Pagina 1 van 1

Phone stand remix

Geplaatst: 02/11/23, 22:52
door Ch3vr0n
Kan iemand dit remixen voor me? https://makerworld.com/en/models/29386#profileId-45592 Het messaging systeem op makerworld werkt niet. M'n oude wagen werd vervangen en de smartphone houder die erin zat kleeft niet meer onderaan. Ipv een smartphonestand aan te kopen wil ik der wel eens eentje printen. Daarvoor zijn die dingen ten slotte.

Bovenstaand model is super eenvoudig maar het bevalt me wel. Alleen is mijn dashboard nu naar de achterkant getilt waardoor als ik dat ding gebruik, m'n telefoon ook achteruit gaat getilt zijn ipv rechtop staat. De achterkant zou ik 3cm omhoog willen, en ook wat breder met vaste randen, waardoor dat ding er ook niet uit kan schuiven. Onderstaande link even snel een schets gemaakt.


Re: Phone stand remix

Geplaatst: 03/11/23, 10:27
door 3DWim
Als je de stl even kan posten dan doe ik dat voor je.
Ik kan namelijk niks downloaden zonder bambu account.

Re: Phone stand remix

Geplaatst: 03/11/23, 14:16
door Ch3vr0n
t'is een step bestand. Misschien is dat zelfs nog makkelijker. Thanks!

Re: Phone stand remix

Geplaatst: 03/11/23, 15:44
door 3DWim
Nope, mijn versie van Sketch kan geen step files importeren.

Re: Phone stand remix

Geplaatst: 03/11/23, 16:18
door Rob52
Dit is de stl. Maar ik denk dat het makkelijker is het geheel opnieuw te tekenen dan deze aan te passen.
phone stand.stl
(57.6 KiB) 23 keer gedownload

Re: Phone stand remix

Geplaatst: 03/11/23, 18:55
door 3DWim
Thanks Rob,

Wel model ziet er goed uit maar: kloppen de maten wel?
18cm brede gleuf is een stevige telefoon.
Totale breedte 20cm ?

Re: Phone stand remix

Geplaatst: 03/11/23, 19:12
door Rob52
3DWim schreef: 03/11/23, 18:55 18cm brede gleuf is een stevige telefoon.
Tenzij je de telefoon op z'n zijkant legt, maar of dat logisch is kan ik niet beantwoorden.

Re: Phone stand remix

Geplaatst: 03/11/23, 19:16
door 3DWim
Maar dan is z'n telefoon 18cm hoog !
Tenzij het een tablet is.
Stand_01 web.jpg
Stand_01 web.jpg (8.3 KiB) 463 keer bekeken
Stand_01.stl
(248.04 KiB) 23 keer gedownload
Edit: was even meer werk vanwege de "afrondingen", dan is het even zoeken naar de juiste balans tussen weghalen, opnieuw tekenen en/of combinatie daarvan.

Re: Phone stand remix

Geplaatst: 03/11/23, 20:14
door Rob52
Mijn Galaxy A14 is ca. 17 cm hoog, dus dat is niet bijzonder.

Re: Phone stand remix

Geplaatst: 04/11/23, 00:02
door Ch3vr0n
Rechtopstaand kan mijn telefoon iig niet ingeslot worden. Dat model is ontworpen om je telefoon horizontaal in te leggen. Tel ter info is een Pixel 7 Pro in een Spigen Tough Armor case :). Thx @3DWim wordt morgen geprint. Heb ondertussen al wat meer geprint op de X1C maar moet nog foto's nemen :)

Lol, STL maten kloppen wss niet, na import zegt orcaslicer dat dat model 20x10x4,5mm is. Moet x10 zijn ^^

Re: Phone stand remix

Geplaatst: 04/11/23, 11:17
door 3DWim
Ok, ik had de solid inspector nog er over moeten laten gaan. In het model zaten twee kleine losse eindjes "draad".
Nu verwijderd.
Verbeterde versie met afmetingen.
Verbeterde versie met afmetingen.
Stand_01B.stl
Verbeterde versie in cm.
(248.03 KiB) 27 keer gedownload
Toegevoegd in 2 minuten 46 secondes:
Ch3vr0n schreef: 04/11/23, 00:02 Lol, STL maten kloppen wss niet, na import zegt orcaslicer dat dat model 20x10x4,5mm is. Moet x10 zijn
Maten van originele ontwerp staan in cm. Dat is ook zo'n valkuil waar je makkelijk in kan trappen.
Vooral als je slicer of software alleen maar denkt in mm.
STL versie B, in mm:
Stand_01B-mm.stl
Verbeterde versie in mm.
(247.35 KiB) 25 keer gedownload
Oeps vergeten: de "kosten" zijn één timelapse video van de print !

Re: Phone stand remix

Geplaatst: 04/11/23, 23:03
door Ch3vr0n
Ondertussen was v1 al geprint. Bij het origineel is de gleuf zelf ook onder een kleine groef waardoor het iets makkelijker is de tel in te klemmen. Bij de hertekende moet ik wat meer duwen maar zo erg is het niet, dat ding houdt em dan gewoon wat steviger vast. Die zal netjes dienst doen tot de nieuwe kenwood radio in m'n nieuwe "jong occasie" wagen wordt ingebouwd begin december.

Timelapse zoals gevraagd, niet van dat model, da's te eenvoudig en amper de moeite om te zien.

Maar van m'n artistiek naakt print. 5u in 53sec

Re: Phone stand remix

Geplaatst: 16/11/23, 20:55
door 3DWim
Beste @Ch3vr0n ,

Het is een goed gebruik om feedback te geven op het forum in de vorm van foto's :lol:
Past en werkt de standaard ?

Re: Phone stand remix

Geplaatst: 16/11/23, 21:01
door Ch3vr0n
Die feedback was er al in vorige post
Bij het origineel is de gleuf zelf ook onder een kleine groef waardoor het iets makkelijker is de tel in te klemmen
Bij jouw was de gleuf volledig recht. Bij het origineel was de voorste lijn onder een kleine hoek waardoor het iets makkelijker was om de tel in te klemmen en uit te halen. De jouwe spant iets meer, wat op zich geen slecht punt is. T'is maar een tijdelijke oplossing waarschijnlijk tot de nieuwe autoradio is ingebouwd die android Auto heeft, en dan kan ik navigatie op het display gebruiken.

Maar het ding werkt wel.

Mogelijk zelfs een nieuw klusje als m'n upgrade spullen van aliexpress voor m'n X1C binnen komen binnen een kleine 2 wkn