Een totale leek

Ben je nieuw? Wil je jezelf voorstellen, dan is dit het ideale plekje!
willemsel
Netherlands

Een totale leek

Bericht door willemsel »

Bij deze zal ik mij dan ook netjes voorstellen.

Ik heet Willem en ben 48 jaartjes jong en ik woon in Sittard-Geleen (Limburg)

Al ruim 3 jaar twijfelde ik of ik een 3D printer zou kopen want heb je zoiets echt nodig?
Eerst heb ik me dan maar bezig gehouden met 3D tekenen. Toen dit een beetje lukte wat ik nog altijd aan het twijfelen.
Mijn werkgever kwam ineens met de vraag of ik iets voor haar kon 3D printen. Ze dacht dat ik al een printer had :lol:
Ik heb haar dus verklapt dat ik die nog niet had maar eigelijk toch wilde kopen binnen een paar maanden.
Daarop gaf mijn werkgever aan dat ik toch nog een kado tegoed had en ze wilde graag meebetalen aan de 3D printer.
Ja, ook omdat ze natuurlijk het onderdeel wilde laten namaken :mrgreengr:
Hierdoor benik gaan kijken naar een goede starters printer en mij ook viel op de A1 met AMS lite.
Dus toen maar besteld.

Nu 4 dagen later ben ik zeer tevreden met een extra hobby.
Heb je zo een printer nodig? Niet persé maar het is verrekte handig en ik heb me al heel veel bedacht wat ik zou kunnen printen.
Zelfs zoveel dat ik de komende eerste maanden wel zoet zal zijn.
Ps het onderdeel van de werkgever heb ik reeds nagetekend en moet aleen nog geprint worden.
Dit is een leuk startproject want je maakt er ook nog iemand anders blij mee.
Barbara
Netherlands

Bericht door Barbara »

Welkom Willem

Veel plezier met je nieuwe hobby.
En schroom niet om hier op het forum vragen te stellen, we zijn allemaal ooit beginner geweest.
Bambu Lab P1P met AMS
Creality Ender 3
Cura 5.3.1
Bambu Studio
willemsel
Netherlands

Bericht door willemsel »

Dank je wel.
Ik zal zeker mijn vraag stellen als ik er niet uit kom.
3DWim
Netherlands

Bericht door 3DWim »

Leuk weer een Wim erbij.
Welkom.
Groet,
Wim

To quote or not to quote

Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Frits
Netherlands

Bericht door Frits »

Een goed begin is het halve werk zeggen ze. Welkom Willem.
Groeten uit Hoogeveen.

3 Printers: Artillery S1, Artillery Genius en een JGmaker duo printer
Software: ik ontwerp met Design Spark Mechanical 6.0.3 en Cura 5.6.0
Vink
Contacteer:
Netherlands

Bericht door Vink »

Mooie printer! ik zag dat hij bij Bambulab store 455 euro kost en bij 123-3d.nl 599 euro.. das wel een erg groot verschil.
printer: Ender 3 S1 Pro
software: 123D Design / Cura 5.5
Ch3vr0n
Site Admin
Contacteer:
Belgium

Bericht door Ch3vr0n »

Yup, zelfs de ams en standaard vervang onderdelen zijn betrekkelijk duurder. Alle begrip dat er winst met worden gemaakt, maar het zijn erg grote verschillen. Dan wacht ik liever een paar dagen om zoveel te besparen

Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk

Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 4 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Wim62
Netherlands

Bericht door Wim62 »

Ch3vr0n schreef: 30/10/24, 20:48 zelfs de ams en standaard vervang onderdelen zijn betrekkelijk duurder. Alle begrip dat er winst met worden gemaakt
Waar voorheen met flinke kortingen strooide werd moeten de huidige kopers meer gaan betalen om toch een beetje winst te maken .
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4
PrintEngineer
Netherlands

Bericht door PrintEngineer »

Als een leverancier op enig moment te duur is geworden zal hem/haar dat klanten gaan kosten. Dat geldt zeker voor webshops die hun klanten niet persoonlijk kennen. En voor een verschil van € 145 zou ik ook wel een paar dagen/weken langer willen wachten. En ik heb vrij veel geduld, dus een paar dagen of weken zitten mij niet in de weg.

Leveranciers als 123-3D zorgen voor een hele snelle levering en bereiken daarmee de groep ongeduldige mensen die alles de volgende dag in huis willen hebben. Daar betaal je in verhouding dan ook extra voor en dat vind ik terecht. De hele machine die erachter zit om snelle levering mogelijk te maken kost ook heel veel geld om die te laten draaien. Pakketbezorger zijn is over het algemeen een hondenbaan, want je wordt voor een relatief laag salaris en onder hoge tijdsdruk aan het werk gestuurd. En dat alles om de steeds ongeduldiger wordende mens maar van dienst te zijn
Bij mij weet je het nooit waarmee ik print. Momenteel kan ik kiezen uit een Wanhao Duplicator I3 Plus en een gerestaureerde Orcabot v0.43
Wim62
Netherlands

Bericht door Wim62 »

Daar ben ik het met jou wel over eens , ik hebt 2 maanden moeten wachten voordat ik mijn printer in huis had .
Ik hebt hem ook rechtstreeks bij de leverancier gekocht , er zat ook geen dozen schuivers tussen , maar het geduld heeft mij beloond met een prachtige printer .
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in