Printjes van Wim62

Prusa MK4

Heb je een geslaagde print die je wil delen? Mooi, we bekijken het graag hier.
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 1 month en 5 days old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
Wim62
Berichten: 332
Lid geworden op: 25/09/22, 17:12
Locatie: Arnhem
Netherlands

Printjes van Wim62

#1

Bericht door Wim62 »

Een aanpasbare onderdelen box met maximaal 9 vakken .

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

https://www.printables.com/model/257552 ... mpartments

Alleen hebt ik de deksel niet massief gemaakt .
Schroeven 8 stuks van m3x16 .
Het onderste deel van het scharnier aan de basis vast gelijmd zodat de deksel op de juiste positie sluit .
Laatst gewijzigd door Wim62 op 26/11/23, 19:16, 2 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 478
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#2

Bericht door Rob52 »

Mooi stukje huisvlijt.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Gebruikersavatar
3DWim
Berichten: 296
Lid geworden op: 26/09/22, 20:04
Netherlands

#3

Bericht door 3DWim »

Ziet er goed uit !
print de prusa nu echt veel beter ?
Groet,
Wim

To quote or not to quote


Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Wim62
Berichten: 332
Lid geworden op: 25/09/22, 17:12
Locatie: Arnhem
Netherlands

#4

Bericht door Wim62 »

In mijn ogen wel , wat ik tot nu toe geprint hebt .
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4
marssssssie
Berichten: 26
Lid geworden op: 19/11/23, 09:56
Netherlands

#5

Bericht door marssssssie »

Mooi zeg, zo goed doet de mijne het niet
Gebruikersavatar
PrintEngineer
Berichten: 202
Lid geworden op: 16/01/23, 12:38
Netherlands

#6

Bericht door PrintEngineer »

Prusa printers vormen al jaren de bovenkant van het marktsegment en dat blijkt ook wel terecht gezien de resultaten. Het is en blijft een schitterende machine
Banditoz
Berichten: 135
Lid geworden op: 04/12/22, 13:49
Netherlands

#7

Bericht door Banditoz »

Ik denk dat prusa op de consumenten markt de enige is die echt aftersales heeft. Daar betaal je natuurlijk ook voor maar voor iedereen die niet teveel wil aanpassen is denk ik dan ook met prusa het beste af. Voor mezelf vindt ik juist dat verbouwen aan de printer ook wel leuk dus vindt ik mijn creality printers prima. Ik denk wel dat mijn ender 3 pro inmiddels 2 x de aanschafprijs heeft gekost.
Hobby gebruiker, ender 3 pro met bigtreetech manta E3EZ met klipper/mainsail, ender 5 pro met skr mini e3v3, bigtreetech cb1 met klipper/mainsail en orbiter extruder met orbiter sensor en een creality k1.
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 478
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#8

Bericht door Rob52 »

Banditoz schreef: 30/11/23, 07:54 Voor mezelf vindt ik juist dat verbouwen aan de printer ook wel leuk
Dat is dus iets dat me wel opvalt in de ontwikkeling van de 3D-printers. Het is net als destijds met computers, er werd wat af getweaked. En je pc was eigenlijk nooit af. Er waren legio beurzen die je kon afstruinen naar iets nieuws of iets beters. Maar tegenwoordig koop je een computer, hoef je behalve wat basisbeginselen, nergens verstand van te hebben en ben je slechts een "domme" gebruiker.

Die trend zie ik ook meer en meer bij 3D-printers verschijnen. De nieuwste generatie printers van Bambu zijn daar wel een goed voorbeeld van. En die zijn zelfs pas kort op de markt. Aan de ene kant is het een mooie en goede ontwikkeling omdat het zonder poespas veel betere en continue resultaten geeft. Aan de andere kant gaat er onderhand bij de 3D-printers ook weer een beetje de charme van het "pionieren" vanaf. Natuurlijk kun je nog steeds een printer kopen waar je zelf veel aan kunt doen, maar door het grote aanbod van (betaalbare) printers in het betere segment wordt de verleiding groot om simpelweg daarvoor te kiezen en al dat "geneuzel" met, soms complexe, aanpassingen van soft- en hardware verledentijd te laten zijn. Maar ja, zo gaat het nu eenmaal. We rijden ook niet meer in een eenvoudige Opel Kadett of een Daf 66 maar in een luxe SUV die ook nog eens het veelvoud kost van die nostalgische vervoersmiddelen. Het heet gewoon vooruitgang ..... :lol:
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Wim62
Berichten: 332
Lid geworden op: 25/09/22, 17:12
Locatie: Arnhem
Netherlands

#9

Bericht door Wim62 »

Na de eerste sorteer box als proef nu een serieuzere box .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
10mm dik foam in de deksel . Ik had de juiste boutje m3x30 mm nog niet daarom tijdelijk m3x40 mm .

Afbeelding
Voor het eerst tpu geprint , had een sample van NinjaTek NinjaFlex bij 123 3d .
Valt op moment niet tegen .

Afbeelding
Een seal voor de box .

Afbeelding

Afbeelding
Dit zijn de meest voorkomende maten die ik gebruikt .

https://www.printables.com/model/454281 ... ic-shallow
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 478
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#10

Bericht door Rob52 »

Als je een krimptang hebt liggen zitten daar meestal ook enkele schroefdraden in. Meestal van ca. M2,5 t/m M5. Hiermee kun je eenvoudig de schroef op de juiste lengte maken. Zo heb je niet alle schroeven op lengte in voorraad nodig. Draai de schroef vanaf de zijde MET schroefdraad erin en net zover door tot de lengte overeenkomt op het snijvlak. Even kracht zetten en de schroef is op lengte. Niet andersom erin draaien, dus vanaf de zijde zonder schroefdraad, want dan beschadig je de schroefdraad van de schroef die overblijft.

Schroef-a.jpg

Schroef-b.jpg
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten