complimeren software Marlin

Is je keuze van 3D-printer gemaakt en aangekocht, maar je hebt nadien nog een vraag? Heb je een probleem met een 3D print, en zoek je hulp? Dan is dit z'n plek.
Steven3D
Belgium

complimeren software Marlin

Bericht door Steven3D »

beste,

mijn eerste 3D printer Ender 3 Pro die ik 2dehands gekocht had voor ervaring op te doen en voor mijn zoontje van 8 leuke dingen mee te maken

na upgrade te doen van het moederbord nadat het originele stuk was was ik verplicht om ook nieuwe software er op te zetten van marlin.
ik heb ook de BLT Touch aangesloten op moederbord ( Z-probe 5 Pin) maar dit is nog niet gecompileerd in de software.
wel zelfs paar keer geprobeerd maar telkens loopt het fout.

ik heb op voorhand wel eens software gedownload voor de BLT Toch maar dat werkte niet zoals behoren
afmetingen van het bed kon ik ook niet aanpassen , de stappen waren verkeerd en Z-offset kon ik wel instellen en Probe werkt maar kreeg te veel andere problemen bij het uitlijnen die hij deed kwam aan de hoek van het bed en helemaal uit center.

ik heb dan gekozen voor de standaard software en gecompileerd voor de ender 3 Pro met het nieuwe moederbord

wie kan me helpen om de software aan te passen
Bijlagen
Schermafbeelding 2025-01-09 081204.jpg
Schermafbeelding 2025-01-09 080107.jpg
Laatst gewijzigd door Steven3D op 09/01/25, 22:48, 2 keer totaal gewijzigd.
Rob52
Netherlands

Bericht door Rob52 »

Niet om de taalpurist uit te hangen, maar om dezelfde taal te spreken. De software wordt gecompileerd en niet gecompliceerd of gecomplimeerd.

Sowieso bestaat er een verzameling van reeds aangepaste bestanden om een goede start te maken en dan hoef je eventueel nog maar een paar kleine dingen zelf aan te passen. Die bestanden moet je tegenwoordig los van Marlin downloaden. Het heet (afhankelijk van de uitgave) bijvoorbeeld Configurations-release-2.1.2.4. Zoek in de map examples je printer en kopieer de bestanden Configuration.h en Configuration_adv.h en plak die in je eigen Marlinversie. Op dezelfde plak waar de originele staan, je vervangt ze dus.

Loop op je gemak deze 2 bestanden langs en je vindt vanzelf wat instellingen die betrekking hebben op afmetingen. Indien die niet kloppen kun je ze aanpassen. Maar aangezien het al bewerkte bestanden zijn zal dit waarschijnlijk niet nodig zijn.

Maar misschien is dit ook wel wat je al gedaan hebt?
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Steven3D
Belgium

Bericht door Steven3D »

Beste,

Dank je voor de opmerking ik heb de tekst aangepast.
Ik heb de Marlin code gedownload en config bestanden ook dan de correcte printer geselecteerd en gekopieerd en geplakt in de Marlin map
Daarna opengedaan in Visual studio en gecompileerd
Ik heb nu net wel opgemerkt als ik Home druk dat de nozzle voorbij de rand staat van het bed
Ik denk dat de eindschakelaars niet goed staan, dit kan ik al aanpassen om te beginnen.
Om gebruik te maken van de BLT Touch moet ik dit ook aanpassen in de software
Dat lukt niet zo
Is er iemand die dit weet welke zaken ik moet aanpassen in Visual studio
Rob52
Netherlands

Bericht door Rob52 »

Los van het feit dat er hier waarschijnlijk wel iemand zit die je dat kan vertellen. Heb je al naar YT filmpjes gezocht? Daar staan er heel wat van op YT die misschien net voor een ander type Ender 3 zijn maar wel de procedure beschrijven.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in