Printsels van Barbara

Heb je een geslaagde print die je wil delen? Mooi, we bekijken het graag hier.
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 7 months en 3 weeks old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 478
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#11

Bericht door Rob52 »

Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:

Ik vind ze best wel mooi geworden. Inderdaad is het wel jammer dat het met meer kleuren zo lang duurt en er veel verspilling is. Reden waarom ik er niet mee door ben gegaan. En ook omdat ik in de praktijk eigenlijk maar zelden behoefte vind aan meer kleuren in 1 keer printen. Maar daarentegen is het natuurlijk wel heel leuk als je de mogelijkheid hebt, al gebruik je het misschien maar weinig. En zeker eentje die dus ook nog eens goed werkt zoals deze.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Gebruikersavatar
MaestroLmpio
Berichten: 59
Lid geworden op: 18/12/22, 19:25
Locatie: Rond Mechelen BE
Belgium

#12

Bericht door MaestroLmpio »

Mooi werk! Staat zeker nog heel hoog op mijn wenslijstje, een multicolor printer.

Ik koop het meeste van mijn filament rechtstreeks bij Add:north, een Zweeds bedrijf. Hun filamenten zijn van hele goede kwaliteit, prijzig, maar het geld zeker waard naar mijn mening.
Zij hebben ook een recyclageprogramma, waar je bij het insturen van je printafval krediet krijgt om nieuw filament aan te schaffen. Afhankelijk van hoeveel je bij hen hebt gekocht mag je een bepaalde hoeveelheid afval terugsturen. Uiteraard alleen filament van Add:north. Zij recycleren dit in nieuw filament.

Mooie machine ook trouwens, die Bambu.
gr. M.
Ender 5+: BTT Octopus PRO; EBB42 via CAN; Bondtech Phase 4 DDXV3; Lineare rails XY & Klipper

Anycubic Photon Mono SE

Sculpfun S30 Pro Max 20W optical power laser machine
Barbara
Berichten: 58
Lid geworden op: 31/12/22, 20:46
Netherlands

#13

Bericht door Barbara »

@Rob52
Ik zal de multikleuren functie inderdaad niet zo veel gaan gebruiken, maar leuk blijft het wel. De AMS is nog steeds erg handig met het niet steeds handmatig hoeven wisselen van rollen filament EN ik heb ergens gelezen dat je kunt instellen dat als de rol op is de AMS zelf de eerstvolgende overeenkomend filament laadt en verder print. Ook niet onhandig met grotere prints en/of restjes filament.

@MaestroLmpio
Ik heb eens in die webwinkel gekeken. Ziet er goed uit, helemaal omdat ze Bambu Lab minded zijn en dus ook filament profielen hebben voor die machine. En de prijs is ook nog wel te overzien. Als je alles vergelijkt met 123 is alles duur, maar ze hebben wel veel speciale dingen.

En mochten jullie het nog niet weten, deze machine is echt snel! Ik print op de standaard snelheid (ong. 200 mm/sec, maar sneller kan ook nog, alleen moet ik dan wel een iets stevigere tafel vinden. De Lack-constructie waarop mijn P1P nu staat kan dat geweld niet aan :D.
Bambu Lab P1P met AMS
Creality Ender 3
Cura 5.3.1
Bambu Studio
Gebruikersavatar
MaestroLmpio
Berichten: 59
Lid geworden op: 18/12/22, 19:25
Locatie: Rond Mechelen BE
Belgium

#14

Bericht door MaestroLmpio »

2, soms 3 keer per jaar houden ze een uitverkoop, waar de meeste PLA of PETG soorten dan aan -25% aangeboden worden. Ik koop dan meestal een hele hoop in. Je moet er wel tijdig bij zijn, want dan gaat hun stock echt hard naar 0.
Ender 5+: BTT Octopus PRO; EBB42 via CAN; Bondtech Phase 4 DDXV3; Lineare rails XY & Klipper

Anycubic Photon Mono SE

Sculpfun S30 Pro Max 20W optical power laser machine
Gebruikersavatar
Robbel2005
Berichten: 74
Lid geworden op: 01/10/22, 10:43
Belgium

#15

Bericht door Robbel2005 »

Goed bezig!
Wat ik met zo'n printer zou willen uittesten is het gebruik van oplosbaar filament voor supports. Ben je daar nog niet mee aan de slag gegaan?

https://www.3djake.be/nl-BE/filament/pv ... tmateriaal

Verstuurd vanaf Xiaomi 13 met Tapatalk

Tatara A6 - Marlin 2.1.1 - SKR V1.4 - tmc2209 -bltouch - 24V power supply and heaters -E3DV6 bowden
Barbara
Berichten: 58
Lid geworden op: 31/12/22, 20:46
Netherlands

#16

Bericht door Barbara »

@Robbel2005
Ik heb 'm net 2 weken lollol
Maar inderdaad, dat staat ook nog op mijn 'verlanglijstje'.
Moet ik nog wel eerst onderzoek naar doen, maar PVA zou wel moeten kunnen en Bambu Lab heeft daarvoor zelf ook speciaal filament voor ontwikkeld volgens mij
Genoeg avonturen nog om te beleven :)
Bambu Lab P1P met AMS
Creality Ender 3
Cura 5.3.1
Bambu Studio
Gebruikersavatar
Hardy
Berichten: 215
Lid geworden op: 25/09/22, 19:44
Locatie: twente
Netherlands

#17

Bericht door Hardy »

PVA is nogal duur, je blijkt ook heel erg goed resultaat te krijgen door bij PLA, PETG te gebruiken als support materiaal of andersom omdat dat erg slecht aan elkaar hecht en je hoeft dan ook niets op te lossen😉
Zelfbouw Ultifaker 20x20 ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER
Gebruikersavatar
3DWim
Berichten: 296
Lid geworden op: 26/09/22, 20:04
Netherlands

#18

Bericht door 3DWim »

Leuk bedacht maar wisselt een printer dan per laag van materiaal?
Want support en model gaan toch tegelijk de hoogte in ?
Groet,
Wim

To quote or not to quote


Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Gebruikersavatar
Hardy
Berichten: 215
Lid geworden op: 25/09/22, 19:44
Locatie: twente
Netherlands

#19

Bericht door Hardy »

3DWim schreef: 06/07/23, 09:29 Leuk bedacht maar wisselt een printer dan per laag van materiaal?
Ja, daarom duurt dat ook veel langer natuurlijk, maar het kan en dat is ook niet anders met PVA, je heb dus altijd een printer nodig die automatisch van materiaal kan wisselen, een Idex of een dual hotend zou misschien wel iets sneller kunnen wisselen, maar het blijft behelpen😁
Zelfbouw Ultifaker 20x20 ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER
Barbara
Berichten: 58
Lid geworden op: 31/12/22, 20:46
Netherlands

#20

Bericht door Barbara »

@Hardy
Ja, PVA is ontzettend duur, maar bij sommige prints de enige optie omdat de supports zo ingesloten worden door de eigenlijke print dat je het niet meer handmatig kan verwijderen. Daar is dan PVA weer wel heel handig voor.
Dat idee met PLA en PETG is mij bekend en daar ga ik zeker ook mee aan de slag.
Op dit moment heb ik daar nog geen behoefte aan want de instellingen voor support in Bambu Studio zijn ontzettend goed en ik heb nog geen problemen gehad met het netjes verwijderen van supports.

@3DWim
Met de AMS kun je met tot 4 verschillende kleuren (materialen) in dezelfde laag werken.
Alleen het wisselen duurt erg lang omdat de machine er zeker van wil zijn dat niets door elkaar heen loopt.
Daar gaat de meeste tijd en materiaal in zitten.
Bambu Lab P1P met AMS
Creality Ender 3
Cura 5.3.1
Bambu Studio
Gebruikersavatar
3DWim
Berichten: 296
Lid geworden op: 26/09/22, 20:04
Netherlands

#21

Bericht door 3DWim »

Barbara schreef: 06/07/23, 13:09 Daar gaat de meeste tijd en materiaal in zitten.
Dat bedoel ik dus.
Support, wat vaak, niet veel is in vorm, gaat dan veel materiaal kosten.
Groet,
Wim

To quote or not to quote


Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten