Extruder sluit na enige tijd niet meer aan

Vragen over het gebruik van een de printer, toepassingen etc...
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 8 months en 3 weeks old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
Jancelot
Berichten: 2
Lid geworden op: 15/07/23, 13:48
Netherlands

Extruder sluit na enige tijd niet meer aan

#1

Bericht door Jancelot »

Hallo, ik zit met een uitdaging die ik maar moeilijk kan verklaren.
Ik heb enige tijd geleden mijn extruder sensor moeten vervangen en heb ik de Z-as opnieuw gekalibreerd.
Een test print met een kubus van 15x15x15 ging heel goed. Echter wanneer ik een 3D vorm van 12,5x4,7x3 wil gaan printen met Cura 5.2.1 (het model is met Tinkercad gemaakt), dan gaat het na een aantal minuten fout.
1e print; instelling Fine 0,1 > na 2 mm te hebben geprint, komt de extruder mond los van het model, de extrusion blijft lopen;
2e print; instelling normal 0,15 > na 5 mm te hebben geprint, komt de extruder mond los van het model, de extrusion blijft lopen.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Ik heb dit probleem voor de vervanging niet gehad. Vast bedankt.
Gebruikersavatar
Hardy
Berichten: 215
Lid geworden op: 25/09/22, 19:44
Locatie: twente
Netherlands

#2

Bericht door Hardy »

Het lijkt mij dat je de Z-as toch niet goed gekalibreerd hebt, gewoon even de Z positie, via het display of met pronterface, 10cm omhoog plaatsen en dan meten of dit ook precies 10cm is, zo niet dan opnieuw kalibreren.
Zelfbouw Ultifaker 20x20 ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER
Gebruikersavatar
3DWim
Berichten: 296
Lid geworden op: 26/09/22, 20:04
Netherlands

#3

Bericht door 3DWim »

Hallo @Jancelot,
Welkom op het forum. Wat print je zo al en print je al lang, ontwerp je ook ?
Groet,
Wim

To quote or not to quote


Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Jancelot
Berichten: 2
Lid geworden op: 15/07/23, 13:48
Netherlands

#4

Bericht door Jancelot »

Even kort wat extra persoonlijke info. Ik ben begonnen met een Tevo Tarantula 3 jaar geleden, welke ik helemaal heb verbouwd. De rubber wieltjes heb ik niet meer; ben volledig overgaan naar lineaire MN12 rails. Het frame is verstevigd en heb ik twee Z assen inclusief motor. Software is Marlin Easy Config met een BLTouch sensor. De Z-as heb ik gecontroleerd en deze is bijna perfect gekalibreerd (anders was mijn kubus ook niet goed gegaan. Mijn vermoeden is dat mijn ontwerp niet goed door Cura is omgezet. Dit verklaart echter niet waarom bij de instelling Fine 0,1 > na 2 mm en bij de 2e print met instelling normal 0,15 > na 5 mm het contact met het object verloren gaat. Misschien toch maar even een proef printje doen.
Gebruikersavatar
MaestroLmpio
Berichten: 59
Lid geworden op: 18/12/22, 19:25
Locatie: Rond Mechelen BE
Belgium

#5

Bericht door MaestroLmpio »

Je kan het even met een andere slicer (superslicer, prusaslicer) proberen om cura uit te sluiten. Als je kubus perfect was, zit er misschien een fout in het gegenereerde bestand van tinkercad.
Ender 5+: BTT Octopus PRO; EBB42 via CAN; Bondtech Phase 4 DDXV3; Lineare rails XY & Klipper

Anycubic Photon Mono SE

Sculpfun S30 Pro Max 20W optical power laser machine
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 1 gast