Nieuwe baan

Alles behalve 3D printen of gerelateerde onderwerpen.
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 4 months en 5 days old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
PrintEngineer
Netherlands

Bericht door PrintEngineer »

Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:

Dat denk ik niet Wim. Achter de deuren waar mijn werkplek zich bevind mag niet gefotografeerd of gefilmd worden. En je komt er ook niet zomaar binnen. Dus de kans dat je mij gaat zien is zeer gering
Tja ik weet niet waarom, maar ik heb iets met Orcabot printers
Puffeltje
Netherlands

Bericht door Puffeltje »

3D Wens Shop schreef: 07/12/24, 23:18 Hier zit een Qirion Engineer, PrintEngineer zit bij de concurrent
Yep, met een Qirion-collega refereerde ik ook naar jou; was misschien niet zo duidelijk in mijn bericht.
Ender 5 Plus omgebouwd naar Mercury One.1 , voorzien van BigTreeTech Manta M8P V2, raspberry pi CM4, EBB36, Phaetus Rapido Hotend 2 UHF - DFR0550 display - Klipper met CANbus
PrintEngineer
Netherlands

Afgelopen weekend heb ik besloten om een groot deel van de hobby op te ruimen. Het lukt met mijn nieuwe baan en het hierdoor nogal veranderde leven niet meer om er voldoende tijd voor vrij te maken. Met name ontwerpen en tekenen vind ik de tijd niet meer voor, en dat is wel de basis van deze hobby. Dus heb ik in alle wijsheid besloten om een groot deel ervan op te ruimen en alleen de Orcabot te behouden. Die zet ik voorlopig op zolder met een paar rollen filament. De andere functionele printers gaan naar een modelbouw clubje die er hopelijk nog veel plezier van zullen hebben. De ruimte die vrij komt kunnen we mooi gebruiken voor andere spullen die nu op plekken liggen waar ze eigenlijk niet zouden moeten liggen. Van mij zullen jullie dus weinig productie meer gaan zien, maar blijf voorlopig nog wel even op dit forum hangen
Wim62
Netherlands

Bericht door Wim62 »

Het is jammer dat je nieuwe baan al je vrijetijd opslokt .
Daar zullen ze bij de paardensport waar je regel matig actief bent ook niet blij mee zijn .
En ik denk dat jou nieuwe werkgever ook niet blij is dat het werk wat je gaat doen zoveel zoveel in beslag neem dat je naast je werk niet meer een hobby kan uitvoeren .
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4S
Rob52
Netherlands

Bericht door Rob52 »

Ik denk dat je het wat meer tijd moet geven. Als je langere tijd in de routine bent ga je er waarschijnlijk ook anders tegenaan kijken en mee om. Nu al dingen weg doen ga je straks waarschijnlijk spijt van krijgen.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
PrintEngineer
Netherlands

Er is al geregeld dat de spullen die niet blijven a.s. donderdag worden opgehaald. Er lang over sippen heeft ook geen zin en het laten staan zonder het nog aan te raken is al even zinloos. En dat is voor mij reden genoeg om even rigoureus te werk te gaan
PrintEngineer
Netherlands

Geheel volgens plan zijn afgelopen donderdagavond een groot deel van de spullen opgehaald. Gebleven zijn de twee Orcabot’s met wat losse onderdelen die naar zolder zijn verhuisd. De heren die de overige spullen hebben meegenomen gingen met een grijns van oor tot oor naar huis. Ze hadden nooit verwacht dat het ging om een volle kofferbak en nog wat kratten op de achterbank. Dus dat hobby clubje heeft de komende tijd genoeg te doen. En nee ik heb er niets voor gekregen, want ik weet hoe lastig het is om een hobby club in een gehuurde ruimte te laten overleven.

Hoe de toekomst eruit gaat zien m.b.t. het 3D printen? Geen idee, maar voorlopig is er geen vooruitzicht op een doorstart. Wel blijf ik hier nog even hangen om mee te lezen zolang het voor mij nog interessant is. En hoe lang dat is zal de tijd moeten uitwijzen
Hardy
Netherlands

Bericht door Hardy »

Ik hoop dat er nog wel enige hobby voor je overblijft, want wanneer je werk je hobby wordt ben je volgens mij verkeerd bezig, dit heb ik in ieder geval altijd proberen te voorkomen als eigen baas, ik kreeg vaak de opmerking van "Leuk hé dat je van je hobby je beroep (fotograaf en met veel plezier) hebt kunnen maken", Mooi niet dus, dan zou ik zo maar naar een nieuw hobby moeten zoeken, want die heb je toch echt wel nodig.
Groeten Hardy

Zelfbouw Ultifaker 20x20 Ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER via CanBus
Wim62
Netherlands

Bericht door Wim62 »

Bij een repair cafe zou ook leuk zijn , daar kun je ook lekker je creaties op los laten .
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4S
Hardy
Netherlands

Bericht door Hardy »

Precies, dat heb ik dus ook tevens gedaan, ik heb mij direct bij twee cafés aangemeld waarbij nu ook vaak de printers ingezet worden.
Groeten Hardy

Zelfbouw Ultifaker 20x20 Ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER via CanBus
PrintEngineer
Netherlands

Dat er een tijdje geen hobby's in mijn leven zijn vind ik in z ‘n geheel niet erg. De energie en aandacht gaan uit naar die dingen die het nodig hebben. Iedere avond probeer ik toch ook zeker een uur met de honden te wandelen wat voor mij heel ontspannend werkt. En uiteraard zorgt het voor de broodnodige beweging.

Naast de honden zijn er ook nog twee paarden te verzorgen. Mijn vrouw en de dieren vind ik daarom belangrijker dan een 3D printer. Zo ‘n machine voelt er tenslotte niets van als er geen aandacht aan wordt besteed.

Verder kan even geen hobby hebben ook ruimte creëren voor eventuele toekomstige hobby’s. Wie weet wordt ik over een tijdje wel heel erg enthousiast van punniken of kantklossen. Dus we gaan het wel zien wat de tijd ons brengt
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in