Print stl bestand niet Onderwerp is opgelost

Afdrukken

Is je keuze van 3D-printer gemaakt en aangekocht, maar je hebt nadien nog een vraag? Heb je een probleem met een 3D print, en zoek je hulp? Dan is dit z'n plek.
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 5 months en 6 days old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MaestroLmpio
Berichten: 59
Lid geworden op: 18/12/22, 19:25
Locatie: Rond Mechelen BE
Belgium

#11

Bericht door MaestroLmpio »

Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:

Je kan met een 3D print het object printen en er dan met zand een gietmal rond maken…. Als de mal niet gedeeld kan worden branden sommige de PLA eruit met een brander, anderen gieten er gewoon over, is de temp hoog genoeg, verdampt de PLA wel…./
Ender 5+: BTT Octopus PRO; EBB42 via CAN; Bondtech Phase 4 DDXV3; Lineare rails XY & Klipper

Anycubic Photon Mono SE

Sculpfun S30 Pro Max 20W optical power laser machine
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 477
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#12

Bericht door Rob52 »

Als je eerst je ontwerp print n plastic (PLA) kun je daarna van dat ontwerp de mal gieten uit bijvoorbeeld gips. En dan in het gips het lood gieten om weer het eindproduct te krijgen dat gelijk is aan het geprinte ontwerp. Misschien dat de TS het wel anders doet, maar zo zou ik het doen. Ik neem tenminste niet aan dat hij de lost wax methode wil gebruiken voor het plastic, want dan wordt het een ander verhaal.

Toegevoegd in 58 secondes:
:lol: Beetje gelijk met MaestroLmpio gepost
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
marssssssie
Berichten: 26
Lid geworden op: 19/11/23, 09:56
Netherlands

#13

Bericht door marssssssie »

Ik maak plastic mallen, die mallen leg ik in de Brusselse aarde, doordat je dat moet aankloppen, zit het strak om de geprinte vorm heen en valt niet uitelkaar, dan haal ik hem eruit en giet het vol met lood, 3D print is perfect om de mal te maken..voor de logos die ik maak van lood voor bedrijven waar ik voor werk, die ik dan weer las op een van de werkzaamheden af, geef ik een stukje waardering af..en uiteraard de deurstoppers :) :)
Gebruikersavatar
3DWim
Berichten: 296
Lid geworden op: 26/09/22, 20:04
Netherlands

#14

Bericht door 3DWim »

Ja ok, ik zat even op het verkeerde spoor met het woordje mallen.
Maar je print dus het ontwerp en maakt daarvan de gietvorm, mal in het vormzand.

Helder maar waar blijven de foto's ?
Groet,
Wim

To quote or not to quote


Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Banditoz
Berichten: 134
Lid geworden op: 04/12/22, 13:49
Netherlands

#15

Bericht door Banditoz »

Ik heb dat weleens gezien met aluminium. Kun je wel weer mooie dingen mee maken alleen niet echt geschikt voor thuis 😁
Hobby gebruiker, ender 3 pro met bigtreetech manta E3EZ met klipper/mainsail, ender 5 pro met skr mini e3v3, bigtreetech cb1 met klipper/mainsail en orbiter extruder met orbiter sensor en een creality k1.
marssssssie
Berichten: 26
Lid geworden op: 19/11/23, 09:56
Netherlands

#16

Bericht door marssssssie »

ja, je kan er heel veel mee, en hele mooie dingen mee maken, drm gaat een 3D printer mij wel enorm helpen..lood is iig goed te gebruiken thuis, ben je het zat lever je het in :)
Laatst gewijzigd door marssssssie op 19/11/23, 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Banditoz
Berichten: 134
Lid geworden op: 04/12/22, 13:49
Netherlands

#17

Bericht door Banditoz »

Haha toevallig dat vandeweek iemand dat me vertelde. Ik heb nog een kilo of 15 loodslab liggen en dat blijkt wel interessant te zijn om in te leveren idd.
Hobby gebruiker, ender 3 pro met bigtreetech manta E3EZ met klipper/mainsail, ender 5 pro met skr mini e3v3, bigtreetech cb1 met klipper/mainsail en orbiter extruder met orbiter sensor en een creality k1.
marssssssie
Berichten: 26
Lid geworden op: 19/11/23, 09:56
Netherlands

#18

Bericht door marssssssie »

juist

Toegevoegd in 4 minuten 57 secondes:
Foto's @3DWim?
Gebruikersavatar
3DWim
Berichten: 296
Lid geworden op: 26/09/22, 20:04
Netherlands

#19

Bericht door 3DWim »

marssssssie schreef: 19/11/23, 14:48 Foto's @3DWim?
Ja van je ontwerpen en wat je zo al gemaakt hebt. Zijn we hier dol op.

Mogen ook ruimteschepen zijn....
Groet,
Wim

To quote or not to quote


Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
marssssssie
Berichten: 26
Lid geworden op: 19/11/23, 09:56
Netherlands

#20

Bericht door marssssssie »

Ik heb nog niet zoveel gegoten, wat schelpen, schildpadden en zeesterren, ben er pas mee begonnen.

En wat ik las is niet interessant, dat is voor daken en bouwerijen, afvoeren, ontluchtingen, vleermuishokkies en dat soort dingen,

Ik beloof dat ik binnenkort wel foto erop zet, met dingen die ik ga maken..beloofd
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten