Davinci Mini New User No Fillament

Need some advise

Vragen over het gebruik van een de printer, toepassingen etc...
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 3 months en 2 weeks old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
Renco42033
Berichten: 3
Lid geworden op: 08/01/24, 13:45
Netherlands

Davinci Mini New User No Fillament

#1

Bericht door Renco42033 »

Hello,

Thinking it would be as easy as 1,2,3 I bought a 2nd hand XYZ Mini Davinci just to make some platonic shapes for fun and to maybe learn a little.
Now is the problem its not responding at all,
I do not have any fillament with a chip attached to it, just the fillament that came with it.
Is it not responding because of me not having that spool of fil. on the machine but that spool is without a certain chip that I saw in photos of the machine complete.
In the software it is not seeing a online printer,
However when I power it up it does give a sign of life but after that nothing.
If I could only start it up and I could draw a box shape to print I have a startingpoint from where to work from.
Thusfar It's just a cool looking orange unit,
If anybody could tell me what I'm doing wrong...? It's my non knowledge or did I buy a broken printer?
In Advance, Thanks,

Renco.
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 568
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#2

Bericht door Ch3vr0n »

Hello, just to make it clear this forum is mainly targeted towards dutch speaking users however we'll do our best to assist you.

The problem with those Davinci machines is that they don't accept filament other than the proprietary RFID equipped ones, they also don't have a heated bed which means those machines are only good for PLA (and maybe some PETG).

Most people end up ditching them or converting them to something else.

I did have a look around and found this person

Who says they have success using that method to print with 'empty' non-rfid spools.

As to why it won't do anything I don't know, there's a few members here I believe that have one. Though the most and best help will obviously come from the creators being 'XYZ Printing'.

Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk

Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Wim62
Berichten: 332
Lid geworden op: 25/09/22, 17:12
Locatie: Arnhem
Netherlands

#3

Bericht door Wim62 »

Voor sommige gebruiker op dit forum is het in het Nederlands het beste .
Doe je best om het in het Nederlands je vraag te stellen .
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4
Gebruikersavatar
3DWim
Berichten: 296
Lid geworden op: 26/09/22, 20:04
Netherlands

#4

Bericht door 3DWim »

Mss effe wachten of het niet een bot is...
Vlaggetje is NL en de naam klinkt NL maar e taal klopt niet.
Groet,
Wim

To quote or not to quote


Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 568
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#5

Bericht door Ch3vr0n »

We zien wel, t'is misschien iemand met een migratie achtergrond die in BE of NL woont maar de NL taal nog niet of onvoldoende machtig is. Z'n IP dat ik kan zien plaatst em in Rotterdam met KPN als provider.
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Renco42033
Berichten: 3
Lid geworden op: 08/01/24, 13:45
Netherlands

#6

Bericht door Renco42033 »

Hallo, ;)

Immigratie achtergrond, Grappig. Ik heb de post zo snel mogelijk geplaatst maar zag daarna pas dat het een topic is voor de BeNeLux en NL de voertaal is.

Bedankt voor de snelle reactie...!!
\
Ik zal iets uitbreiden op de topic, Via Marktplaats heb ik destijds een DaVinci mini gekocht vnml. vanwege de looks van het apparaat maar tot dusver nix geprint omdat ik er dus te snel ingeschoten ben,
als ik het dus werkend wil zien te krijgen moet ik een spoel kopen met daarin de RFID chip...?

Is er via jullie bekend of ik een meer gebruikersvriendelijke 3D printer kan kopen.

Welk tekenprogramma raden jullie aan om objecten te maken zoals een doosje van 15cm X 10cm X 5cm.

Zouden mensen interesse hebben om een ruil te doen voor mijn DaVinci eventueel met bijbetaling van cash of iets interesse in een Quest1 VR bril hebben,....

Wat ik zou willen is een printer die ik aansluit met de laptop en met een programma als " TinkerCad" om een kubus te tekenen en op print druk om daarna het object te printen.

Zou het met de DaVinci kunnen als ik een RFID Chip spoel koop om het daarmee op te lossen?

Zoals jullie lezen is het wat onsamenhangend maar ik hoop dat mijn vraag wel over komt en is al het advies wat jullie voor mij hebben meer dan welkom,

Alvast Bedankt,
Renco

Toegevoegd in 11 minuten 24 secondes:
@Ch3vr0n
Ikzelf ben woonachtig in Hoogland.
Gebruikersavatar
PrintEngineer
Berichten: 202
Lid geworden op: 16/01/23, 12:38
Netherlands

#7

Bericht door PrintEngineer »

Misschien heb je hier iets aan [media] [/media]
Wim62
Berichten: 332
Lid geworden op: 25/09/22, 17:12
Locatie: Arnhem
Netherlands

#8

Bericht door Wim62 »

Het schijnt dat je met een Open Smart Tag filamentrollen van andere merken kunt gebruiken .
https://xyzofficialweb.blob.core.window ... rt_Tag.pdf

Is hier te koop
https://www.123-3d.ie/XYZprinting-Open- ... -t547.html
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4
Renco42033
Berichten: 3
Lid geworden op: 08/01/24, 13:45
Netherlands

#9

Bericht door Renco42033 »

Die Open Smart Tag.
Zoveel was de prijs vd Davinci zelf bijna, Maar ik heb dus die chip nodig en die noemt men?
Als ik gewoon gelijk aan de slag ga met welk dan ook, bijvoorbeeld/ https://www.123-3d.ie/eSun-white-PLA-fi ... t7317.html ..
Dan zit die chip erbij en werkt het XYZ programma als ik het goed begrijp,

Dat youtube filmpje heeft een lcd , bij mij zit dat er niet op.

Bedankt Alvast,
Gebruikersavatar
3DWim
Berichten: 296
Lid geworden op: 26/09/22, 20:04
Netherlands

#10

Bericht door 3DWim »

Volgens mij moet je je nog effe inlezen in het hele 3D printen.
de afmetingen maken niks uit voor de keuze van het tekenpakket. Belangrijk is dat het pakket een STL file-format kan ophoesten. Die file moet je dan snijden in aparte snijsoftware. Cura is een bekende maar soms zit een printer vanuit de fabrikant vast op bepaalde software. Dan moet je ook nog allerlei instellingen maken voordat je het resultaat naar je printer kan sturen.

Dus je idee : doosie tekenen, knoppie dukken en printer ratelt een eind weg gaat niet op.

Dit forum bestaat bij de gratie van het feit dat je zelf instellingen moet kiezen en dat gaat met veel vallen en nog vaker opstaan.
Groet,
Wim

To quote or not to quote


Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten