3DWim schreef: 15/10/22, 22:25
Maar ik snap niet helemaal waar de 3D scanner nu vandaan komt. Ik melde scanner in het algemeen maar bedoelde o.a. de lidar techniek voor de eerste laag detectie.
Da's misschien een beetje mijn fout gezien ik effectief 2 3 scanners heb, en dus je vraag automatisch zodoende interpreteerde.
3DWim schreef: 15/10/22, 22:25
maar het is toch een nl 3D printforum
Daar heb je resoluut gelijk in!
3DWim schreef: 15/10/22, 22:25
ik hou van persoonlijke 3D ervaringen van mensen die al dan niet een eigen printer in elkaar gezet hebben.
Net als ik, je kan soms veel meer leren van een persoon die een toestel effectief heeft, dan van gesponsorde reviews.
3DWim schreef: 15/10/22, 22:25
Dus daar naar verwijzen is voor mij wel (ver)wijzen naar de "uitgang".
Dat is/was voor mij in ieder geval niet de bedoeling! Was uitsluitend bedoeld aanvullende bron, niks meer. Ik heb die video van een uur helemaal bekeken en op 11:45min gaat die dieper in op het hele scanning/lidar systeem. Was interessant om te zien, maar nog ruimte voor verbetering! Lijkt volgens de video "spaghetti" te detecteren als er geen is, en omgekeerd. Scanning systeem zou het begin van 1e laag (primen) wat praktisch altijd niet helemaal perfect is te detecteren als "mogelijke fouten" en dus voor manuele input vragen. Video was trouwens van Uncle Jessy en niet 3D printing nerd zoals eerder vermeld. Even hieronder gelinked, stukje dat specifiek op jouw vraag ingaat zit denk ik op 11:45min
Suggestie om de topic titel te hernoemen naar iets meer relevant omtrent de effectieve vraagstelling (vb Baidu X1 Lidar ervaringen? ofzo iets. Misschien komt er dan iemand nu of in de toekomst af die hier specifiek op kan ingaan). Niet verplicht om te doen uiteraard.