Op zoek naar de perfecte instellingen Onderwerp is opgelost

Perfecte print

Vragen over het gebruik van een de printer, toepassingen etc...
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 3 months en 3 weeks old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
PrintEngineer
Berichten: 205
Lid geworden op: 16/01/23, 12:38
Netherlands

#11

Bericht door PrintEngineer »

Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:

Zoiets als de perfecte instellingen bestaat helaas niet. Je kunt natuurlijk wel de stap naar resin maken. Over het algemeen zijn resin prints veel gladder en vragen daardoor minder nabewerking. Qua maakvoering en precisie is resin ongegeveer gelijk met FDM printers
Wim62
Berichten: 334
Lid geworden op: 25/09/22, 17:12
Locatie: Arnhem
Netherlands

#12

Bericht door Wim62 »

Resin printer is een heel ander verhaal , je hebt er veel meer werk mee dan FDM printers , en je moet wel de juiste PBM gebruiken .
Er stonden er niet voor niets enkelen te koop op deze site .

Maar als de vraagstelster hier de stl wil plaatsen komt er best wel een oplossing voor .
Nu is het ook steeds gokken en raden naar een oplossing .
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4
Mendydebruin
Berichten: 6
Lid geworden op: 28/12/23, 09:27
Netherlands

#13

Bericht door Mendydebruin »

@PrintEngineer Snap inderdaad dat de perfecte instellingen niet bestaan. althans ik zoek naar een fijn werkende instelling voor de cutters. Ze snijden nu al wel prima, maar voor het mooie mag het nog wel net iets gebruiksvriendelijker. :)

Resin heb ik inderdaad gelezen, maar dat is wat meer chemisch en voor mij niet handig. De meeste gebruiken ook PLA en een 3D printer.

Toegevoegd in 2 minuten 44 secondes:
@Wim62

Bedankt voor je reactie! Snap inderdaad dat het was gissen is zo. Ik heb het bestand waar ik het meeste moeite mee heb als bijlage toegevoegd.
Dus qua snijranden, maar ook wat betreft het leggen van de lijnen.
Bijlagen
35 mm.stl
(1.02 MiB) 15 keer gedownload
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 479
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#14

Bericht door Rob52 »

Het ontwerp zal je niet verder brengen als je dunnere snijranden wilt printen. De wanden van de hoogste snijranden zijn +- 0,46 mm dik. Je print dus van onder naar boven, in ieder geval het laatste stuk, allemaal enkele lijnen van 0,4 mm op elkaar. Wil je scherpere snijranden dan zal het bovenste deel moeten verlopen naar dunnere lijnen. Oftewel het laatste deel moet taps getekend zijn. Nu zijn het 3 vlakken die 90 graden op elkaar staan. Met een kleinere nozzle ga je met dit ontwerp niets bereiken. Om te beginnen moet je het ontwerp dus aanpassen.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Gebruikersavatar
3DWim
Berichten: 296
Lid geworden op: 26/09/22, 20:04
Netherlands

#15

Bericht door 3DWim »

First things, first.
Het leggen van lagen heet in de 3D wereld : laaghoogte of layerheight. En is de hoogte van elke laag.
De breedte van een laag is normaal gesproken beperkt door het gat in de nozzle waar het materiaal uitkomt. In de meeste gevallen 0,4mm.
Voor jouw toepassing is dat denk ik best wel scherp. Scherper zou kunnen maar verzwakt ook meteen de snijrand.
Ik zie daar niet 123 winst, wat je ook instelt.
Ik ga er van uit dat je gezien de wanddikte de lagen massief print. Dus niet een binnen-, buitenlaag met daar tussenin een soort vulpatroon.

Wat je nog niet hebt laten zien, als dat kan, is hoe de gekochte mallen er uit zien.
Zijn die dan anders waardoor ze beter snijden?

En wat zijn je instellingen eigenlijk?

ps: lijkt sterk op een cookie cutter.
Misschien eens ééntje downloaden en printen om te zien of dat beter gaat. Dan weet je dat je de verbeteringen in de mal/cutter moet zoeken.

pps: lijkt sterk op dit ontwerp.
Afbeelding
Groet,
Wim

To quote or not to quote


Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Mendydebruin
Berichten: 6
Lid geworden op: 28/12/23, 09:27
Netherlands

#16

Bericht door Mendydebruin »

Klopt, lijkt inderdaad op een koekjes cutter. Ik heb zo´n 30 bestanden met verschillende cutters.
Deze die ik als voorbeeld meegestuurd heb ik degene die het slechts print.

Ik zal de instellingen als afbeelding meesturen. Het zijn nu twee lagen naast elkaar, zie afbeelding.
Heb jij enig idee hoe ik dit als 1 laag krijg, zoals je hierboven noemt?

Je geeft dit aan;
Hoe zou ik dat moeten doen?

Ik ga er van uit dat je gezien de wanddikte de lagen massief print. Dus niet een binnen-, buitenlaag met daar tussenin een soort vulpatroon.
Bijlagen
Opname instellingen.png
Gebruikersavatar
3DWim
Berichten: 296
Lid geworden op: 26/09/22, 20:04
Netherlands

#17

Bericht door 3DWim »

Avond,

Ik heb geen verstand van de bambulab snijsoftware maar als ik het ontwerp open in cura v4.0 krijg ik met mijn "standaard" instellingen het volgende te zien:
35mm.jpg
Het programma toont mij hoe de laag wordt opgebouwd, zie de kleurtjes, bi, bu wanddikte en onderin het raster van de vulling.
Wat je dus kan doen is kijken wanneer dat voorbeeld optimaal wordt.

Een laagdikte van 0,16mm is mooi maar niet noodzakelijk voor een cookie cutter.
Misschien dat iemand met een bambulab je door het programma kan loodsen. Of betere inzichten kan geven.
Groet,
Wim

To quote or not to quote


Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten