Anycube Kobra S1 Combo of Creality K2 combo

Vragen over het gebruik van een de printer, toepassingen etc...
Wim62
Netherlands

Bericht door Wim62 »

Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:

Mijn theorie is dat meestal het filament breekt voor de extruder , na de extruder zit het filament meestal al in de nozzle bij direct aangedreven extrudes , dat zijn ze tegenwoordig meestal allemaal .
En bij een AMS zijn die aanvoer rollen zo klein van formaat dat het filament daar geen last van heeft dat ze recht geduwd wordt .
Dat is mijn theorie .
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa Core One + .
Rob52
Netherlands

Bericht door Rob52 »

Wim62 schreef: 03/09/26, 20:07 En bij een AMS zijn die aanvoer rollen zo klein van formaat dat het filament daar geen last van heeft dat ze recht geduwd wordt .
Dat is mijn theorie .
Dat maakt niks uit, ik heb helaas al meerdere keren de hele AMS uit elkaar mogen halen vanwege gebroken filament in de tubes.
Bambu Lab P1S Combo - TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
PrintEngineer
Netherlands

Bericht door PrintEngineer »

In z 'n algemeenheid zorgt het buigen van het filament voor stress in de molecuul structuur. Het afrollen is ook een vorm van mechanische stress waardoor de draad kan breken. En je ziet voor zover ik heb kunnen achterhalen dit effect alleen bij biologisch afbreekbare kunststoffen
Tja ik weet niet waarom, maar ik heb iets met Orcabot printers
Wim62
Netherlands

Bericht door Wim62 »

Rob52 schreef: 03/09/26, 22:16 Dat maakt niks uit, ik heb helaas al meerdere keren de hele AMS uit elkaar mogen halen vanwege gebroken filament in de tubes.
Daar kan ik mij niet in vinden , ik hebt wel eens een paar keer mee gemaakt dat het filament voor de tubes afbreekt .
Maar het ligt er ook aan welk merk filament je gebruikt , bij duurder filament hebt ik er minder of geen last van dan goedkoop filament .
En je kunt het al een beetje zien als je de rol voor het eerst open maakt hoe deze is omgewikkeld . En of de dikte van het filament zegt ook veel over de kwaliteit . Als je een dikte meting doet van het filament over 300cm en bij elke 50cm de dikte van het filament meet , dan kom je ook achter de kwaliteit van het filament .
Hoe meer die waardes verlopen des te slechter het filament is , in het uiterste geval .
Het wil niet zeggen dat het filament dan niet te gebruiken is , maar je kan deze na gebruik beter opbergen en niet in de machine laten zitten .
En stress in het filament kan veroorzaakt worden bij het oprollen van een spoel , door te warm en te strak opgerold worden .
En zo zijn er nog veel meer factoren voor het breken van filament .
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa Core One + .
Rob52
Netherlands

Bericht door Rob52 »

eSun is nu niet direct een B-kwaliteit en daar gebeurt het ook bij.
Wim62
Netherlands

Bericht door Wim62 »

Dat klopt , maar ik hebt het nog niet meegemaakt dat deze in de tubes gebroken is , bij mij gebeurt het altijd voor de tubes
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa Core One + .
Rob52
Netherlands

Bericht door Rob52 »

Meestal voor de tube, maar als het er (te) lang inzit gebeurt het ook in de tube. Zal misschien ook wel liggen aan de buiging van de tube, ik weet het niet. Maar het is mij in ieder geval meermaals gebeurd.

Maar goed dit is eigenlijk een ander draadje. Het was alleen een opmerking om rekening mee te houden voor als men denkt dat je het filament er zomaar ongestraft in kunt laten zitten.
rjmulder
Netherlands

Bericht door rjmulder »

Ook verschillende keren gehad dat het filament afbrak wat nog aan de printer zat of ook gebruikt en het laatste stuk weer opgerold op de rol dat er stukken afknappen. Wat me opvalt is dat elke keer het stuk wat van de rol is afgeweest. Tot op heden alleen nog maar gebruik gemaakt van 123, het knapt volgens mij ook alleen maar bij sla bij petg nog niet gehad.
Zonestar P802QSU met modificaties.
DIY Cartesian - MKS Gen L, TMC2130, bowden E3D clone.
DIY CoreXY in ontwikkeling - BTT M8P+CM4, TMC2209
Tecumseh
Netherlands

Bericht door Tecumseh »

Even terug on-topic, de vraag was voor ervaringen met de Anycubic S1 combo of de Creality K2 Combo.

Ik heb zelf de Anycubic S1 pro, daar zijn tegenwoordig meerdere versies van te krijgen, S1 en S1 max gaat dan over de afmeting en de combo word soms geleverd met de ACE pro of de ACE pro 2. Volgens mij kan de laatste een hogere droogtemperatuur bereiken, degene die ik heb kan tot 55 graden drogen en is volgens mij de S1 combo, de S1 combo v2 zou dan de verbeterde ACE hebben en de S1 combo max heeft zowel een groter volume als de ACE pro 2 (denk ik).

Ik werk zelf met Linux en de Anycubic slicer next werkt daar niet mee, is wel een afgeleide van Orcaslicer maar geen Linux build aanwezig. Ik heb daarom gekozen om de alternatieve aanvullende firmware Rinkhals erop te zetten, hiermee is de printer door middel van Orcaslicer direct aan te sturen en dat werkt prima. Garantie zou dan wel meteen verlopen zijn. De printer bevalt mij prima, tot nu toe ruim 500 printuren. Meerkleuren prints doe ik niet veel en dan vooral afwisselend per laag waardoor de hoeveelheid afval bij filament wissel meevalt. Als je wel meerdere kleuren per laag gebruikt dan levert dit werl veel afval op.
Anycubic Kobra S1 met de ACE pro
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in