Probleempje met plaatsen bericht

Algemeen forum
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 8 months en 1 week old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
Ch3vr0n
Site Admin
Contacteer:
Belgium

Bericht door Ch3vr0n »

Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:

Een 2e melding (via pm is binnen gekomen), dus ben ik op hosting niveau wat gaan kijken en 1 en ander aangepast. Tijdens die aanpassing kreeg ik van diezelfde persoon al een melding dat het aan zijn kant al was opgelost. Mag ik vragen aan iederen die in dit topic een bericht plaatsten en op 1 of andere manier een probleem ondervonden even de cookies EN browser cache te wissen voor het forum, het forum uit de geschiedenis te halen en daarna de browser opnieuw te starten en dit op alle browsers die door hen getest/gebruikt werden?

Da's de enige manier om gegarandeerd het forum op te vragen in de browser met de gewijzigde instellingen. Helpt dit niet heb ik nog 1 minime maatregel die ik zou kunnen doen, maar is eigenlijk redundant want die wordt op server niveau al globaal toegepast 301 redirect van http verkeer naar https
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing via klipper op een Raspberry PI 5, BigTreeTech SKR Mini E3 v3 & EBB42 v1.2.
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 4 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Rob52
Netherlands

Bericht door Rob52 »

Werkt nog steeds niet. Wel vreemd dat het met Edge wel werkt en met Chrome niet. Niet dat me dit echt verbaast, want ik heb dit al wel vaker meegemaakt. Ik heb tijden niet op Alia expres gekund op een normale manier als ik dit via Chrome deed. Ik kon dan niet meer op detailniveau komen na een klik. En dat functioneerde wel met Edge. Na heel lange tijd werkt het nu weer wel, maar het heeft zeker 2 jaar niet gewerkt. Ik denk dat er toch meer richting browser moet worden gedacht.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Ch3vr0n
Site Admin
Contacteer:
Belgium

Bericht door Ch3vr0n »

Bij Vink (2e persoon) was het firefox die niet werkte en chrome wel, dus het is ook niet specifiek 1 bepaalde browser. Ik heb echt geen idee meer om dit verder aan te pakken. Ik kan het op geen enkele manier reproduceren.

@Rob52 Der is misschien 1 laatste optie die je kan doen en das de browser console oproepen (onder firefox is dat F12) en bij het proberen kijken of je een of andere melding ziet in de console of foutmelding krijgt van het forum, en nogmaals proberen. Want zonder zo'n melding heb ik geen enkele aanleiding om mee aan de slag te gaan.

Ik heb op die manier net een extensie gezien problemen bezorgde bij het oproepen van pagina's, en hem gedeactiveerd. Was al sinds 2022 niet meer bijgewerkt en geen update voor beschikbaar. Geen idee of dat de oplossing is
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing via klipper op een Raspberry PI 5, BigTreeTech SKR Mini E3 v3 & EBB42 v1.2.
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 4 AMS

Rob52
Netherlands

Bericht door Rob52 »

Ik heb de F12 modus gebruikt en terwijl ik daarin was een bericht met afbeelding geplaatst. Ik toen functioneerde alles wel correct. Zowel het voorbeeld als het verzenden werkte gewoon. Terwijl dat zonder de F12 modus niet werkte. Ik probeer het nu nog een keertje om te kijken of dit nu blijvend is.

Toegevoegd in 2 minuten 34 secondes:
En ja, nu werkt het ook weer gewoon. Schiet mij maar lek.
Barbara
Netherlands

Bericht door Barbara »

Bij mij gaat het nog steeds niet goed.
In dit subforum krijg ik wel een voorbeeld.
Bambu Lab P1P met AMS
Bambu Lab Studio
(Creality Ender 3) op non-actief gesteld
Rob52
Netherlands

Bericht door Rob52 »

Heb je de F12 modus in de Marktplaats geprobeerd?
Ch3vr0n
Site Admin
Contacteer:
Belgium

Bericht door Ch3vr0n »

Dan weet ik het ook niet meer, de ingrepen die ik nog kan doen zijn helemaal op. Problematische extensie is weg (die urls omzette naar de titels van onderwerpen) en ook op SSL niveau is alles 100%, up-to-date, https wordt geforceerd (zonder https kom je de site zelfs niet op), certificaten zijn up-to-date DOCP stacking is actief... Ik kan niks meer doen zonder specifieke foutcodes van de problematische browser consoles waarmee ik aan de slag kan gaan.

Ik kon van in het begin niks reproduceren, en nu zijn er nog minder mogelijke factoren in het spel. Ti's wel geen probleem dat specifiek dit forum betreft. Als ik google op "phpbb firefox doesn't work" of "phpbb chrome doesn't work" krijg je tientallen hits

Bambulab X1C + 4 AMS

Rob52
Netherlands

Bericht door Rob52 »

Nou ja, ik ga er maar vanuit dat als ik in het Marktplaats topic iet s wil plaatsen en het met Chrome niet lukt ik het wel met Edge doe. En in het ergste geval dan plaats ik het wel in de Lounge en kun je het naderhand verplaatsen. Maar momenteel heb ik niks in de verkoop, dus is er geen nood aan de man. Ik hoop dat Barbara er ook mee kan leven. Die heeft uiteindelijk ook via Edge haar advertentie wel kunnen plaatsen.
Barbara
Netherlands

Bericht door Barbara »

Ik zal nog eens naar alle suggesties kijken als ik iets wakkerder ben.
Voor mij zijn al die begrippen waarmee jullie gooien allemaal abracadabra.
En zolang het alleen in dat ene subforum gebeurt is dat voor mij ook niet een groot probleem.

Dank voor alle hulp en ondersteuning.
Bambu Lab P1P met AMS
Bambu Lab Studio
(Creality Ender 3) op non-actief gesteld
Ch3vr0n
Site Admin
Contacteer:
Belgium

Bericht door Ch3vr0n »

De browser console is een tooltje ingebakken in je browser waarmee je kan zien wat de browser op de achtergrond doet. Daar kunnen vb foutmeldingen in verschijnen die je browser ondervindt bij het opvragen van een website. Die foutmeldingen kunnen handig zijn om oplossingen voor te zoeken, zoals dit probleem. Maar da's wel op voorwaarde dat er een foutmelding getoond wordt. Aan mijn kant kan ik zoals gezegd nl niks reproduceren, en zonder foutcode of melding heb ik geen enkel idee waar te zoeken.

Bambulab X1C + 4 AMS

Rob52
Netherlands

Bericht door Rob52 »

Aangezien ik geen fout krijg op het moment dat ik in de console modus zit wordt het inderdaad moeilijk om te achterhalen wat de oorzaak is (geweest). Als de fout wel had aangehouden dan had ik de recorder in de console kunnen gebruiken, maar dat zal nu niks opleveren. En het werkt nu nog steeds goed, ook zonder de console modus ingeschakeld.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in