Cura profile for CR-10 SE Onderwerp is opgelost
Cura profile for CR-10 SE
I have bought some months ago a Creality CR-10 SE. I like to use the Cura 5.8 Slicer.
For the CR-10 SE is no profile in the Cura slicer. I have tried some others, but those give all errors.
Can someone give me an advise which profile is coming close to the CR-10 SE and works fine to print?
Thanks.
Wim
For the CR-10 SE is no profile in the Cura slicer. I have tried some others, but those give all errors.
Can someone give me an advise which profile is coming close to the CR-10 SE and works fine to print?
Thanks.
Wim
Ik zou de vraag gewoon even in het Nederlands stellen. Niet iedereen hier spreekt en/of leest vloeiend Engels. En je voorstelling was ook gewoon in het Nederlands.
Maar je kunt gewoon zelf een nieuw profiel aanmaken met de gegevens van je printer. Je hoeft niet perse een bestaand "voorgekauwd" profiel te gebruiken. Maar misschien even handig te vermelden wat de fouten zijn waar je tegenaan loopt.
Maar je kunt gewoon zelf een nieuw profiel aanmaken met de gegevens van je printer. Je hoeft niet perse een bestaand "voorgekauwd" profiel te gebruiken. Maar misschien even handig te vermelden wat de fouten zijn waar je tegenaan loopt.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Bedankt voor de informatie.
Een profiel aanmaken is geen probleem. Ook niet om waarden of namen te wijzigen.
Het probleem waar ik tegen aanloop met diverse profielen van andere printers, is dat de vermelde g-code bij opstart niet juist is. De onbekende gcode, zorgt er voor dat mijn printer stopt voordat het printen begint. Een vermelding waarom, geeft de printer niet.
Wat ik ook wijzig of verander, ik heb nog geen g-code voor de opstart gevonden, die wel werkt.
Graag hulp wat te doen.
Een profiel aanmaken is geen probleem. Ook niet om waarden of namen te wijzigen.
Het probleem waar ik tegen aanloop met diverse profielen van andere printers, is dat de vermelde g-code bij opstart niet juist is. De onbekende gcode, zorgt er voor dat mijn printer stopt voordat het printen begint. Een vermelding waarom, geeft de printer niet.
Wat ik ook wijzig of verander, ik heb nog geen g-code voor de opstart gevonden, die wel werkt.
Graag hulp wat te doen.
Hi, je vermeld dat je favoriete slicer Cura is.. heb je de Creality slicer al geprobeerd? (volgens mij heeft die wél een CR-10 SE profiel.
printer: Ender 3 S1 Pro
software: 123D Design / Cura 5.5
software: 123D Design / Cura 5.5
-
Ch3vr0n
- Site Admin
- Contacteer:
Als dat zo is dan moet je dat profiel kunnen exporteren en gebruiken in Cura. Creality Slicer is nl gebaseerd op Cura en veel beperkter in mogelijkheden.
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing via klipper op een Raspberry PI 5, BigTreeTech SKR Mini E3 v3 & EBB42 v1.2.
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie
Bambulab X1C + 4 AMS
Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
* aansturing via klipper op een Raspberry PI 5, BigTreeTech SKR Mini E3 v3 & EBB42 v1.2.
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie
Bambulab X1C + 4 AMS
Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Ik heb zeker de Creality slicer 5.0 geprobeerd. En daar is inderdaad een CR-10 SE als printer gedefinieerd. En je kunt de gcode kopiëren.
Deze opstart gcode heb ik gekopieerd naar een printer profiel in Cura. Dat had ook tot gevolg, dat de printer met deze gcode door Cura gebruikt bij een model, tot stilstand kwam voordat de printer ging printen.
Bij Creality slicer 5.1 kan ik de gcode niet meer kopiëren. En de tekst van de gkode in Creality slicer 5.1 is ook niet meer te vinden in de vermelding die in een lange lijst gedaan wordt.
Wat ik nog niet geprobeerd heb, is de gkode in Cura van de Creality K1 te gebruiken. Ik zal dat binnenkort eens doen.
Deze opstart gcode heb ik gekopieerd naar een printer profiel in Cura. Dat had ook tot gevolg, dat de printer met deze gcode door Cura gebruikt bij een model, tot stilstand kwam voordat de printer ging printen.
Bij Creality slicer 5.1 kan ik de gcode niet meer kopiëren. En de tekst van de gkode in Creality slicer 5.1 is ook niet meer te vinden in de vermelding die in een lange lijst gedaan wordt.
Wat ik nog niet geprobeerd heb, is de gkode in Cura van de Creality K1 te gebruiken. Ik zal dat binnenkort eens doen.
Heb je hier iets aan? Even een stukje naar beneden scrollen:
https://the3dprinterbee.com/creality-cr ... -settings/
https://the3dprinterbee.com/creality-cr ... -settings/
Currently using: Prusa i3 MK3S+, BambuLab X1c, PrusaSlicer, BambuStudio

"A mind is like a parachute. It doesn't work if it's not open." FZ

Bedankt voor de informatie. Die had ik een tijdje geleden al gevonden en geprobeerd, maar er blijft een stilstand komen, net voor het printen van de printer.
dit wat voor mij ook de reden om op dit forum eens te vragen of er mensen zijn met een CR-10 SE en hetzelfde probleem hebben met de Cura slicer.
dit wat voor mij ook de reden om op dit forum eens te vragen of er mensen zijn met een CR-10 SE en hetzelfde probleem hebben met de Cura slicer.
Wat heb je op de printer zelf nog aan instellingen gedaan of veranderd?
Ik ken deze printer verder niet. Is het een Marlin of Klipper printer? Of heeft Creality eigen firmware erop draaien?
Hoe ver komt de printer door de g-code?
Heb je de nieuwste firmware op je printer draaien? En al een factory reset geprobeerd?
Ik ken deze printer verder niet. Is het een Marlin of Klipper printer? Of heeft Creality eigen firmware erop draaien?
Wat bedoel je hiermee? Hoe ver komt de printer na het starten van de printjob? Doet de printer wel opstarten (temp, homing, leveling, etc) maar niet het printen van het object zelf?
Hoe ver komt de printer door de g-code?
Heb je de nieuwste firmware op je printer draaien? En al een factory reset geprobeerd?
Currently using: Prusa i3 MK3S+, BambuLab X1c, PrusaSlicer, BambuStudio

-
PrintEngineer
Bij de voor gedefinieerde profielenn in Cura is meestal al een stukje start en end code aanwezig. Het kan natuurlijk zijn dat het profiel dat je hebt gekozen iets in de start code heeft staan waar de firmware niet mee overweg kan
Tja ik weet niet waarom, maar ik heb iets met Orcabot printers
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in