Pendelende extruder motor Annet A6 Onderwerp is opgelost

Extrudermotor

Vragen over het gebruik van een de printer, toepassingen etc...
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 1 month en 6 days old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
Tecumseh
Netherlands

Bericht door Tecumseh »

Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:

PrintEngineer schreef: 02/02/25, 18:46 Gebasseerd op de bevindingen denk ik dat je pech hebt met het mainboard. Het kan zo zijn dat de stepper driver van het extruder kanaal defect is of dat er een verbrande REF weerstand op dat kanaal zit. In beide gevallen is het wel te repareren, maar ik zou eerder aanraden om een nieuw mainboard aan te schaffen. Ze kosten niet veel en dan weet je zeker dat alles weer in orde is
Een nieuw mainboard kan dat verhelpen, heb er wel 1 liggen die je mag ophalen. Alleen zal daar waarschijnlijk de firmware van de Anet A8 op zitten dus je zult deze opnieuw moeten flashen. Weet niet of dat als beginner een handige stap is.
Wim62
Netherlands

Bericht door Wim62 »

Rob52 schreef: 02/02/25, 21:14

Klik.

Afbeelding
Hoe krijgen ze het gemaakt voor dat geld .
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4S
Rob52
Netherlands

Bericht door Rob52 »

Inderdaad. Als je bedenkt dat 6 jaar geleden de Anet A6/A8 al rond die prijs zat en kwalitatief een stuk minder is/was. Hieronder een screenshot van 123-3D.nl van hun website uit 16 januari 2019. (Via het internet archief Wayback machine)

Anet 2019.jpg
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
PrintEngineer
Netherlands

Bericht door PrintEngineer »

Een nieuw mainboard van Anet gaat denk ik lastig worden. De website(s) en official webstore zijn al even uit de lucht. En over de reden waarom dit zo is heb ik nog geen betrouwbare info kunnen vinden
Tja ik weet niet waarom, maar ik heb iets met Orcabot printers
henryschippers2023
Netherlands

Bericht door henryschippers2023 »

Op marktplaats staan er genoeg te koop
Wim62
Netherlands

Bericht door Wim62 »

Als Homeimprovement een Anet bordje wil , ik hebt er nog een liggen voor gratis .
Anet A6 bord .jpg
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4S
PrintEngineer
Netherlands

Bij ons thuis ligt ook nog een rood 8 bit mainboard. Die werd destijds meegeleverd met de CTC A13 en is ontsnapt aan de grootschalige opruimactie. Is nooit gebruikt en kan simpel geflashed worden met de Anet firmware
Rob52
Netherlands

Bericht door Rob52 »

Ik zou er toch wel een opmerking bij willen plaatsen. De Anet bordjes, en dan vooral de eerste versies staan bekend om hun brandgevaar. De jongere versies zijn beter, maar je bent eigenlijk wel verplicht om minimaal voor het heatbed een externe mosfet te plaatsen om het moederbord te ontlasten van een te grote stroom. Ander aandachtspunt is de stekker aan het heatbed. Vroeg of laat ontstaan daar brandproblemen. Heb ik zelf ook ervaren. Een vaste (gesoldeerde) verbinding is eigenlijk een must.

Een beter goedkoop alternatief is een Ramps bordje. Die heeft ook als voordeel dat er lossen stepper drivers opzitten. Je moet dan echter wel zelf Marlin erop weten te zetten. Andere alternatieven zijn er in de vorm van legio mainbordje natuurlijk zat, maar ook daar zul je zelf de firmware erop moeten zetten. Maar of het wijs is om daaraan te beginnen ....? Een Ramps heb ik geloof ik nog wel liggen.

Persoonlijk zou voor die ca. 170 euro voor een nieuwe Creality, van veel betere kwaliteit, niet gaan zitten klooien. Maar ik kan niet in je portemonnee kijken.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
PrintEngineer
Netherlands

Met een tweedehands printer moet je echt geluk hebben. Het is niet zelden dat een verkoper een printer verkoopt omdat het apparaat het niet goed doet of er zelf niet uit komt met problemen.

De Anet A6 is een super leuke printer weet ik uit ervaring. Heb er in het begin veel van geleerd en tot ik hem weg deed vaak aan gesleuteld. Maar nu het merk al hun websites en webshop uit de lucht heeft gehaald denk ik dat printers als de A6 of A8 snel zullen verdwijnen. En nieuwe printers hebben zoveel meer te bieden dat de Anet printers ook niet meer interessant zijn voor de startende hobbyist. Je koopt heden ten daage voor een paar honderd Euro een redelijke alleskunner waarmee je zonder veel ervaring nette prints kunt maken
Banditoz
Netherlands

Bericht door Banditoz »

In de tijd van de anet was de endet 3 ook eennpopulaire maar ik denk dat beide (zonder aanpassingen) heel erg achterhaald geraakt zijn. Ik heb heel veel geleerd van mijn ender 3 pro en er ook flink wat aan verbouwd maar sinds ik mijn creality k1 heb doe ik niks meer met de ender 3 ondanks dat hij ook op klipper draait en prima kan printen. Als je het leuk vindt om te gaan knutselen aan de printer zelf is de anet denk ik prima, wil je vooral printen om iets anders te maken zou ik voor een nieuwere printer gaan.
Hobby gebruiker, ender 3 pro met bigtreetech manta E3EZ met klipper/mainsail, ender 5 pro met E3EZ, CB2 en EBB36 met klipper/mainsail en orbiter extruder met orbiter sensor en een creality k1.
PrintEngineer
Netherlands

De ontwikkelingen binnen het wereldje van de 3D printers is nog nooit zo snel gegaan als nu. Het gaat nog net niet zo snel als bij mobieltjes, maar iedere maand zijn er toch wel weer nieuwe innovaties. Dus wat je vandaag koopt is over een jaar alweer verouderd. Nu ben ik zelf niet zo van het achter de nieuwe trends aanlopen, en dat uit zich dan ook in de museumstukken die ik (nog) heb staan. Op zich vind ik het prachtig wat fabrikanten allemaal verzinnen om ervoor te zorgen dat de grootste "no no" nog een succesvolle print kan maken. Persoonlijk pruts ik liever aan een bejaard machientje
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in