Welke electronica
Welke electronica
Ik ben in het bezit van een Leapfrog welke ik wat nieuw leven in wil blazen. Ik ben niet gelukkig met de aansturing. Er moet tijdens het hele proces een laptop naast staan. Ik wil meer naar een oplossing via het netwerk of met een SD kaart.
Welk kaart is voor mij geschikt. Ik heb om te beginnen twee extruders. Ik wil bij voorkeur de ultimaker slicer blijven gebruiken.
Welk kaart is voor mij geschikt. Ik heb om te beginnen twee extruders. Ik wil bij voorkeur de ultimaker slicer blijven gebruiken.
In principe kun je elke 3D-printer met (bijna) elke moderne 16 of 32 bit kaart aansturen. Maar als je dat wilt gaan doen zul je ook de firmware daarvoor zelf moeten gaan aanpassen. Meestal Marlin, maar alternatieven zijn ook voorhanden. Heb je geen of onvoldoende kennis van de hard- en/of software dan heb je een probleem en kun je beter de huidige situatie handhaven. Welk mainboard je moet kiezen kan ik niet voor je bepalen, daar zul je zelf wat criteria voor moeten aanleggen. Het feit dat je de vraag hier al stelt doet me vermoeden dat het je aan de vereiste kennis ontbreekt.
Of je 1 of 2 extruders wilt gebruiken is je eigen keuze en is allemaal instelbaar in de software.
Ultimater slicer is maar 1 van de vele slicers. Je kunt in veel gevallen bijna elke slicer gebruiken die jouw voorkeur heeft. De 1 heeft echter wat meer mogelijkheden dan de ander, maar persoonlijke keuze blijft dan meestal de reden waarom je de een of de ander kiest.
Of je 1 of 2 extruders wilt gebruiken is je eigen keuze en is allemaal instelbaar in de software.
Ultimater slicer is maar 1 van de vele slicers. Je kunt in veel gevallen bijna elke slicer gebruiken die jouw voorkeur heeft. De 1 heeft echter wat meer mogelijkheden dan de ander, maar persoonlijke keuze blijft dan meestal de reden waarom je de een of de ander kiest.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
-
PrintEngineer
Gebaseerd op je vraag denk ik dat je nog geen ervaring hebt met het vervangen van elektronica op een 3D printer. Het is niet een klusje wat je 1,2,3 even doet. Mijn advies is goed inlezen en tutorials volgens voordat je eraan begint. Dan kom je vanzelf uit bij het mainboard wat het beste past bij wat je wil bereiken
Tja ik weet niet waarom, maar ik heb iets met Orcabot printers
Misschien handig als de TS iets meer vertelt over zijn ervaringen met 3D-printen en actuele kennis m.b.t. hard- en software. Behalve dat hij in Freecad tekent en een incidentele printer is.
Als je een printer hebt met 2 extruders moet je zorgen dat je genoeg steppermotors kunt aansturen. Je hebt dan neem ik aan x,y,z en 2x E nodig, dus minimaal 5 stepperaansluitingen / drivers. Dan is het misschien handig om je een beetje te verdiepen in klipper als firmware. Dit is als je het eenmaal gebruikt gebruiksvriendelijker dan marlin als je instellingen wilt aanpassen of als je nog extra aanvullingen wilt instaleren zoals autobedmesh/leveling en filamentsensoren. Dit is allemaal niet heel moeilijk maar enig technisch inzicht en handigheid is wel nodig.
Hobby gebruiker, ender 3 pro met bigtreetech manta E3EZ met klipper/mainsail, ender 5 pro met E3EZ, CB2 en EBB36 met klipper/mainsail en orbiter extruder met orbiter sensor en een creality k1.
Er komt toch stiekem een hoop bij kijken en dingen nodig om Klipper aan de praat te krijgen .
Wij weten ook niet hoeveel kennis TS heeft betreft 3Dprinters ,laten we dat eerst maar eens afwachten op zijn antwoord hierop anders wordt het alleen maar speculeren .
Wij weten ook niet hoeveel kennis TS heeft betreft 3Dprinters ,laten we dat eerst maar eens afwachten op zijn antwoord hierop anders wordt het alleen maar speculeren .
Met vriendelijke groet
Wim
Prusa mk4S
Wim
Prusa mk4S
-
Ch3vr0n
- Site Admin
- Contacteer:
Yup, kijk maar naar mijn CR10 klipper ombouw

Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing via klipper op een Raspberry PI 5, BigTreeTech SKR Mini E3 v3 & EBB42 v1.2.
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie
Bambulab X1C + 4 AMS
Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
* aansturing via klipper op een Raspberry PI 5, BigTreeTech SKR Mini E3 v3 & EBB42 v1.2.
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie
Bambulab X1C + 4 AMS
Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
-
PrintEngineer
De TS reageert na zijn eerste (aanmelding) post niet meer. Hij heeft waarschijnlijk ergens anders zijn antwoorden al gekregen of is zo geschrokken van onze reacties dat de lol er meteen vanaf is. Mij lijkt dit typisch iemand die zich op meerdere plaatsen aanmeld en blijft hangen waar de antwoorden het beste klinken. Als dat anders is horen we het nog wel
Tja ik weet niet waarom, maar ik heb iets met Orcabot printers
Het kan ook zijn dat hij op het moment niet in de gelegenheid is om te antwoorden.
Met vriendelijke groet
Wim
Prusa mk4S
Wim
Prusa mk4S
Hij heeft zich een paar aangemeld en gekeken na zijn gestelde vraag. Maar hij zal inderdaad wel geschrokken zijn van de antwoorden.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in