Pagina 1 van 1

Teken hulp

Geplaatst: 24/03/26, 17:55
door Wim62
Ik ben al een tijdje bezig om mijn afstandsbedieningen ik een gridfinity box te krijgen , om ze te opbergen in een lade bij de tv .
Ik gebruikt het programma tooltrace om van foto to gridfinnity te gaan , en dat werkt goed .
Maar de bovenkant van de uitsparing is nogal scherp er zit geen afgeronde kant aan .
Dus hebt ik de file in een step bestand opgeslagen en geladen in Fusion360 , dat gaat ook goed . Maar als ik er een fillet wil aanbrengen ,
gaat het op een gegeven moment verkeerd . normaal als ik een fillet aan wil brengen worden de lijnen blauw maar nu zijn er lijnen rood , met de melding dat het niet mogelijk is .
maar omdat het model symmetrisch is en de ene kant wel lukt en de andere kant niet is voor mij een raadsel .
Ik zou best wel iets verkeerd gedaan hebben maar wat dat weet ik niet .
Wie weet hier een oplossing op ?

Schermafbeelding tooltrace .png
body_2.stl
(5.56 MiB) 4 keer gedownload

Re: Teken hulp

Geplaatst: 24/03/26, 19:01
door Hardy
wanneer je even de step file hier neer zet kunnen wel ook echt even kijken.
Ik zelf zou in dit geval even de bak in lengte richting doorsnijden en dan de al goede zijde spiegelen op de snijkant en het andere deel removen.

Geplaatst: 24/03/26, 19:08
door Wim62
Krijgt steeds een fout melding .
Schermafbeelding 2026-03-24 190523.png
Ik hebt de step file maar krijgt hem niet hier .

Geplaatst: 24/03/26, 19:13
door Rob52
Sla hem op in een zip bestand, dan kun je hem wel uploaden

Geplaatst: 24/03/26, 19:24
door Wim62
ziggo remote.zip
(66.6 KiB) 6 keer gedownload

Geplaatst: 24/03/26, 19:45
door Ch3vr0n
Aha maar dat kan ik oplossen. T'is omdat .step momenteel niet toegelaten is als upload extensie. Is het enkel .step dat programma's gebruiken of vb ook .stp?

Sent from my Pixel 10 Pro XL using Tapatalk

Toegevoegd in 4 minuten 14 secondes:
Fixed

Geplaatst: 24/03/26, 20:56
door Wim62
Maar daarmee is het probleem nog niet mee opgelost .😩

Geplaatst: 24/03/26, 21:44
door PaulM
Zie bijlage.

Geplaatst: 24/03/26, 21:45
door Hardy
Ik ben er al mee bezig, maar de tekening is helemaalniet symetrisch, ik heb hem in ieder geval gedeelt en daarna gespiegeld, dit lukt gewoon in lengte richting, maar er zitten verder ook nog fouten in de geometrie van de tekening waardoor je de linker en rechter helft (korte kant) de filet nog niet volledig kunt doorvoeren.
Ik ben nog even iets gaan wijzigen, misschien kun je hier wat mee.
ziggo remote v1.step
(768.45 KiB) 2 keer gedownload
Ik zie dat PaulM mij al voor is geweest :) Maar hij heeft niet de hele binnenrand gefilet,ik dus wel.

Geplaatst: 24/03/26, 21:50
door PaulM
en nu volledige fillet.... had niet direct gezien dat de volledige rand een afronding moest krijgen 8-)

Geplaatst: 24/03/26, 21:53
door Hardy
:oops: ;)

Geplaatst: 24/03/26, 22:32
door Wim62
Bedankt allemaal , ik denk dat ik het probleem hebt gevonden , in dit ontwerp zitten twee uitsparingen om met je vingers ,
om de remote eruit te halen , die hebt ik waarschijnlijk A symmetrisch ingetekend .
Maar aan de andere kant moet het toch ook kunnen als op je onderwerp wat niet symmetrisch een fillet toe te passen.
Maar we gaan er mee aan de slag , want ik vind het te mooi om het te laten liggen .