Gestart met ontwerpen cube printer

Wil je zelf een printer bouwen, heb je er eentje gebouwd en zit je met een vraag. Dan is dit z'n plek.
Hardy
Netherlands

Bericht door Hardy »

Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:

Zo heb ik dat ook bij mijn DIY Cube gedaan (3 motoren), ik heb nu altijd een perfect first layer, je hebt natuurlijk wel een extra motor driver nodig, maar wanneer je met Can bus gaat werken kun je met een standaard moederbordje met 5 drivers werken b.v. BTT SKR-2, MKS robin Nano, MKS GEN-l, MKS-TinyBee of zelf een Arduino met Ramps, want op een CANbus print zit al een driver voor de extruder motor, ook hiervan heb ik een filmpje gemaakt. Voor Marlin zul een extra extention bordje moeten plaatsen op deze borden.
Groeten Hardy

Zelfbouw Ultifaker 20x20 Ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 KLIPPER, MKS-ROBIN-nano via CanBus
Zelfbouw CoreXY 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=zw7UEmtwo1g
PrintEngineer
Netherlands

Bericht door PrintEngineer »

Nog een beetje zoekende naar welke 3D viewer het ontwerp het beste kan weergeven heb ik er nu wel eentje gevonden die meer details kan laten zien.

Waar ben ik op dit moment mee bezig:

Het zoeken naar een extruder die goed op deze machine gaat passen. De BIQU E3D H2 V2S lijkt een goede keuze te zijn, dus ben ik daar maar eens mee aan het passen gegaan. Vond een al getekend model op Printables.com, en die kon ik gewoon gebruiken. Voor zover ik het nu kan bepalen gaat de nozzel tot aan alle randen van het heatbed komen en de hoogte die ik had bedacht die deze printer zou moeten kunnen halen blijft er ook in zitten. Dus ik neig ernaar om de BIQU als extruder te gaan kiezen.

Als de keuze werkelijk de BIQU gaat worden kan ik verder met de hele constructie die er omheen moet worden ontworpen, inclusief de aandrijving voor de X-as en Y-as. Voor de Z-as heb ik al iets verzonnen, maar dat ontwerp is nog niet definitief

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Tja ik weet niet waarom, maar ik heb iets met Orcabot printers
Rob52
Netherlands

Bericht door Rob52 »

Het is al eerder aangehaald, maar als je de z-constructie goed wilt maken dan zou ik hem toch met 3 punten ontwerpen en niet met 2.
Bambu Lab P1S Combo - TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Wim62
Netherlands

Bericht door Wim62 »

Laat hem zijn gang maar gaan Rob , daar komt hij snel achten als het levelen steeds niet lukt .
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa Core One + .
PrintEngineer
Netherlands

Bericht door PrintEngineer »

Misschien mag ik jullie eraan herinneren dat er nog niets in beton is gegoten. Gedurende het ontwerpen komen er misschien nog wel duizend of meer wijzigingen. Ontwerpen kost nu eenmaal tijd en soms moet je ideeën eerst weer een tijdje overdenken om de voor en tegens te kunnen bepalen. Dus voor wie denkt dat dit de definitieve constructie is, die hebben het fout

Toegevoegd in 9 minuten 6 secondes:
En zo simpel is de constructie met 3 assen uitgevoerd

Afbeelding
Tja ik weet niet waarom, maar ik heb iets met Orcabot printers
Rob52
Netherlands

Bericht door Rob52 »

PrintEngineer schreef: 17/09/26, 17:00 Dus voor wie denkt dat dit de definitieve constructie is, die hebben het fout
Dat is echt het laatste waar ik bij jou aan denk hoor. Maar je bent lekker bezig, het begint er als een printer uit te zien.
Bambu Lab P1S Combo - TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
3DWim
Netherlands

Bericht door 3DWim »

Om toch even op drie punten terug te komen: drie assen is leuk maar als je dan vier punten met veren en schroeven onder de plaat zet is dat contra productief, denk ik.
Zelfs de simpele Weistek was daar al van afgestapt.

Bedenk ook dat het plaatsen van het bedieningspaneel bovenop de printer beter voor je nek is.
Groet,
Wim

To quote or not to quote

Pro Deo 3D fanaat
Elegoo Centauri Combo 2
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Hardy
Netherlands

Bericht door Hardy »

3DWim schreef: 18/09/26, 10:50 Bedenk ook dat het plaatsen van het bedieningspaneel bovenop de printer beter voor je nek is.
Bedienings panneel heb je helemaal niet meer nodig wanneer je b.v. met Klipper zou gaan werken, misschien nog eventueel een oude telefoon voor Klipperscreen of Mobileraker die je overal kunt plaatsen, maar is eigenlijk overbodig.
Groeten Hardy

Zelfbouw Ultifaker 20x20 Ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 KLIPPER, MKS-ROBIN-nano via CanBus
Zelfbouw CoreXY 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=zw7UEmtwo1g
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut