printjes van een beginner

Heb je een geslaagde print die je wil delen? Mooi, we bekijken het graag hier.
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 9 months en 1 week old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
Barbara
Berichten: 58
Lid geworden op: 31/12/22, 20:46
Netherlands

#11

Bericht door Barbara »

Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:

Ingrid, een ideetje: als je dit zelf hebt ontworpen, dan kun je de handvatten aanpassen zodat je geen support meer nodig hebt voor het steeltje. Bijvoorbeeld door het steeltje dat het bakje en het hartje verbind schuin naar boven te laten lopen. Dan staat de support voor het hartje los van het bakje.

Toegevoegd in 46 minuten 11 secondes:
Afbeelding

Plaatjes zeggen meer dan woorden. Dit is wat ik ongeveer bedoel. dit is absoluut nog niet perfect want de aanhechting tussen steel en hartje is veel te iel, maar het gaat om het schuin omhoog laten lopen van het steeltje.

Ondertussen geleerd waar mijn screenshots worden opgeslagen. Dat duurde langer dan dit voorbeeldje ontwerpen :D
Bambu Lab P1P met AMS
Creality Ender 3
Cura 5.3.1
Bambu Studio
Gebruikersavatar
Puffeltje
Berichten: 96
Lid geworden op: 28/09/22, 13:30
Locatie: Beverwijk
Netherlands

#12

Bericht door Puffeltje »

Bij het voorbeeld van Barbara houd je nog wel ondersteuning nodig voor het hartje. Maar ondersteuning alleen vanaf de buildplate kan helpen.

Bij de sleutelhanger zijn het de aantal toplagen die je te laag hebt staan. Hierdoor zie je de opvulling van je object er door heen. Probeer hem nogeens met een extra toplaag.
Ender 5 Plus - SKR 1.4 Turbo - DFR0550 display - Klipper (Bezig met ombouw naar Mercury One.1)
Ingrid Boerlage
Berichten: 26
Lid geworden op: 28/05/23, 23:40
Belgium

#13

Bericht door Ingrid Boerlage »

Barbara schreef: 17/07/23, 20:41 Ingrid, een ideetje: als je dit zelf hebt ontworpen, dan kun je de handvatten aanpassen zodat je geen support meer nodig hebt voor het steeltje. Bijvoorbeeld door het steeltje dat het bakje en het hartje verbind schuin naar boven te laten lopen. Dan staat de support voor het hartje los van het bakje.

Toegevoegd in 46 minuten 11 secondes:
Afbeelding

Plaatjes zeggen meer dan woorden. Dit is wat ik ongeveer bedoel. dit is absoluut nog niet perfect want de aanhechting tussen steel en hartje is veel te iel, maar het gaat om het schuin omhoog laten lopen van het steeltje.

Ondertussen geleerd waar mijn screenshots worden opgeslagen. Dat duurde langer dan dit voorbeeldje ontwerpen :D
dank je dat is een idee, daar ga ik mee aan de slag

Toegevoegd in 1 minuut 51 secondes:
Puffeltje schreef: 19/07/23, 12:27
Bij de sleutelhanger zijn het de aantal toplagen die je te laag hebt staan. Hierdoor zie je de opvulling van je object er door heen. Probeer hem nogeens met een extra toplaag.
dank je, dit heb ik opgelost door de vulling op 100% te zetten
DanCooper
Berichten: 24
Lid geworden op: 09/06/23, 22:04
Belgium

#14

Bericht door DanCooper »

Niet vergeten dat een 3D printer niet hetzelfde is als pakweg een mal waar styrene door gejaagd wordt onder druk. Een 3D geprint stuk zal nooit zonder nabewerking net zo netjes zijn. Dus je beste vriendjes zullen schuurpapier en wat men in het engels "elbowgrease" worden, eventueel aangevuld met "plamuren, schuren en herhalen" gevold door "primen" en lakken :)
Printers in mijn bezit : Creality Ender 3V2 en Creality Halot One (resin).
Gebruikersavatar
3DWim
Berichten: 296
Lid geworden op: 26/09/22, 20:04
Netherlands

#15

Bericht door 3DWim »

Tsja, soms moet je ook erkennen dat het niet altijd mogelijk is om iets in één keer te printen.

Ik zou er dan voor gaan om het bakje met de voorzijde neer beneden te printen ZONDER het knoppie. Knoppie los printen en er op lijmen.
Dus gaatje modelleren in bakje en daarin knoppie vastzetten.
Groet,
Wim

To quote or not to quote


Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Tecumseh
Berichten: 31
Lid geworden op: 15/10/22, 13:29
Netherlands

#16

Bericht door Tecumseh »

Of je zou zelfs een M3 moertje in het knopje kunnen verwerken. Wellicht zelfs door in de print een pauze in te lassen waneer je dan het moertje erin legt.
Ingrid Boerlage
Berichten: 26
Lid geworden op: 28/05/23, 23:40
Belgium

#17

Bericht door Ingrid Boerlage »

DanCooper schreef: 20/07/23, 21:29 Niet vergeten dat een 3D printer niet hetzelfde is als pakweg een mal waar styrene door gejaagd wordt onder druk. Een 3D geprint stuk zal nooit zonder nabewerking net zo netjes zijn. Dus je beste vriendjes zullen schuurpapier en wat men in het engels "elbowgrease" worden, eventueel aangevuld met "plamuren, schuren en herhalen" gevold door "primen" en lakken :)
ja daar was ik ook achter, soms zit er wat meer werk aan

Toegevoegd in 26 secondes:
3DWim schreef: 21/07/23, 10:29 Tsja, soms moet je ook erkennen dat het niet altijd mogelijk is om iets in één keer te printen.

Ik zou er dan voor gaan om het bakje met de voorzijde neer beneden te printen ZONDER het knoppie. Knoppie los printen en er op lijmen.
Dus gaatje modelleren in bakje en daarin knoppie vastzetten.
dat heb ik ook al gedacht

Toegevoegd in 1 minuut 25 secondes:
Tecumseh schreef: 21/07/23, 11:41 Of je zou zelfs een M3 moertje in het knopje kunnen verwerken. Wellicht zelfs door in de print een pauze in te lassen waneer je dan het moertje erin legt.
dan moet je wel precies weten waar er een pauze ingelast moet worden en zal je gcode moeten kunnen lezen, ben ik wel van plan om me daar in te verdiepen
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 479
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#18

Bericht door Rob52 »

Voor inlassen van een pauze hoef je helemaal geen G-code te kunnen lezen. Die functie zit gewoon in Cura. Enige dat je moet weten is ofwel de precieze hoogte of het laagnummer. Kan 1 van beide zijn. Die vul je in en de print pauzeert. Daarnaast kun je het ook gemakkelijk handmatig doen als je naast de printer zit. Wachten tot je de hoogte hebt bereikt en op pauze drukken.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Ingrid Boerlage
Berichten: 26
Lid geworden op: 28/05/23, 23:40
Belgium

#19

Bericht door Ingrid Boerlage »

Rob52 schreef: 21/07/23, 17:12 Voor inlassen van een pauze hoef je helemaal geen G-code te kunnen lezen. Die functie zit gewoon in Cura. Enige dat je moet weten is ofwel de precieze hoogte of het laagnummer. Kan 1 van beide zijn. Die vul je in en de print pauzeert. Daarnaast kun je het ook gemakkelijk handmatig doen als je naast de printer zit. Wachten tot je de hoogte hebt bereikt en op pauze drukken.
ja nu zit ik ernaast als ik een pauze wil inlassen, om bijvoorbeeld van kleur te wisselen
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 479
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#20

Bericht door Rob52 »

Voor kleur wisselen heb je weer een andere code. Ook in Cua in te stellen. Filament wissel kun je instellen op hoogte of op laagnummer.

En je hoeft het bericht waarop je antwoord niet te quoten als dat zich direct boven dat van je antwoord bevindt. Die functie is ook bewust uitgeschakeld voor het laatste bericht. We begrijpen dan wel dat je daar op antwoordt. Zie ook hier.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Ingrid Boerlage
Berichten: 26
Lid geworden op: 28/05/23, 23:40
Belgium

#21

Bericht door Ingrid Boerlage »

oke ik zal er aan denken
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten