Weinig activiteit op het forum
-
PrintEngineer
Weinig activiteit op het forum
Ligt het nu aan mij of is het gewoon erg stil op het forum? En ja, zelf heb ik ook niets te melden, want ik heb het veel te druk met andere zaken. Dat heeft overigens een legitieme reden, maar dat even ter zijde
Tja ik weet niet waarom, maar ik heb iets met Orcabot printers
-
Ch3vr0n
- Site Admin
- Contacteer:
De afgelopen dagen wel yup. Heb het ook gemerkt. Nu ja, dat zal ook wel z'n reden hebben. Mensen leven geen 3d
. Ik ben zelf nog druk bezig m'n bureau op orde te krijgen, hopelijk binnenkort een nieuwe speeltje (al is m'n nieuwste kleine speeltje een Sunlu E2 vorige week binnen gekomen)
Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk

Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing via klipper op een Raspberry PI 5, BigTreeTech SKR Mini E3 v3 & EBB42 v1.2.
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie
Bambulab X1C + 4 AMS
* aansturing via klipper op een Raspberry PI 5, BigTreeTech SKR Mini E3 v3 & EBB42 v1.2.
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie
Bambulab X1C + 4 AMS
Ik denk dat het sowieso wel wat minder zal worden, nu er steeds minder animo is om met diy printers bezig te zijn, ook al omdat de kant en klare printers steeds goedkoper en beter worden, waardoor er minder interesse is om je nog op een forum te begeven voor verbeteringen of oplossingen, ook algemeen op internet (b.v. youtube) gaat het alleen nog maar over nieuwe en geavanceerde printers die je kunt aanschaffen, maar de hobby technische (zelfbouw) aspecten komen steeds minder aan bod.
Jammer maar helaas, ik blijf in ieder geval nog wel lekker prutsen
Jammer maar helaas, ik blijf in ieder geval nog wel lekker prutsen
Groeten Hardy
Zelfbouw Ultifaker 20x20 Ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER via CanBus
Zelfbouw Ultifaker 20x20 Ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER via CanBus
Ik denk maar zo de boog kan niet altijd gespannen zijn .Maar dat het een keer een beetje rustig is is ook niet verkeert .
Ik ben zelf nog druk bezig met het inlezen en reviews te bekijken voor mij upgrade van mijn printer ik wacht totdat zo beetje de kinderziektes eruit zijn , want dat laat ik liever over aan mensen die er meer verstand van hebben dan ik .
Ben op moment ook bezig om mijn gas en Electra verbruik fors te verminderen en dat pakt op dit moment goed uit .
Maar ik weet wel als je niet meer hoeft te werken dat je het drukker kan krijgen dan dat je wel werkt
.
Ik ben zelf nog druk bezig met het inlezen en reviews te bekijken voor mij upgrade van mijn printer ik wacht totdat zo beetje de kinderziektes eruit zijn , want dat laat ik liever over aan mensen die er meer verstand van hebben dan ik .
Ben op moment ook bezig om mijn gas en Electra verbruik fors te verminderen en dat pakt op dit moment goed uit .
Maar ik weet wel als je niet meer hoeft te werken dat je het drukker kan krijgen dan dat je wel werkt
Laatst gewijzigd door Wim62 op 30/05/25, 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet
Wim
Prusa mk4S
Wim
Prusa mk4S
ha, ha hier ook. En over 4 weken met pre pensioen.Wim62 schreef: 30/05/25, 17:54 Ben op moment ook bezig om mijn gas en Electra verbruik fors te verminderen en dat valt op dit moment goed uit .
Dan eens kijken wat ik met alle vrije tijd ga doen

Groet,
Wim
To quote or not to quote
Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Wim
To quote or not to quote
Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Als je er eenmaal een beetje aan gewend bent dan vraag je je op een gegeven moment af hoe je in vredesnaam nog tijd hebt gehad om 5 dagen in de week ook nog te werken. Maar dat went snel hoor.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Ja ik ben ook niet meer zo actief, familie enz. gaat voor dus...
En mijn printer wou op een moment ook niet meer, had er niet veel zin in om de fout te zoeken.
Heb dat uiteindelijk wel gedaan, en was zoals ik vermoedde, printkop 'verstopt',(vastgelopen).
En jawel, die moest dus gereinigd worden, een paar dingen geprint en terug idem.
Had gezien dat de ptfe tube speling had, en jawel de koppeling die deed niet wat hij hoorde te doen.
Heb die dan omgewisseld met die op de "extruder" zat, alles terug gereinigd, en we zijn weer terug op weg.
Was van plan om de "sprite etruder se" te plaatsen maar heb dat nog maar uitgesteld, hij doet het nu terug dus...
Ik zal seffens iets posten dat ik gisteren heb geprint, duurde vrij lang, maar resultaat is goed en zoals ik hoopte.
En mijn printer wou op een moment ook niet meer, had er niet veel zin in om de fout te zoeken.
Heb dat uiteindelijk wel gedaan, en was zoals ik vermoedde, printkop 'verstopt',(vastgelopen).
En jawel, die moest dus gereinigd worden, een paar dingen geprint en terug idem.
Had gezien dat de ptfe tube speling had, en jawel de koppeling die deed niet wat hij hoorde te doen.
Heb die dan omgewisseld met die op de "extruder" zat, alles terug gereinigd, en we zijn weer terug op weg.
Was van plan om de "sprite etruder se" te plaatsen maar heb dat nog maar uitgesteld, hij doet het nu terug dus...
Ik zal seffens iets posten dat ik gisteren heb geprint, duurde vrij lang, maar resultaat is goed en zoals ik hoopte.

Ender 5 plus origineel, dat hoor je 

Ooh, en denk je dat dan helpt door minder op het forum te komen?Wim62 schreef: 30/05/25, 17:54

Nu ja, alle beetjes helpen. Dat valt niet te ontkennen. Maar we zien je graag af en toe iets posten Wim.

Groeten uit Hoogeveen.
3 Printers: Artillery S1, Artillery Genius en een JGmaker duo printer
Software: ik ontwerp met Design Spark Mechanical 6.0.3 en Cura 5.6.0
3 Printers: Artillery S1, Artillery Genius en een JGmaker duo printer
Software: ik ontwerp met Design Spark Mechanical 6.0.3 en Cura 5.6.0
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in