en aangekocht, maar je hebt nadien nog een vraag? Heb je een probleem met een 3D print, en zoek je hulp? Dan is dit z'n plek.
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 4 months en 4 weeks old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
Jacko65
Belgium

Bericht door Jacko65 »

Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:

sorry voor latere reactie,
Brim was inderdaad nog ingesteld , en losse lijntjes , is het niet zo dat je steeds lijntjes ziet ? of heeft dit te maken met dikte van de geprinte lijn en temp ?
wat ik nu nog heb bij infill (raster dan ) dat hij op kruispuntjes bij het terugtrekken telkens een beetje filament optrekt en kleine puntjes ziet die iets hoger uitsteken , en bij volgende lijnen opnieuw zo dat de extruder daar tegenaan bots bij leggen van volgende lijn ..mmhhh soms loopt dit vlot en soms als infill hoger word word deze onstabiel door telken tegenaanbotsen .. is wel niet bij elke print hangt af van model..

welke instelling lost dit op .. terugtrek afstand / instelling .. hoeveel voor Pet-G nodig ?

en antwoord op vraag welke instellingen ik aan het uitproberen was .. vooral de temp nu op 240 voor PetG zonder haren te trekken en snelheid nu op 80 gezet , dit duurd enorm lang dan wel , maar ziet er mooi uit .. elk stuk is dan wel anders opgebouwd , maar al doende leer ik wel bij , met foutjes en verbeteringen ..

groeten
en bedankt voor tips
Bijlagen
terugtrek instelling nu
terugtrek instelling nu
Wim62
Netherlands

Bericht door Wim62 »

Elk type en elk merk filament heeft een andere temperatuur nodig , meestal geven fabrikanten een minimum en een maximum temp aan .
Maar dat wil niet altijd zeggen dat dat ook de juiste temp is .
Daarom adviseer ik om van elk soort filament dat je hebt eerst een temp tower te printen .
Dan zie je gelijk op welke temperatuur dat filament het beste print .

Nog een tip zet de ventilatorsnelheid bij PETG op 50% .
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4S
Rob52
Netherlands

Bericht door Rob52 »

Ik zou ook even kijken naar de overhanghoek, die staat standaard op 50%. In de meeste gevallen is dat helemaal niet nodig en kun je dit prima naar een hoger percentage zetten. Als je twijfelt kun je altijd eerst eens een overhangtest printen met het filament dat je gebruikt. Ik kan meestal zonder probleem 85% gebruiken. Let wel dat je eerst de binnenste perimeter print en dan pas de buitenste. Dit is standaard, maar als je het omdraait krijg je vooral met overhang een probleem. Als je de overhanghoek zo aanpast heb je een stuk minder (onnodige) support nodig en is je print ook een stuk sneller klaar.
Jacko65 schreef: 08/12/24, 09:47 wat ik nu nog heb bij infill (raster dan ) dat hij op kruispuntjes bij het terugtrekken telkens een beetje filament optrekt en kleine puntjes ziet die iets hoger uitsteken
Ik zou beginnen om de terugtrekafstand wat hoger in te stellen. 0.5 mm is erg weinig. Voor een direct drive is 2 mm "normaal". Voor een indirect drive, dus met een teflon buis en de extrudermotor op afstand, is 5 mm "normaal". E.e.a. is ook afhankelijk van de retraction snelheid. Die is bij jou ook niet erg hoog. Het is een beetje spelen met die waardes. Maar nu krijg je, zeker bij PetG eerder draden en lekkage.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in