Print stl bestand niet Onderwerp is opgelost

Afdrukken

Is je keuze van 3D-printer gemaakt en aangekocht, maar je hebt nadien nog een vraag? Heb je een probleem met een 3D print, en zoek je hulp? Dan is dit z'n plek.
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 5 months en 6 days old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
marssssssie
Berichten: 26
Lid geworden op: 19/11/23, 09:56
Netherlands

Print stl bestand niet

#1

Bericht door marssssssie »

Goedendag,

Ik heb net een nieuwe printer gekocht, een Creality Ender 3, ik ben echt compleet nieuw met 3D printen, dus ik zal nog wel veel fouten maken.

Nu heb ik hem in elkaar gezet en dat is goed gegaan, nu is er een testprint gedaan en dat ging eigenlijk ook goed.

Maar nu heb ik een tekening gemaakt op tinkercat, opgeslagen als stl bestand en gedropt op usb (microcard).

Als ik wil gaan printen gebeurt er eigenlijk niks, zie wel bestand staan, en hij vraagt of ik die wil printen, maar daar blijft het eigenlijk bij.

Nu heb ik een andere 3D tekening gepakt van internet, en ook die herkent hj niet.

Is er hier misschien iemand die mij een beetje op weg kan helpen?

Ik heb een bestandje bijgevoegd.

Dank je wel in ieder geval.
Bijlagen
Sizzling Juttuli.stl
(31.14 KiB) 13 keer gedownload
Wim62
Berichten: 332
Lid geworden op: 25/09/22, 17:12
Locatie: Arnhem
Netherlands

#2

Bericht door Wim62 »

Die stl bestanden moet je eerst door een slicer heen halen en die maakt er een g-code van .
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4
marssssssie
Berichten: 26
Lid geworden op: 19/11/23, 09:56
Netherlands

#3

Bericht door marssssssie »

heb je daar ook makkelijke programmatjes voor dan? het is best lastig, en ik heb deze tekening gemaakt op Tinkercard, daar kan dat zeker niet?

ik heb dat nog nooit gedaan...mijn Engels heeft nog wel eens wat haperingen, dat maakt het bij de uitgebreidere programma's wat lastig.