Pagina 1 van 1

Anet a6 laser mod?

Geplaatst: 21/03/24, 18:03
door henryschippers2023
Kan ik een laser op mijn anet a6 3d printer maken ipv de extruder?
Bij de anet a8 kan het ook…

Hoor graag julie reacties

Re: Anet a6 laser mod?

Geplaatst: 21/03/24, 22:40
door PrintEngineer
Technisch kan het. Maar wil je dat echt op een machine met een acryl frame?

Re: Anet a6 laser mod?

Geplaatst: 22/03/24, 09:03
door Rob52
Het kan op iedere 3D-printer als je maar een adapter hebt of maakt voor het monteren.

Re: Anet a6 laser mod?

Geplaatst: 23/03/24, 09:08
door henryschippers2023
Dank tot nu toe voor de reacties, hep nu een laserpen van aliexpress, heeft volgens de productbeschrijving
‘High Power’ welicht kan ik daar wat me expirimenteren

Ik zal ook de aansturing moeten wijzigen van de x u en z as

Re: Anet a6 laser mod?

Geplaatst: 23/03/24, 09:34
door 3DWim
Ik geloof niet dat een laserpen iets gaan doen of het moet een hele sterke illegale pen zijn en dan nog gaat waarschijnlijk je accu snel leeg.
de vraag is echter WAT wil je laseren?
Papier, hout, door en door of alleen als verbrand oppervlak ??

Re: Anet a6 laser mod?

Geplaatst: 23/03/24, 10:16
door Rob52
Met een pen ga je weinig bereiken. Om werkelijk iets te kunnen branden heb je wel wat meer vermogen nodig. Het hangt uiteraard ook af van de snelheid die je wilt bereiken. Maar ik neem aan dat je niet met een snelheid van 1 mm/sec wilt werken, dan duurt het erg lang voor het onderwerp af is. Zoek even op internet en je vindt wat richtlijnen.

De tabel toont een overzicht van het benodigde minimumvermogen voor verschillende materialen. Deze waarden zijn richtwaarden. Een hoger laservermogen leidt over het algemeen tot snellere doorvoertijden en meer efficiëntie.

laser.jpg
(bron)

Re: Anet a6 laser mod?

Geplaatst: 23/03/24, 13:36
door henryschippers2023
Dank, zal me er eens in verdiepen

Re: Anet a6 laser mod?

Geplaatst: 25/03/24, 09:48
door Tecumseh
Wij hebben van Trotec een apparaat staan, deze zijn voorzien van een beschermende kap omdat afhankelijk van het vermogen zelfs de reflectie van de uv instraling (niet zichtbaar) je hoornvlies kan beschadigen. Pas dus zeker op met chinese laser modules!

Re: Anet a6 laser mod?

Geplaatst: 26/03/24, 17:23
door henryschippers2023
Ok

Toegevoegd in :
Ok

Re: Anet a6 laser mod?

Geplaatst: 30/03/24, 15:07
door henryschippers2023
Rob52 schreef: 23/03/24, 10:16 Met een pen ga je weinig bereiken. Om werkelijk iets te kunnen branden heb je wel wat meer vermogen nodig. Het hangt uiteraard ook af van de snelheid die je wilt bereiken. Maar ik neem aan dat je niet met een snelheid van 1 mm/sec wilt werken, dan duurt het erg lang voor het onderwerp af is. Zoek even op internet en je vindt wat richtlijnen.

De tabel toont een overzicht van het benodigde minimumvermogen voor verschillende materialen. Deze waarden zijn richtwaarden. Een hoger laservermogen leidt over het algemeen tot snellere doorvoertijden en meer efficiëntie.


laser.jpg
(bron)
Alleen markeren van papier of hout, vooral groote oppervlaktes, zoals zwart wit tekeningen

Re: Anet a6 laser mod?

Geplaatst: 30/03/24, 19:41
door Rob52
Dan gewoon uitproberen en kijken wat het brengt. Niet geschoten is altijd mis.

Re: Anet a6 laser mod?

Geplaatst: 01/04/24, 11:47
door henryschippers2023
Idd,😊 Try and error