Printsels van Barbara

Heb je een geslaagde print die je wil delen? Mooi, we bekijken het graag hier.
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 7 months en 3 weeks old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
3DWim
Berichten: 296
Lid geworden op: 26/09/22, 20:04
Netherlands

#21

Bericht door 3DWim »

Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:

Barbara schreef: 06/07/23, 13:09 Daar gaat de meeste tijd en materiaal in zitten.
Dat bedoel ik dus.
Support, wat vaak, niet veel is in vorm, gaat dan veel materiaal kosten.
Groet,
Wim

To quote or not to quote


Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Gebruikersavatar
Frits
Berichten: 72
Lid geworden op: 26/03/23, 08:21
Locatie: Hoogeveen
Netherlands

#22

Bericht door Frits »

Mijn duo printer heb ik nog maar heel weinig gebruikt. De kwaliteit was niet erg goed. Wel print ik op mijn normale printer regelmatig een object in meerdere kleuren, die dan in de hoogte van elkaar verschillen en dat gaat heel goed en duurt ook niet veel langer.
Grappige poppetjes Barbara. Maar hoe kleiner, des te meer afwijkingen zichtbaar zijn.
3 Printers: Artillery S1, Artillery Genius en een JGmaker duo printer
Software: ik ontwerp met Design Spark Mechanical 6.0.3 en Cura 5.6.0
3DVerm
Berichten: 17
Lid geworden op: 03/08/23, 07:28
Netherlands

#23

Bericht door 3DVerm »

3DWim schreef: 06/07/23, 17:09
Barbara schreef: 06/07/23, 13:09 Daar gaat de meeste tijd en materiaal in zitten.
Dat bedoel ik dus.
Support, wat vaak, niet veel is in vorm, gaat dan veel materiaal kosten.
Even voor de duidelijkheid deze printer heeft de optie om het materiaal wat hij weg gooit bij spoelen gewoon te gebruiken in je support dat scheelt weer. En eerlijk gezegd vindt ik het allemaal wel mee vallen. Als ik sommige prints ziet waar ze een brim gebruiken heb je ook afval ik heb nog geen een keer een brim gebruikt zowel PLA, ABS of ASA

Dan de voordelen van een AMS is niet alleen multicolor maar je kan rollen totaal op printen als je twee de zelfde er in heb, als de ene op is gaat hij automatisch verder met de ander. Als je met een enkele rol print en je heb een paar meter over beland het ook vaak in de prullenbak. En als je een nieuwe of ander rol in je printer zet moet je ook spoelen tot de juiste kleur er uit komt dus precies het zelfde wat Bambu doet. Maar het wordt hier zo neer gezet als of deze printers en afvalberg zo groot als de Mount Everest produceren. :D

Nou komt of is er een Prussia met 5 koppen maar ja dan ben je ook bijna €4000 verder en ook de kans op 5 hotends die kapot kunnen gaan zo heeft elke printer wel wat.

@Barbara

Leuke resultaten en gewoon proberen is het beste wat je kan doen, ben wel benieuwd wat je met je ams heb gedaan

Mvg
Ed
Bambu Lab X Carbon 2x AMS Just a production printer
Ender 3 Pro V2 nog standard
Anycubic Vyper nog standard
Anycubic Vyper met Revo Six Hotend
Anycubic Chiron Klipper Stealthburner zover
Qidi Tech X-Pro nog standard dual hotend
Ender 5 nog standard
Barbara
Berichten: 58
Lid geworden op: 31/12/22, 20:46
Netherlands

#24

Bericht door Barbara »

@3DVerm
Spoelen in support en/of in een te printen object is mij bekend.
Dat heb ik trouwens net gisteren geprobeerd :)

Wat vooral hielp tegen het in elkaar bloeden van de kleuren (mn. het zwart naar wit en oranje toe) was het vergroten van de pinguïn.
Nog steeds een printtijd van 4,5 uur (nu voor 3 vogeltjes) en een PrintAblok waarin de machine kon spoelen. Maar nu zijn de kleuren zoals ze horen te zijn, zonder zweem zwart erin. Het verschil vind ik duidelijk te zien.
Afbeelding
Ik ga zeker nog meer uitproberen met multicolor prints, ik vind het gewoon leuk om te doen. En dat het meer afval oplevert, ach dat neem ik er dan maar gewoon bij (Je moet niet kijken hoeveel filament er bij mij doorheen gaat omdat ik soms niet goed ontwerp :))

De AMS gebruik ik op dit moment puur voor gemak. Een voorbeeld: Ik print op dit moment Gridfinity bakjes, de kleur geeft aan welke diepte ze hebben, super handig dat ik niet iedere keer de spoel hoef te wisselen, gewoon aangeven welke kleur en klaar.
Bambu Lab P1P met AMS
Creality Ender 3
Cura 5.3.1
Bambu Studio
3DVerm
Berichten: 17
Lid geworden op: 03/08/23, 07:28
Netherlands

#25

Bericht door 3DVerm »

@Barbara

Daar is die AMS geniaal voor niet elke keer je rol hoeven te verwisselen pinguïn ziet er top uit en de kleuren zijn stukken beterde dan voorheen.

Gr Ed
Bambu Lab X Carbon 2x AMS Just a production printer
Ender 3 Pro V2 nog standard
Anycubic Vyper nog standard
Anycubic Vyper met Revo Six Hotend
Anycubic Chiron Klipper Stealthburner zover
Qidi Tech X-Pro nog standard dual hotend
Ender 5 nog standard
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 479
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#26

Bericht door Rob52 »

3DVerm schreef: 03/09/23, 06:31 Dan de voordelen van een AMS is niet alleen multicolor maar je kan rollen totaal op printen als je twee de zelfde er in heb, als de ene op is gaat hij automatisch verder met de ander. Als je met een enkele rol print en je heb een paar meter over beland het ook vaak in de prullenbak.
Flauwe kul, ik gooi geen meters weg maar kijk gewoon hoeveel een print nodig heeft in m'n slicer en kijk dan of dat haalbaar is met het restje of dat ik een grotere rol inzet. Heel, heel soms dan blijf ik er bij en verwissel de rol als deze bijna op is. Maar in al die jaren is dat misschien 2 keer voorgekomen, maar dat had dus ook anders gekund.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Gebruikersavatar
Hardy
Berichten: 215
Lid geworden op: 25/09/22, 19:44
Locatie: twente
Netherlands

#27

Bericht door Hardy »

Rob52 schreef: 03/09/23, 20:14 Als je met een enkele rol print en je heb een paar meter over beland het ook vaak in de prullenbak
Ik plak het gewoon aan de nieuwe rol en print verder, er wordt hier ook niks weggegooid, en behoefte aan meerkleurige prints heb ik ook nog niet gehad, omdat ik mijn printers als gereedschap gebruik om functionele gebruiksonderdelen te printen dus geen poppetjes of andere gadges, alleen wanneer er eventueel een tekst of logo in een andere kleur in geprint moet worden wissel ik met de hand op laaghoogte.
Zelfbouw Ultifaker 20x20 ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER
Gebruikersavatar
Puffeltje
Berichten: 96
Lid geworden op: 28/09/22, 13:30
Locatie: Beverwijk
Netherlands

#28

Bericht door Puffeltje »

@Hardy , hoe plak jij die rollen aan elkaar? ik blijf steeds met rollen zitten waarop 1 of 2 meter opzitten omdat ik inschat dat die vaak te weinig zijn voor een nieuwe print, en ik het het erg omslachtig vindt op spoelen te wisselen (Ender 5+ met een bowdentube van 70 a 80 cm) en van elke spoel toch redelijk veel in de prullenbak verdwijnt omdat de filamentsensor voor mijn bowdentube zit. (misschien een apart topic maken om dit topic van Barbara niet verder te stelen)
Ender 5 Plus - SKR 1.4 Turbo - DFR0550 display - Klipper (Bezig met ombouw naar Mercury One.1)
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 479
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#29

Bericht door Rob52 »

Ik heb zo'n filament lasapparaatje, maar ik vind het niet lekker werken. Kost mij in ieder geval veel moeite om de draden goed aan elkaar te krijgen.

https://video.aliexpress-media.com/play ... ition=h265
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Banditoz
Berichten: 135
Lid geworden op: 04/12/22, 13:49
Netherlands

#30

Bericht door Banditoz »

Die lasapparaatjes zijn inderdaad een drama. Ooit een middagje mee bezig geweest maar werkt niet fijn.
Hobby gebruiker, ender 3 pro met bigtreetech manta E3EZ met klipper/mainsail, ender 5 pro met skr mini e3v3, bigtreetech cb1 met klipper/mainsail en orbiter extruder met orbiter sensor en een creality k1.
Gebruikersavatar
Hardy
Berichten: 215
Lid geworden op: 25/09/22, 19:44
Locatie: twente
Netherlands

#31

Bericht door Hardy »

Ik plak het uit de hand, gewoon met een soldeerbout, je krijgt dan wel een dikke bobbel, maar die snijd ik dan even weg en schuur dan de las nog even na met een schuurpapiertje, is inderdaad een beetje extra werk, maar kan hierdoor wel alles opgebruiken, en van de las merk je niks tijden het printen.
Zelfbouw Ultifaker 20x20 ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten