"Heater extruder not heating at expected rate" in Klipper
"Heater extruder not heating at expected rate" in Klipper
Hoi, mijn eerste post hier.
Sinds kort in het bezit van een Voron 0.2. echter heb ik de laatste dagen een probleem. de printer stopt omdat deze niet de gewenste temp kan halen. tijdens het pid tunen gaat hij mooi naar 220° maar vervolgens zakt hij naar 215 om dan terug naar 220 te gaan. Bij mij zakt hem tot 208 om dan terug te stijgen wat klipper doet stoppen omdat het een te groot temp verschil is. Mijn verwarmings element gaat alleen op 0 of 100% wat volgens mij de reden is dat hij te laag zakt tot 208.
Ik hoop dat mijn uitleg wat duidelijk is.
Is het de termistor is het de verwarmingselement? of moet ik iets veranderen in mijn config?
Alvast bedankt
Sinds kort in het bezit van een Voron 0.2. echter heb ik de laatste dagen een probleem. de printer stopt omdat deze niet de gewenste temp kan halen. tijdens het pid tunen gaat hij mooi naar 220° maar vervolgens zakt hij naar 215 om dan terug naar 220 te gaan. Bij mij zakt hem tot 208 om dan terug te stijgen wat klipper doet stoppen omdat het een te groot temp verschil is. Mijn verwarmings element gaat alleen op 0 of 100% wat volgens mij de reden is dat hij te laag zakt tot 208.
Ik hoop dat mijn uitleg wat duidelijk is.
Is het de termistor is het de verwarmingselement? of moet ik iets veranderen in mijn config?
Alvast bedankt
Malyan M200 V1 2017
Craftbot Plus Pro 2018
Elegoo Mars Pro 2023
Voron 0.2 Formbot 2024
Craftbot Plus Pro 2018
Elegoo Mars Pro 2023
Voron 0.2 Formbot 2024
Welkom hier, misschien blaast je partcooler teveel op je nozzle, gewoon even uitzetten en kijken of de temperatuur dan wel constant blijft.
Zelfbouw Ultifaker 20x20 ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER via CanBus
-
PrintEngineer
Een instabiele temperatuur kan ook betekenen dat de thermistor of het verwarmingselement niet goed vast zitten
Bij mij weet je het nooit waarmee ik print. Momenteel kan ik kiezen uit een Wanhao Duplicator I3 Plus en een gerestaureerde Orcabot v0.43
tijdens het pid tunen draait de part fan(1) niet (andere fan wilt niet draaien moet ik ook nog oplossen) dus dat kan het niet zijn
Malyan M200 V1 2017
Craftbot Plus Pro 2018
Elegoo Mars Pro 2023
Voron 0.2 Formbot 2024
Craftbot Plus Pro 2018
Elegoo Mars Pro 2023
Voron 0.2 Formbot 2024
-
Ch3vr0n
- Site Admin
- Contacteer:
Pid tune zet die fan normaliter NIET standaard aan, in veel gevallen moet je die zelf aanzetten en dan de pid tune starten
Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk
Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie
Bambulab X1C + 4 AMS
Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie
Bambulab X1C + 4 AMS
Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Dat is inderdaad het beste om hem wel aan te zetten bij PID tuning, maar om uit te sluiten of de fan te veel op de nozzle blaast en daardoor de temperatuur te veel beïnvloed, kan hij even uit gezet worden.
Zelfbouw Ultifaker 20x20 ramps 8 bits Marlin 1.19
Zou je ook zonder oid tune niet al kunnen zien if die fan te hard op de nozzle blaast. Gewoon oreheaten tot 200 en als de temperatuur bereikt is de fan op 100% zetten. Als je dan meteen temperatuurverschil ziet en zonder fan niet weet je genoeg denk ik.
Hobby gebruiker, ender 3 pro met bigtreetech manta E3EZ met klipper/mainsail, ender 5 pro met skr mini e3v3, bigtreetech cb1 met klipper/mainsail en orbiter extruder met orbiter sensor en een creality k1.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in