Het eeuwig hannessen aan Supports na printen

Supports

Is je keuze van 3D-printer gemaakt en aangekocht, maar je hebt nadien nog een vraag? Heb je een probleem met een 3D print, en zoek je hulp? Dan is dit z'n plek.
B.S.
Netherlands

Het eeuwig hannessen aan Supports na printen

Bericht door B.S. »

Goedemiddag allemaal,

Hoewel ik het erg leuk vind om van alles en nog wat te printen, heb ik nog steeds gedoe met het verwijderen/kiezen van supports voor mijn prints,
Wat zijn handige veel gebruikte settings voor de Creality K1C om supports zo minimaal mogelijk en moeiteloos mogelijk te houden?

Ik hoor graag!
Printer:
Creality K1C :geekgr:
3DWim
Netherlands

Bericht door 3DWim »

Als 3D ontwerper zorg ik er voor dat er geen supports noodzakelijk zijn.
Mijn Weistek 3D printer heeft nl. totaal geen instelmogelijkheden softwarematig maar print idioot mooi. Dan moet je creatief worden.
Groet,
Wim

To quote or not to quote

Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
PrintEngineer
Netherlands

Bericht door PrintEngineer »

Er zijn veel ontwerpen te bedenken waar je support voor nodig hebt, en vaak moet je toch echt door uitproberen ervaren welke support instellingen het beste werken voor jou printer. Uitgangspunt is natuurlijk wel dat weet (je moet je er in verdiepen) waar instellingen voor dienen. Punt 2: je printer moet goed gekalibreerd zijn en dan met name de extruder. Een extruder die teveel filament extrudeerd zal te sterke hechting geven bij support, en krijg je die dus moeilijk los. Het is daarom echt zoeken en fine tunen tot je de beste instelling hebt gevonden
Tja ik weet niet waarom, maar ik heb iets met Orcabot printers
Wim62
Netherlands

Bericht door Wim62 »

3DWim schreef: 04/07/25, 13:19 Als 3D ontwerper zorg ik er voor dat er geen supports noodzakelijk zijn.
Mijn Weistek 3D printer heeft nl. totaal geen instelmogelijkheden softwarematig maar print idioot mooi. Dan moet je creatief worden.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens Wim , soms kom je er niet omheen ik geeft even een voorbeeld
yam-fs1-frame.stl
(1.52 MiB) 15 keer gedownload
Hoe zou jij deze dan printen in een geheel ?
P:S nog gefeliciteerd 🎂🍻.
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4S
Banditoz
Netherlands

Bericht door Banditoz »

Ik heb zelf een creality k1 (geen C). Ik gebruik meestal treesupport voor als de support wat hoger nodig is in het object en anders standaard support. De standaardwaarden geven al best een prima resultaat maar het is toch altijd een beetje proberen.
Hobby gebruiker, ender 3 pro met bigtreetech manta E3EZ met klipper/mainsail, ender 5 pro met E3EZ, CB2 en EBB36 met klipper/mainsail en orbiter extruder met orbiter sensor en een creality k1.
3DWim
Netherlands

Bericht door 3DWim »

Wim62 schreef: 04/07/25, 15:09 Daar ben ik het niet helemaal mee eens Wim , soms kom je er niet omheen ik geeft even een voorbeeld
Natuurlijk kan ik ook wel wat bedenken dat niet gaat. Maar als je die twee pennen nu apart print, het geheel op z'n kop zet dan gaat het pas fout bij die hor. pen met gat. Verander die vorm met een radius ipv haaks oversteken en je komt een heel eind (99%).
En dat bedoel ik ook met ontwerpen: zorg dat je geen ondersteuning nodig hebt, pas je ontwerp aan.
Bogen zijn lastig want komt het hoogste punt van twee kanten goed uit? Maar het kan wel.
Groet,
Wim

To quote or not to quote

Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
PaulM
Belgium

Bericht door PaulM »

Ik volg 3DWim hier 100%
Het design licht aanpassen met behoud van functionaliteit, en je hebt geen supports meer nodig. En die pennen die uitsteken zou ik apart maken en achteraf in het onderdeel monteren.
Creality K1 Max / Ultimaker 2+
Creality Space Pi dual filament dryer
Creality Halot Lite / Creality Halot One
Creality Wash&Cure UW-001 en UW-003
Revopoint Range
Software : varia 3D CAD/CAM / Cura 5.x / CrealityPrint 6.x / Chitubox Pro / Meshmixer / Fusion360 / LaserGRBL / ...
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in