Net een account aangemaakt dus wel zo netjes om me even voor te stellen.
Ik ben Tim, uit het Noorden des (Neder-)lands.
Mijn eerste ervaringen met een 3D printer was toen ik als leerkracht op de basisschool zo'n 2 jaar geleden het stof van een oude Ultimaker afveegde om met wat bovenbouwklassen ermee aan de slag te gaan. (nadat ik hem weer aan de praat had gekregen...). Leuk om te doen, veel enthousiasme onder de jeugd. Maar daar bleef het wel even bij...
Tot ik steeds vaker dacht: ik zou wel eens precies zo'n beugeltje/houdertje willen als ik in mijn hoofd heb, maar niemand verkoopt dat. Dit vaak in combinatie met een andere liefhebberij: (lig-)fietsen in verschillende fietsen waaronder een velomobiel (dat laatste vooral lijkt me een dankbaar object voor custom kapjes/houdertjes etc).
Toen zag ik ineens dat een 3D printer helemaal niet meer de hoofdprijs kost en sinds dit weekend staat hier, zo lees ik online, dé standaard voor starters: een Ender 3 V3 SE. Het is een jong (nog geen jaar) tweedehandsje. Vrijwel helemaal standaard op het printbed na. De eerste hartjessleutelhanger met naam voor mijn dochter is succesvol geprint: ontwerp in Tinkercad (van mijn basisschoolervaring

Mijn uitdagende factor bij het printen is dat ik werk op een Chromebook. Alles moet dus webbased. Ik ben nog zoekende naar de beste ontwerpsoftware en slicer dus. Tinkercad kan ik aardig mee uit de voeten, maar daarmee kan ik geen op maat, precies passende beugeltjes en kapjes voor mijn velomobiel ontwerpen vrees ik. Liefst wil ik (zunig, als geboren Zeeuw

Komende tijd lekker prutsen en experimenteren. En een beetje alle termen die bij 3D printen horen eigen maken, ik lees nog veel abracadabra voor mij