Late to the game
Late to the game
Hoi,
Ik voel me wat late to the game gezien de edele 3d printing hobby/business toch al serieus wat jaren bestaat.
Vanuit m'n woodworking interesse is het toch getriggerd om ook met 3d printing aan de slag te gaan en heb me nu een tweede hands Creality Ender 3 Pro gekocht.
Al een paar prints gemaakt maar vooral nog aan het uitzoeken en proberen. En ook een plaatsje te zoeken om het ergens te zetten zodat we geen last hebben van het lawaai 8-9u per dag want het is toch best wel een irritant geluidje.
Ik voel me wat late to the game gezien de edele 3d printing hobby/business toch al serieus wat jaren bestaat.
Vanuit m'n woodworking interesse is het toch getriggerd om ook met 3d printing aan de slag te gaan en heb me nu een tweede hands Creality Ender 3 Pro gekocht.
Al een paar prints gemaakt maar vooral nog aan het uitzoeken en proberen. En ook een plaatsje te zoeken om het ergens te zetten zodat we geen last hebben van het lawaai 8-9u per dag want het is toch best wel een irritant geluidje.
-
PrintEngineer
Zeg dat wel, late to the game. De eerste commerciële 3D printer werd al in 1984 ontwikkeld. In ieder geval welkom hier op het forum. En ja, dat geluid hoort erbij ' dus wen er maar aan '
Tja ik weet niet waarom, maar ik heb iets met Orcabot printers
Ik hebt ook altijd last van het geluid als de radio aanstaat , daarom hebt ik hem maar verkocht 
Met vriendelijke groet
Wim
Prusa mk4S
Wim
Prusa mk4S
Die radio, hoop ik 
Welkom Tarkin

Welkom Tarkin
Groeten uit Hoogeveen.
3 Printers: Artillery S1, Artillery Genius en een JGmaker duo printer
Software: ik ontwerp met Design Spark Mechanical 6.0.3 en Cura 5.6.0
3 Printers: Artillery S1, Artillery Genius en een JGmaker duo printer
Software: ik ontwerp met Design Spark Mechanical 6.0.3 en Cura 5.6.0
We zoeken wel een plaatsje in de garage, naast de tafelzaag en frees valt het lawaai wel mee 

De mate van het lawaai is deels afhankelijk van de printsnelheid. Maar ik vind het allemaal wel meevallen. Als je hem in de garage gaat opstellen hoop ik maar dat die verwarmd is of redelijk geklimatiseerd. In de zomer zal het allemaal wel gaan, maar als het kouder en vochtiger wordt zal de printer dat niet altijd even leuk vinden. Maar dat zie je vanzelf aan het resultaat.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Het is een geisoleerde garage inderdaad met verwarming, dus dat zal wel loslopen.
Ik ben ook aan het denken om een 3D printer aan te schaffen. Het wordt zowiezo een Prusa, de MK4 of de XL. Ik wil ‘m om diverse redenen ook niet in de woonkamer. Mogelijk in de garage of ongebruikte slaapkamer. Wat is eigenlijk de ideale temperatuur en luchtvochtigheid voor een 3D printer? Als deze niet ideaal zijn, helpt een behuizing dan zoals die MK4 enclosure? Ik verwacht dat ik vooral PLA en PETG zal printen.Rob52 schreef:Als je hem in de garage gaat opstellen hoop ik maar dat die verwarmd is of redelijk geklimatiseerd. In de zomer zal het allemaal wel gaan, maar als het kouder en vochtiger wordt zal de printer dat niet altijd even leuk vinden. Maar dat zie je vanzelf aan het resultaat.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
-
Ch3vr0n
- Site Admin
- Contacteer:
Fixed 
Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk

Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing via klipper op een Raspberry PI 5, BigTreeTech SKR Mini E3 v3 & EBB42 v1.2.
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie
Bambulab X1C + 4 AMS
Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
* aansturing via klipper op een Raspberry PI 5, BigTreeTech SKR Mini E3 v3 & EBB42 v1.2.
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie
Bambulab X1C + 4 AMS
Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Je kunt even kijken welk type moederbord erin zit. Toen ik mijn ender 3 pro kocht een paar jaar geleden zat er een 8 bit moederbord in (ik dacht 1.1.4) dan heb je van die irritante oude modem geluiden. Ii heb er bij de mijne vrij snel een 32 bit moederbord ingezet (bigtreetech skr mini e3 v2). Dat scheelt heeeel veel. Je motoren worden dan anders aangestuurd en dan zijn alleen je ventilatoren nog vervelend. Maar ik zou eerst gewoon even vertrouwd raken met de machine ondanks het geluid.
Hobby gebruiker, ender 3 pro met bigtreetech manta E3EZ met klipper/mainsail, ender 5 pro met E3EZ, CB2 en EBB36 met klipper/mainsail en orbiter extruder met orbiter sensor en een creality k1.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in