Advies gevraagd! Ivm keuze stress

Ik heb wat advies nodig van 3D helden

Vragen over het gebruik van een de printer, toepassingen etc...
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 7 months en 1 week old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
Maat
Berichten: 2
Lid geworden op: 14/09/23, 20:06
Netherlands

Advies gevraagd! Ivm keuze stress

#1

Bericht door Maat »

1 hele goede avond 3D printers! Ik ben nieuw in deze wereld en ik zit met wat dilemma’s die ik online eigenlijk niet beantwoord krijg dus die hoop ik bij jullie te krijgen.
Ik ben dus op zoek naar een 3D printer en na wat zoek werk komt mijn gevoel en meeste interesse uit bij 2 printers. De prusa mk4 kit versie of de Bambu lab p1p. Nu zou ik er op ten duur ook filament met koolstofvezel mee willen printen.
Beide printers zijn niet afgesloten maar dat kan ik prima zelf maken. Ik ben erg benieuwd naar jullie mening en of een andere optie om naar te kijken zodat ik mijn keuze iets beter doordacht kan maken.

Alvast super bedankt voor jullie reacties!

Mvg, Matthijs
Banditoz
Berichten: 135
Lid geworden op: 04/12/22, 13:49
Netherlands

#2

Bericht door Banditoz »

Beide zijn denk ik prima printers alleen wat sommige bij bumbulab tegenstaat is dat de firmware niet opensource is zoals bij heel veel andere printers. Je bent dus voor updates e.d. afhankelijk van bunbulab. Van prusa wordt altijd gezegd dat die een goede aftersales hebben buiten de enorme hoeveelheid gebruikers die er al zijn en je kunnen helpen. Verder kan ik er weinig over zeggen aangezien ik 2 creality printers heb. Op het forum hier is zover ik weet 1 bambulab gebruiker en die is er volgens mij tot zover heel tevreden mee.
Hobby gebruiker, ender 3 pro met bigtreetech manta E3EZ met klipper/mainsail, ender 5 pro met skr mini e3v3, bigtreetech cb1 met klipper/mainsail en orbiter extruder met orbiter sensor en een creality k1.
3DVerm
Berichten: 17
Lid geworden op: 03/08/23, 07:28
Netherlands

#3

Bericht door 3DVerm »

Beste Maat,

Zijn beide goede printers Bambu lab is ook te verkrijgen als P1S dan is dacht 100 euro meer en dan zit de hele behuizing er om als een Bambu lab x1. Je kan ook een behuizing printen files te verkrijgen bij Bambu Lab. Voor Prussia weet ik dat niet die heb ik helaas niet.

Wat betreft Bambu lab software ik heb daar totaal geen problemen mee zowel slicer als app zien er in mijn ogen top uit en voor mensen die geen programmeer skills ambiëren is Bambu lab zeker een must. Software is je eigen beleving en ik heb bij Bambu Lab ook niet de behoefte om daar klipper op te zetten geeft mij geen enkele meer waarde.

Mvg
Ed
Bambu Lab X Carbon 2x AMS Just a production printer
Ender 3 Pro V2 nog standard
Anycubic Vyper nog standard
Anycubic Vyper met Revo Six Hotend
Anycubic Chiron Klipper Stealthburner zover
Qidi Tech X-Pro nog standard dual hotend
Ender 5 nog standard
henryschippers2023
Berichten: 66
Lid geworden op: 30/06/23, 19:35
Netherlands

#4

Bericht door henryschippers2023 »

Ik zou, als uw budget het toelaat zeker voor de bambulab met ps1 optie gaan, anders is bijvoorbeeld anet a8 of creality een zeer goede optie, mijn broertje heeft er een van dat laatste merk al jaren draaien zonder problemen
Barbara
Berichten: 58
Lid geworden op: 31/12/22, 20:46
Netherlands

#5

Bericht door Barbara »

Hallo Maat,

Keuzestress is nooit goed, maar je geeft jezelf al een goed criterium, nl. dat je carbon wil gaan printen en daarvoor in de toekomst een behuizing nodig hebt.
Beide printers die je noemt zijn volgens mij goede printers. Over de MK4 kan ik niets zeggen, maar ik ben totaal tevreden met mijn P1P. Ik heb hiermee tot nu toe PLA, PETG en TPU geprint en heb tot nu toe geen problemen ondervonden.

Zoals 3dvern al aangeeft is er recent een nieuwe telg in de Bambu Lab familie verschenen, nl. de P1S, die is maar iets duurder dan de P1P en heeft al een behuizing en ik geloof een paar andere upgrades t.o.v. de P1P. Zeer zeker de moeite waard om daar eens naar te kijken.

Succes
Bambu Lab P1P met AMS
Creality Ender 3
Cura 5.3.1
Bambu Studio
Wim62
Berichten: 332
Lid geworden op: 25/09/22, 17:12
Locatie: Arnhem
Netherlands

#6

Bericht door Wim62 »

Ik zou eerder voor de Prusa mk4 kit gaan , deze moet je zelf opbouwen en daar leer je het meeste mee en dan begrijpt je de printer .
Een Anet A8 of een creality zou ik links laten liggen .
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4
Gebruikersavatar
3DWim
Berichten: 296
Lid geworden op: 26/09/22, 20:04
Netherlands

#7

Bericht door 3DWim »

Hallo Matthijs,

Ik sluit me aan bij mijn naam genoot, simpelweg omdat je geen ervaring hebt.
We weten ook niet wat je technische achtergrond is dus bv technisch of bakker. Want je zal je handen uit de mouwen moeten steken met kennis opdoen en fouten oplossen.
Groet,
Wim

To quote or not to quote


Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Maat
Berichten: 2
Lid geworden op: 14/09/23, 20:06
Netherlands

#8

Bericht door Maat »

Bedankt voor jullie reacties zo ver! Ter aanvulling aan mijn vraag en de reactie van 3Dwim ik heb een technische achtergrond dus de mk4 kit versie verwacht ik geen problemen mee en enige teken ervaring met inventor hier in heb ik vandaag nog een stl file aangepast naar mijn wensen en wat toegevoegd en even gekeken in prusa slicer en bambu studio hoe het er daar in uit ziet en dat ziet er goed uit. Viel me wel op dat hij in bambu studio de helft kosten qua tijd..

Reden dat ik koolstof filament wil gebruiken is dan ook dat ik eventueel wat zou willen kunnen printer op mijn werk.

Levertijd van de mk4 is 5/6 weken en de p1p/p1s is direct leverbaar..

Ik weet het nog steeds niet 😂😂
3DVerm
Berichten: 17
Lid geworden op: 03/08/23, 07:28
Netherlands

#9

Bericht door 3DVerm »

Als je toch gek bent op bouwen kan je ook een Voron bouwen die zal ook qua tijd sneller zijn dan de Prussia heb je nog wat om over na te denken :D
Bambu Lab X Carbon 2x AMS Just a production printer
Ender 3 Pro V2 nog standard
Anycubic Vyper nog standard
Anycubic Vyper met Revo Six Hotend
Anycubic Chiron Klipper Stealthburner zover
Qidi Tech X-Pro nog standard dual hotend
Ender 5 nog standard
Wim62
Berichten: 332
Lid geworden op: 25/09/22, 17:12
Locatie: Arnhem
Netherlands

#10

Bericht door Wim62 »

Hoi Matthijs,

De keuze is helemaal aan jou , maar in de regel is het wel zo dat je met grote snelheid de kwaliteit minder wordt .
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten