Voorstellen

Ben je nieuw? Wil je jezelf voorstellen, dan is dit het ideale plekje!
Femke
Netherlands

Voorstellen

Bericht door Femke »

Hallo forumleden,
Nadat het oude forum was opgeheven heb ik me nooit afgevraagd - of er naar gezocht - of er elders wellicht een nieuw forum zou zijn. Tot ik het afgelopen weekend dit forum tegenkwam en tot mijn verbazing met veel Nederlanders; ik heb de indruk dat er veel zijn overgekomen van het oude forum.
Het koste me moeite om me te registreren, omdat ik geen bevestigingsmails ontving; nu dus wel ontvangen. Dank voor het accepteren.

Over mezelf en 3D kan ik melden dat ik in 2020 een Creality CR-10S heb gekocht en vervolgens diverse extra's, waaronder een BL-Touch. In het begin best wel veel geprint, vervolgens een rustperiode (2022/2023) en half dit jaar een uitgebreid project opgepakt (bouwen van een 4x5" camera).

Twee weken terug weigerde de BL-touch dienst waardoor printen onmogelijk werd. Nieuwe BL-Touch gekocht maar gaf het zelfde probleem. Reden om op zoek te gaan naar info en stuitte ik op dit forum: hiep hoi.
Groeten, Femke
Ch3vr0n
Site Admin
Contacteer:
Belgium

Bericht door Ch3vr0n »

Welkom terug bij de bende. Ik heb dit forum opgericht als directe opvolger van het .NL domein na overleg op cncforum, dus er zijn inderdaad veel van de toenmalige oude leden reeds actief, helaas moest alles van 0 terug beginnen gezien de toenmalige beheerder geen enkele reactie gaf omtrent overname van het oude forum en dus alle gegevens verloren gingen. Goed te horen dat er geen problemen waren bij het registreren.

Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 4 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
3DWim
Netherlands

Bericht door 3DWim »

Hallo Femke,
Welkom terug op het nest ;-)

Ik zou bijna willen pleiten voor een 4x5 camera project topic. Ben zeer benieuwd hoe dat gaat worden.
Groet,
Wim

To quote or not to quote

Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Hardy
Netherlands

Bericht door Hardy »

Welkom Femke, ik ben ook wel benieuwd, als (gepensioneerd) vakfotograaf, naar je 4x5 inch camera, ik heb zelf vaak gewerkt met zo'n ding (sinar), maar in deze digitale wereld is het nostalgie geworden.
Zelfbouw Ultifaker 20x20 ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER via CanBus
Frits
Netherlands

Bericht door Frits »

Een camera bouwen met je 3D printer. Dat moet een interessant object zijn. Welkom op dit forum, waar ze je met veel vragen kunnen helpen.
Groeten uit Hoogeveen.

3 Printers: Artillery S1, Artillery Genius en een JGmaker duo printer
Software: ik ontwerp met Design Spark Mechanical 6.0.3 en Cura 5.6.0
henryschippers2023
Netherlands

Bericht door henryschippers2023 »

Hardy schreef: 29/10/24, 20:53 Welkom Femke, ik ben ook wel benieuwd, als (gepensioneerd) vakfotograaf, naar je 4x5 inch camera, ik heb zelf vaak gewerkt met zo'n ding (sinar), maar in deze digitale wereld is het nostalgie geworden.
Ik ook als hobby fotograaf!
Misschien kan u de informatie delen met ons?
Hardy
Netherlands

Bericht door Hardy »

Helaas niet, dit is een 3D print forum en ik ben ook niet meer echt meer met professionele fotografie bezig, alleen nog dingen die ik echt leuk vind, b.v. in de muziek doe ik nog wel iets. tik mijn naam maar eens op facebook in.
Zelfbouw Ultifaker 20x20 ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER via CanBus
Femke
Netherlands

Bericht door Femke »

Dank jullie wel voor het welkom.
De camera waar ik het over heb is te vinden op: https://standardcameras.com/.
Hij zit nu in elkaar, maar heb nog wat extra's nodig (lens, filmhouders, ....) en moet zeker nog testen op lichtdichtheid.
Kans bestaat dat het uitgaat als een nachtkaars. Zal nog moeten uitzoeken hoe ik een foto hier kan laten zien.
Rob52
Netherlands

Bericht door Rob52 »

Er staat op Thingiverse ook een heleboel aan onderdelen en hele camera's om te printen. Lichtdichtheid kun je eventueel op aansluitpunten nog verbeteren door er dun zwart tochtband tussen te plakken.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in