Ender 3 V2 doet niks meer
Na aanklikken van Auto homo gebeurt er letterlijk niks
-
Ender 3 V2 doet niks meer
Hallo allemaal,
Ik heb een Ender 3 V2, deze doet t op dit moment helaas niet meer. Ik heb laatst een CR-Touch gekocht en na een tijdje doet het auto home letterlijk niks meer. Ik heb de sensoren handmatige proberen te activeren deze doen het helaas zo ook niet meer. Is er iemand die hier meer over weet heb al een aantal avonden besteed zonder enige vooruitgang. Voor vragen stel deze gerust!
MVG,
Leon Bregman
Ik heb een Ender 3 V2, deze doet t op dit moment helaas niet meer. Ik heb laatst een CR-Touch gekocht en na een tijdje doet het auto home letterlijk niks meer. Ik heb de sensoren handmatige proberen te activeren deze doen het helaas zo ook niet meer. Is er iemand die hier meer over weet heb al een aantal avonden besteed zonder enige vooruitgang. Voor vragen stel deze gerust!
MVG,
Leon Bregman
Beetje moeilijk zo op afstand. Maar wat doet hij nog wel? En heb je al gemeten? Zo ja, waar en wat. Start hij bijvoorbeeld wel gewoon op? Heb je een werkend menu of is er niks te bedienen.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
-
PrintEngineer
Wat Rob, ook al zegt. Is er al met een multimeter gemeten om te zien waar er wel en niet spanning staat. En wat doet het wel wat niet?. Gaat bijvoorbeeld het display wel aan of blijft alles levenloos?
Tja ik weet niet waarom, maar ik heb iets met Orcabot printers
-
Hij start gewoon op en heeft een werkend menu. Er is voor de rest nog niks gemeten.
Heb je de BLT er zelf opgezet? Heb je de bijbehorende software er toen ook opgezet? Bedoel je daarmee dat je in het menu de instructie Auto Home geeft en dan niet reageert? Met de hand sensoren geactiveerd? Beschrijf je procedure eens en wat er dan (niet) gebeurt. Als je er een BLT opzet is de Z-eindstop niet meer nodig, die wordt door de BLT overgenomen.LeonBregman123 schreef: 15/07/24, 20:45 Ik heb laatst een CR-Touch gekocht en na een tijdje doet het auto home letterlijk niks meer. Ik heb de sensoren handmatige proberen te activeren deze doen het helaas zo ook niet meer.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
-
PrintEngineer
Wat je misschien als snelste optie zou kunnen proberen is om de firmware er nog een keer opnieuw op te zetten. Want ik neem aan dat je eerst hebt gekeken welke versie je moest kiezen
Als ik het goed lees heeft de bltouch wel gewerkt. Ik zou beginnen om de bekabeling eens goed na te lopen. Er hoeft maar 1 contactje niet lekker te zitten en er gebeurd weinig tot niks met de bltouch.
Hobby gebruiker, ender 3 pro met bigtreetech manta E3EZ met klipper/mainsail, ender 5 pro met E3EZ, CB2 en EBB36 met klipper/mainsail en orbiter extruder met orbiter sensor en een creality k1.
-
De stappen die ik heb ondernomen:
1. Zelf insallatie van CR Touch => hierbij de Z-as sensor verwijderd
2. Juiste firmware gekozen => ook al opnieuw op de USB gezet
3. Met de hand de sensoren proberen te activeren => dit gaf geen reactie en het menu bleef hangen in auto homo
Hierbij heb ik nog niks doorgemeten
Wat banditoz zegt, eerst de bekabeling nakijken. (Iemand die toevallig video's heeft over sensoren en servo's nakijken of deze werken)
BTW
Ik heb al instructie video's bekeken op YT, deze geven vaak de oplossing wanneer er 1/2 assen niet werken
1. Zelf insallatie van CR Touch => hierbij de Z-as sensor verwijderd
2. Juiste firmware gekozen => ook al opnieuw op de USB gezet
3. Met de hand de sensoren proberen te activeren => dit gaf geen reactie en het menu bleef hangen in auto homo
Hierbij heb ik nog niks doorgemeten
Wat banditoz zegt, eerst de bekabeling nakijken. (Iemand die toevallig video's heeft over sensoren en servo's nakijken of deze werken)
BTW
Ik heb al instructie video's bekeken op YT, deze geven vaak de oplossing wanneer er 1/2 assen niet werken
-
PrintEngineer
Misschien heb je hier iets aan https://vslot-poland.com/stepper-motor-connection
Probeer eens een firmware van een andere site. Er zwerven veel firmwares rond op het internet die niet correct werken.
Vraag mij niet hoe ik dit weet.....
Vraag mij niet hoe ik dit weet.....
Ender 5 Plus omgebouwd naar Mercury One.1 , voorzien van BigTreeTech Manta M8P V2, raspberry pi CM4, EBB36, Phaetus Rapido Hotend 2 UHF - DFR0550 display - Klipper met CANbus
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in