Advies gevraagd! Ivm keuze stress

Ik heb wat advies nodig van 3D helden

Vragen over het gebruik van een de printer, toepassingen etc...
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 7 months en 1 week old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
Maat
Berichten: 2
Lid geworden op: 14/09/23, 20:06
Netherlands

Advies gevraagd! Ivm keuze stress

#1

Bericht door Maat »

1 hele goede avond 3D printers! Ik ben nieuw in deze wereld en ik zit met wat dilemma’s die ik online eigenlijk niet beantwoord krijg dus die hoop ik bij jullie te krijgen.
Ik ben dus op zoek naar een 3D printer en na wat zoek werk komt mijn gevoel en meeste interesse uit bij 2 printers. De prusa mk4 kit versie of de Bambu lab p1p. Nu zou ik er op ten duur ook filament met koolstofvezel mee willen printen.
Beide printers zijn niet afgesloten maar dat kan ik prima zelf maken. Ik ben erg benieuwd naar jullie mening en of een andere optie om naar te kijken zodat ik mijn keuze iets beter doordacht kan maken.

Alvast super bedankt voor jullie reacties!

Mvg, Matthijs
Banditoz
Berichten: 135
Lid geworden op: 04/12/22, 13:49
Netherlands

#2

Bericht door Banditoz »

Beide zijn denk ik prima printers alleen wat sommige bij bumbulab tegenstaat is dat de firmware niet opensource is zoals bij heel veel andere printers. Je bent dus voor updates e.d. afhankelijk van bunbulab. Van prusa wordt altijd gezegd dat die een goede aftersales hebben buiten de enorme hoeveelheid gebruikers die er al zijn en je kunnen helpen. Verder kan ik er weinig over zeggen aangezien ik 2 creality printers heb. Op het forum hier is zover ik weet 1 bambulab gebruiker en die is er volgens mij tot zover heel tevreden mee.
Hobby gebruiker, ender 3 pro met bigtreetech manta E3EZ met klipper/mainsail, ender 5 pro met skr mini e3v3, bigtreetech cb1 met klipper/mainsail en orbiter extruder met orbiter sensor en een creality k1.
3DVerm